7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    LittleM

Apple TV 2 kan Wi-Fi netwerk niet detecteren

Vanaf vorige week in het bezit van een Apple TV 2, super ding!
    De Apple TV zag direct mijn draadloos netwerk en in no-time was ik on-line.
    Effe een update van de software: 4.4.4 (3330) uitgevoerd en klaar! So far so good…

Gister heb ik het apparaatje verplaatst (dichter bij de Cicso router..) met als gevolg dat de Apple TV mijn draadloos netwerk niet meer detecteert (ook niet via een Belkin router) Via 10/100BASE-T Ethernet-netwerk werkt het wel goed.

Herkent iemand bovenstaande?

Bijdrager
    stavos

Welkom op OMT!

Heb je de ATV al eens terug geplaatst om te zien of het signaal daar wel weer opgepikt wordt?
    Heb je de verbinding al een keer opnieuw ingesteld?
    Staan er op de nieuwe plek wellicht andere apparaten die het draadloze signaal kunnen verstoren?
    Maak je gebruik van een kanaal waar je buren toevallig ook op zitten?

Bijdrager
    LittleM

Dank voor je snelle reactie.

Tot dusver zonder resultaat uitgevoerd:
    – ATV op verschillende plaatsen gezet (ook op de oorspronkelijk plaats), zelfs letterlijk naast Belkin router geplaatst
    – De kanalen auto,3,6 en 9 op de router uitgeprobeerd
    – Herstel functie, met ophalen van laatste software uitgevoerd (via utp)

Veranderd t.o.v. eerste installatie is de sofware 4.4.4 (3330), de fabrieksversie is mij niet bekend en ik heb de ATV van de stroom gehaald.

Bijdrager
    stavos

Als ik je dus goed begrijp heeft de ATV perfect gewerkt direct uit de doos, maar heb je problemen na de software update..?

Bijdrager
    iMad

De Cisco router en of Belkin router al eens uitgezet en weer aan.

Bijdrager
    LittleM

@ Stavos, klopt, de ATV heb ik vorige week nieuw gekocht, het aanmelden op mijn draadloos netwerk verliep toen zonder problemen, mijn draadloos netwerk werd direct getoond, wachtwoord invoeren en gaan… Vervolgens heb ik dezelfde dag nog een software update uitgevoerd (ook zonder problemen)

Omdat de Wi-Fi verbinding tot gister perfect heeft gewerkt is mijn vermoeden dat het probleem een combinatie is tussen de update van de software naar 4.4.4 (3330) en het loskoppelen van de netspanning, wat ik overigens wel vreemd vind. Of de het Wi-Fi gedeelte in het ATV is defect (?)

@ iMad, yes beide routers aantal keren uit en opnieuw aangezet. De Linksys?E4200 van Sisco is mijn standaard router.

Bijdrager
    LittleM

Het wifi probleem met de Apple TV2 is een reparatie-opdracht bij Apple geworden. Inmiddels een vervangende Apple TV2 retour ontvangen. Let op: geadviseerd wordt om geen extra items met de Apple TV mee te sturen zoals netsnoer en de remote control, want deze worden niet meer geretourneerd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.