30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 65)
  • Q:
    Bijdrager
    FujiFilm

Apple TV

Hoe kan ik, op welke manier dan ook, films streamen die op mijn harde schijf staan, ( .avi, .mkv ) gekoppeld aan mijn iMac, via Apple tv ?

Dus niet via iTunes….

Bijdrager
    AppleStef

Heb je een iDevice?

Bijdrager
    KarelWillem

A: Via AirVideo op je iPhone, iPod touch of iPad

B: Via Media Player op een gejailbreakte Apple TV met ATV Flash

C: Via XBMC op een gejailbreakte Apple TV

D: Via Plesk op een gejailbreakte Apple TV

Bijdrager
    FujiFilm

hoe jailbreak ik mijn apple tv ?:-)

Bijdrager
    AppleStef

Ik zelf gebruik optie A. Zo kan ik films/series die op mijn HD (die aangesloten is op de AE) met mijn iPad kiezen en dan via Airplay afspelen op de Apple TV. App kost 2,39€ en je moet op je iMac ook nog AirVideo Server instaleren (gratis).

Bijdrager
    FujiFilm

Lijkt me inderdaad de beste optie,

Ik ga het nu even testen !

Bedankt !

Bijdrager
    KarelWillem

Dat werkt heel lekker hoor.

Je iPad (of iPhone) fungeert dan gelijk als een soort uitgebreide afstands-bediening.

Lekker op de bank op schoot een filmpje kiezen, AirPlay aanzetten en kijken maar.

Bijdrager
    AppleStef

Werkt idd heel goed. Er is ook een gratis versie als je eens wilt kijken hoe het werkt.

Bijdrager
    FujiFilm

Werkt echt perfect !:-)

Bedankt !!!!

Geblokkeerd
    Bento
    KarelWillem op 10 januari 2012

Lekker op de bank op schoot een filmpje kiezen….

Een argument van niks. Je moet wel heel goed zoeken om een manier te vinden om films te kijken waarbij je niet alles vanaf de bank kan bedienen.

Bijdrager
    Aidovive

@Bento KarelWillem bedoelt volgens mij dat je op het iPad/iPhone scherm een keuze maakt en vervolgens via de Airplay knop het gene dat je hebt gekozen naar de TV kunt streamen. De interactie die hiermee tussen iDevice en TV ontstaat is wel redelijk uniek in dat opzicht.

Vroeger moest je naar de winkel of DVD verhuur-winkel om een keuze te kunnen maken. Daarna legde je de DVD in de speler en was de enige actie die je vanaf de bank moest maken het indrukken van de ‘play’-klop.

Geblokkeerd
    Bento
    Aidovive op 10 januari 2012

@Bento KarelWillem bedoelt volgens mij dat je op het iPad/iPhone scherm een keuze maakt en vervolgens via de Airplay knop het gene dat je hebt gekozen naar de TV kunt streamen. De interactie die hiermee tussen iDevice en TV ontstaat is wel redelijk uniek in dat opzicht.

Ik maak op mijn tv scherm een keuze en klik op “Play”. Daarvoor gebruik ik een RC. Die ligt niet op mijn schoot maar naast me op de bank. Het gaat niet om de interactie maar om het gebruikersgemak en daar blinkt de genoemde manier echt niet in uit.

Vroeger moest je naar de winkel of DVD verhuur-winkel om een keuze te kunnen maken. Daarna legde je de DVD in de speler en was de enige actie die je vanaf de bank moest maken het indrukken van de \’play\’-klop.

Wat heeft dat hier mee te maken?

Bijdrager
    Aidovive

@Bento KarelWillem zegt duidelijk op de bank OP SCHOOT een filmpje kiezen. Waarmee hij volgens mij wil aangeven dat wat je ziet op de iPad met een druk op de knop naar de TV kan worden gestuurd. Waarmee je ook direct antwoord hebt op je tweede vraag.

Geblokkeerd
    Bento

@Bento KarelWillem zegt duidelijk op de bank OP SCHOOT een filmpje kiezen. Waarmee hij volgens mij wil aangeven dat wat je ziet op de iPad met een druk op de knop naar de TV kan worden gestuurd. Waarmee je ook direct antwoord hebt op je tweede vraag.

Wat jij wilt. Mijn RC ligt nu op mijn schoot.

Bijdrager
    KarelWillem

Ach, ik dacht al. Waar blijft ‘het’.:lol:

Nou goed, Bento;

Ik kan nu als ik in de keuken nog aan de voorbereiding van de avond-maaltijd ben, even door mijn films heen wandelen.

En zo alvast een filmpje klaarzetten, die ik later vanaf de bank AirPlay.

Dat kan jij niet met je Apple TV-remote.:wink:

Bijdrager
    Aidovive

@Bento Jij kunt heel veel met je RC. Je kunt hem zelfs in je zak steken. Dat kan inderdaad niet met een iPad. Alleen kan KarelWillem op de WC verder kijken en jij niet.

Geblokkeerd
    Bento

Ach, ik dacht al. Waar blijft \’het\’.:lol:

Nou goed, Bento;

Ik kan nu als ik in de keuken nog aan de voorbereiding van de avond-maaltijd ben, even door mijn films heen wandelen.

En zo alvast een filmpje klaarzetten, die ik later vanaf de bank AirPlay.

Dat kan jij niet met je Apple TV-remote.:wink:
    Dat is verrotte handig hoor. Dat er mensen zijn die zonder kunnen!
    Veel handiger dan na het eten op mijn bank zittend even op het tv scherm door mijn films heen wandelen.

Maar vertel eens: waarom zou ik tijdens de bereiding van het diner al door mijn films willen wandelen? Stel ik kies een film uit. Laten we zeggen : La Grande Bouffe en ik kom er na anderhalf uur heerlijk, maar ietwat te zwaar tafelen en drie flessen heerlijke rode wijn achter dat dit met mijn huidige maaginhoud geen erg goede keuze is. Dan moet ik weer door mijn films wandelen. Wat is dan het nut geweest van het tijdens het bereiden van het feestmaal al door mijn film collectie te zijn gewandeld?

Je lult echt soep.

Btw: ik gebruik geen Apple Tv remote, lutser.

Geblokkeerd
    Bento

@Bento Jij kunt heel veel met je RC. Je kunt hem zelfs in je zak steken. Dat kan inderdaad niet met een iPad. Alleen kan KarelWillem op de WC verder kijken en jij niet.

Vind je het heel erg dat ik geen films kijk op het toilet?

Bijdrager
    Aidovive

@Bento Je hoort mij niet zeggen dat je dat moet doen. Mag ook elders in huis, tuin of in het openbaarvervoer, vliegtuig of welke willekeurige plek op aarde. Overigens past een iPhone wel gewoon in de broekzak. Dus wat dat betreft nog een pluspunt t.o.v. jouw RC. Het scherm is alleen wel wat kleiner dan dat van een iPad.

Bijdrager
    KarelWillem

Mooi. We zijn wel weer even klaar met Bento.

Die moet toch naar bed nu.

Geblokkeerd
    Bento

Mooi. We zijn wel weer even klaar met Bento.

Die moet toch naar bed nu.
    Wordt het weer te heet onder je oude, poezelige voetjes en ontloop je de discussie maar weer eens een keertje als je het niet meer weet? Lutser!

Bijdrager
    KarelWillem
    FujiFilm op 10 januari 2012

Werkt echt perfect !:-)

Bedankt !!!!Graag gedaan hoor.

En let verder maar even niet op ons trolletje van hierboven.

Bijdrager
    Aidovive

@Bento Is er een discussie? KarelWillem vindt zijn oplossing handig. Jij bent erg blij met je RC die zelfs op je schoot je kan liggen. Geniet ervan! En voor straks: Slaap lekker en morgen gezond en uitgerust weer op.

Bijdrager
    johnnyloco

Bento is gewoon een zielig jong kereltje. Professioneel sporter, maar blijkbaar niet erg sportief.

Lutser? En jij valt over het gebruik van het Nederlands van sommigen? Je verzint zelf woorden. Met je RC.

Geblokkeerd
    Bento
    johnnyloco op 10 januari 2012

Bento is gewoon een zielig jong kereltje. Professioneel sporter, maar blijkbaar niet erg sportief.

Lutser? En jij valt over het gebruik van het Nederlands van sommigen? Je verzint zelf woorden. Met je RC.
    En daarvoor heb je speciaal een account aangemaakt?
    Lutser.

Bijdrager
    johnnyloco

Ja. Met mijn RC.

Geblokkeerd
    Bento

@Bento Is er een discussie?

Lees het topic nog eens rustig door. Als je deze vraag dan niet met een volmondig “ja” beantwoord kan ik niks meer voor je doen.

Geblokkeerd
    Bento
    johnnyloco op 10 januari 2012

Ja. Met mijn RC.

Oh, je weet niet wat een RC is…..

Bijdrager
    AppleStef

Laten we ons nu gewoon volwassen gedragen.

Bijdrager
    johnnyloco

Je? U voor jou.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 65)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.