11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Apple TV 2G updaten

Ik wil graag mijn aTV 2G updaten van 4.0 naar 4.1 maar helaas geeft dit problemen. Ik doe dit via iTunes maar krijg dan foutmeldingen zoals error 21. Wat te doen? Ik hoef niet persee naar 4.2.1 dus liever niet omdat ik gebruik wil maken van aTV flash. Bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Error 21: You have to put your device into the DFU mode and not into recovery mode.

Dus: Zet je Apple TV in DFU mode (zoek maar even op Google; iets met de knoppen van de remote).

Bijdrager
    ChrisMax

Hmm bedankt. Volgens mij is het niet zo makkelijk om hem in DFU mode te krijgen maar we gaan er is mee aan de slag. Tips zijn welkom.

Bijdrager
    KarelWillem

Here’s the guide on how to Put Apple TV into DFU Mode.

– Connect Apple TV to computer via microUSB.
    – Reboot Apple TV by pressing and holding Menu + Down buttons simultaneously for around 6 seconds.
    – After restart, immediately press and hold Menu + Play buttons until a message appears in iTunes that indicates Apple TV in recovery mode is detected.

Bijdrager
    ChrisMax

Ik krijg maar geen melding dat iTunes de Apple TV in recovery ziet. Moet ik deze melding wel krijgen? Ik lees dit nergens. Ik weet dat als ik mijn iPhone aansluit en in dfu mode zet dat hij iTunes met een soort pop up bericht komt met een vraagteken volgens mij.

Bijdrager
    KarelWillem

Zie vlak boven je, laatste regel.

…until a message appears in iTunes that indicates Apple TV in recovery mode is detected.

Krijg je die melding niet, dan heb je dus een niet gelukte DFU-mode (geen dus).

Bijdrager
    ChrisMax

Dan ga ik het net zolang proberen tot dat ik wel deze melding krijg:)

Bijdrager
    ChrisMax

En ja we zitten in DFU mode maar helaas foutcode 3194 in iTunes.. Iemand oplossing?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is een firmware-sign melding.

Je bent nu aan het updaten naar een versie die Apple je niet wil laten gebruiken.

Oplossing: naar 4.2.1 updaten (en niet jailbreaken dus).

Bijdrager
    ChrisMax

Het is toch gelukt! Had hier wel windows voor nodig maar heb gelukkig weer een werkende Apple TV 2G met jailbreak:)

Bijdrager
    luckylane

kun je mij vertellen hoe je dit voor elkaar gekregen hebt … ATV2 jailbreaken op een windows pc :thumbsup:

Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een atv2, deze heb ik gekocht om xbmc er op te zetten.

Normaal gesproken heb ik hier nooit zoveel problemen mee, goed lezen en uitvoeren zeg maar :slant:

Maar dit keer gaat het erg moeizaam …
    Ik heb al geprobeert een virtual machine te maken van mn pc, dat lukt niet en verschillende programmas zijn alleen geschreven voor de mac:sad:

Wie kan me op weg helpen, om op mijn ATV2 XBMC te zetten …

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.