9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    casakleinhuis

Apple TV 2 problemen met optische kabel

Hallo,

Ik heb een probleem met het streamen van alleen geluid (Spotify e.d.). Ik heb sinds gisteren een versterker met een optische ingang, en heb dus nu m’n Apple TV (2e generatie) met een optische kabel verbonden met m’n versterker (Marantz). De HDMI loopt vanaf de Apple TV naar de tv. Wat gaat hier fout? kiest de Apple TV ervoor om het geluid via de HDMI te sturen (zodat het dus via de tv loopt)? Zo ja, is dit ook anders in te stellen?

Bijdrager
    Brari

Ik zie geen probleem. Mijn AppleTV2 is ook met een optische kabel verbonden met mijn versterker en met mijn tv via hdmi.
    Wat gebeurt er als je de hdmi er uit trekt? Heb je dan wel geluid via je versterker?

Bijdrager
    casakleinhuis

Ik heb inderdaad even geprobeerd wat er gebeurt als ik de HDMI er uit trek, maar ook dan heb ik geen geluid. Gisteren deed ie het nog gewoon. Heel typisch.

Bijdrager
    Erik-Jan

Is er licht te zien aan het uiteinde van de optische kabel? Juiste input op de versterker gekozen?

Bijdrager
    digilb

Heb je een andere optische bron die je op dezelfde aansluiting (met dezelfde kabel) van je Marantz kunt aansluiten?
    Dan kun je die zaken in ieder geval uitsluiten.

Bijdrager
    Q-collective
    digilb op 21 november 2017

Dan kun je die zaken in ieder geval uitsluiten.

Bingo. Eindelijk iemand die begrijpt hoe je problemen moet isoleren.

We weten nu inderdaad nog niet of het een probleem is met de kabel, de AppleTV of de versterker.

Bijdrager
    casakleinhuis

Dank voor alle reacties. Alles geprobeerd: optische kabel gaf goed signaal, alle kabels nog eens los gehaald en weer aangesloten, en er toen achter gekomen dat de optische kabel net niet ver genoeg in de uitgang vd Apple Tv zat. Dusss…

Bijdrager
    McPim

Bijdrager
    casakleinhuis

:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.