15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Heinie_79

Apple tv 2 moet continue bufferen.

Hallo,

Even een hele korte introductie, ik ben Rody, 33 jaar en woonachtig in Weesp. Heb al vaker problemen kunnen oplossen dankzij OMT maar zit helaas zelf even met een probleem waar ik niet uitkom. Vandaar dat ik nu maar ook een account heb aangemaakt…:) En kan niet echt de oplossing vinden vandaar deze post.

Het volgende is het geval, mijn Apple tv 2 zit bekabeld aangesloten op mijn Time Capsule waarop ik films en series heb staan. TC is op zijn beurt weer aangesloten op de modem van UPC, vrij standaard ding. De Airport Expres en Airport Extreme zijn momenteel losgekoppeld. Alle films etc zijn in 720P omdat de ATV toch geen 1080P aankan. Nu heeft dit altijd gewerkt zonder enige problemen. Sinds kort moet de ATV continue bufferen, deze heeft een JB maar na een restore van de ATV en zonder JB bleef het probleem. Het internet werkt verder goed, want bv Youtube HD films streamen vanaf de Macbook en de iPad’s naar de Apple TV gaat zonder problemen. De TC is overigens van de 1e generatie met een Seagate 750gb HD en 7200rpm en die komt weer uit een externe HD die wel zonder problemen kon afspelen, vandaar dat ik dit weekend de HD heb overgezet naar de TC met de hoop dat het goed zou zijn.

Graag zou ik de oplossing vinden want nu is het geen pretje om een film te kijken wanneer deze om de 10 minuten moet bufferen.
    Mochten jullie meer info nodig hebben dan geef ik deze graag.

Alvast bedankt voor de moeite!

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    iKweethetbeter

Hoe snel is de schijf als je bv vanaf je Mac daar films op zet?

Bijdrager
    Heinie_79

@iKweethetbeter.

Een film van rond de 5GB doet ie draadloos vd macbook in ongeveer 10 minuten naar de TC.

Bijdrager
    Heinie_79

Ik ben aan het experimenteren en heb het idee dat het “soepeler” draait op 720P 50hz dan op 720P 60hz. Kan dat verschil maken met bufferen??

Bijdrager
    Heinie_79

En ook heb ik Dolby Digital uitgezet aangezien ik maar een 2.0 set heb…

Bijdrager
    aruba

Appletv2 eventueel opnieuw recetten.

Bijdrager
    Heinie_79

@aruba

Had ik al gedaan, een restore via iTunes inclusief nieuwste OS, daarna zonder JB geprobeerd en nu weer met JB. Maar gaat tot nu toe goed met de TV settings op 50hz ipv 60hz.

Bijdrager
    aruba

Ik stream vanaf iMac (Airport extreme)via Airport Express naar TV met AtvTV gejailbreaked,ook ik heb wel eens last van bufferen, heel vervelend vooral met VIDEO_VT. Als ik de Airport Express dan bekabel naar de TV is het over, maar vind dit toch vervelend daar ik een hekel heb aan kabels in mijn huis.
    Ik reset ook wel eens mijn router en dan gaat het dagen goed maar bufferen komt steeds terug.
    Als ik Avi afspeel heb ik het nooit.

Maar settings van TV naar 50hz heb ik nooit gedaan en hoor dit voor 1e keer,hoe doe je dit??

groet Aruba.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Hier heb ik zelden last van buffer problemen, en mijn ATV2 (met jailbreak, en de mediaspeler van aTV Flash) haalt via wifi N films op vanaf de USB schijf die aan mijn Airport Extreme hangt.

Dat zijn grotendeels HD films (zowel 720p als 1080p) van minder dan 10 GB.

Bijdrager
    Heinie_79

@aruba. Dit kun je bij settings instellen onder audio en video en dan bij TV resolutie. Automatisch gaat mijn tv op 60 hz maar heb de tv manueel op 50hz gezet. Ga nu een film kijken dus ben benieuwd hoe het gaat.

Bijdrager
    Heinie_79

Update: film moest binnen 4 minuten bufferen, ethernet kabel verwijderd en geen problemen meer gehad via wifi… De kabel was nieuw, en had ook al andere geprobeerd. Zal er iets met de ethernet poorten zijn vd TC?!

Bijdrager
    tms18

Stel ik heb films op me Mac staan moet mijn Mac dan aanstaan om ze beneden in de woon kamer af te spelen ???

Bijdrager
    iKweethetbeter

@tms18: wat denk je zelf?

Bijdrager
    Heinie_79

Ik denk dat het opgelost is, de ATV staat weer op 720p 60HZ, via wifi verbonden en ik heb de multicast rate op 18 Mbps gezet. Speelt nu goed en zonder problemen af. Toch vreemd dat het via ethernet niet wilde, misschien toch een probleem met die poorten. Anyway ben weer blij!

Bedankt voor de reacties!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.