3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jan

Apple TV 2e generatie start niet op

Tijdens mijn vakantie heb ik mijn audio en videoapparatuur paar weken stroomloos gezet.
    Einde vakantie alles weer onder stroom. Alles werkt naar behoren, behalve de Apple TV 2e generatie met zilveren AB. Alleen het Apple logo komt in beeld en het ledje op het apparaat blijft knipperen. Met de AB heb ik de knopjes menu en omlaag gelijktijdig ingedrukt gehouden totdat de led snel ging knipperen daarna start het apparaat opnieuw op maar helaas weer alleen het Apple logo. Met een werkende usb kabel ( al eerder gebruikt ) het apparaat aan mijn Mac gehangen, iTunes opgestart maar helaas iTunes ziet de AppleTV niet.. dus restoren is niet mogelijk. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?.. en zijn er nog een andere programma’s buitenom iTunes om een herstel mogelijk te maken.

Wat zie ik nog over het hoofd…. en wie heeft er nog tips voor de oplossing.  Ik bedank allen voor de reactie.

Bijdrager
    Q-collective

Als die niet wordt gezien in iTunes, raken de opties snel op… Probeer eens een andere kabel. Wordt je iPhone wel gezien in iTunes? Zo niet, dan is er wellicht iets op je computer dat zaken blokkeert, zoals beveiligingssoftware.

Mocht dat het niet zijn, is het tijd voor een nieuwe.

Bijdrager
    Jan

Het is gelukt op de volgende manier!
    Apparaat met een werkende usb kabel aan de Mac.
    Op de AB de knop menu.. en de knop omlaag.. tegelijkertijd indrukken totdat de led snel gaat knipperen, daarna de knop menu.. en de knop start.. gelijktijdig ingedrukt houden totdat in het iTunes scherm het AppleTV schermkomt (dit duurde wel even)
    Daarna afronden zoals zoals aangegeven op het scherm.

Nog dit: Deze handelingen werkte bij mij alleen met de AppleTV aan de netspanning.

Post sluiten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.