9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    donker01

Apple tv 2 niet gevonden in Itunes

Sinds vorige week heb ik een ATV 2 die ik krijg zou willen aansluiten op mijn Macbook pro via Itunes. Wanneer ik de ATV verbinden met een daarvoor geschikte kabel, en het lampje gaat knipperen gebeurd er echter niks op mijn macbook en ook niet op een andere computer. Ik ben inmiddels vele fora’s afgegaan en heb verschillende dingen geprobeerd. Zo heb ik mijn ATV volledig hersteld, Virusbarriers x6 geprobeerd en alle programma’s zijn volledig up-to-date.

Wanneer ik mijn ATV aansluit op de tv, werkt alles gewoon vlekkeloos. Ik snap er niks meer van, en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Wiki Post

Verwijderen!!!!! Foutje.

Bijdrager
    nielsb

Waarom zou je dat willen?

Bijdrager
    Macosxachist
    donker01 op 02 januari 2012

Sinds vorige week heb ik een ATV 2 die ik krijg zou willen aansluiten op mijn Macbook pro via Itunes. Wanneer ik de ATV verbinden met een daarvoor geschikte kabel, en het lampje gaat knipperen gebeurd er echter niks op mijn macbook en ook niet op een andere computer.

Wat zou er moeten gebeuren dan? Het is niet de bedoeling dat iTunes je ATV ‘ziet’, maar dat ATV de muziek en video’s van iTunes doorgeeft aan een tv of stereo-installatie…

Bijdrager
    VieriTouch

Gebruik een andere micro usb kabel.
    Dat is meestal de oplossing.

Inactief
    Anoniem

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt bereiken.
    Wil je de AppleTV rechtstreeks op je Macbook aansluiten? Wat vind je een ‘geschikte’ kabel? USB?
    En wat bedoel je met ‘alles gewoon vlekkeloos’?

Als het goed is kun je de AppleTV gewoon aan de TV aansluiten en middels de instellingen ervoor zorgen dat deze in het juiste netwerk wordt opgenomen.

Door middel van het inschakelen van thuisdeling zou de Apple TV gewoon bij je iTunes library moeten kunnen.

Bijdrager
    rdg05

Je kan je ATV aansluiten op je PC / Mac, door de USB kabel te gebruiken.
    Maar je moet er geen stroomkabel op aansluiten, alleen de USB kabel.

Wat je er mee wil bereiken denk ik wel te weten, je wil er een hack op loslaten.:oops:
    Dat is voor mij de enige reden waarom je je ATV aan je pc / Mac wil hangen.

Bijdrager
    bzguy

Wellicht wil je je ATV 2 jailbreaken ; de reden dat die niet gezien wordt is wel degelijk een slechte (niet geschikte) micro usb kabel.

Oplossing : koop een andere micro usb kabel, liefst niet te lang ! Die die bij fotocamera’s gekeverd worden zijn vaak goeie;)

Enne, aansluiten op iTunes ZONDER de voedingskabel !

Bijdrager
    jcouzy

Wat ik vooral lastig vind aan de ATV2 is dat je films/TV shows niet meer kunt sorteren. Ik had bijvoorbeeld een show benoemd in het tabblad video in iTunes. Zo kon ik mooi bepaalde films sorteren in een map op de oude Apple TV. Dat werkt in de nieuwe helaas niet meer volgens mij.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.