3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    larstl

apple tv 2 icm ipad 2

Hallo,

Ik ben van plan een atv2 te kopen met daarbij een iPad 2. Nu wil ik via de iPad 2 films streamen naar de atv. Nu is mijn vraag: Is er een ‘rechtstreekse verbinding’ tussen de iPad2 en atv of loopt dit via mijn router? Ik heb een kpn experience box die niet al te snel is volgens mij. Of moet ik nog een apple router erbij kopen?

Inactief
    Anoniem

De verbinding tussen de iPad en de Apple TV loopt via je netwerk. Je hoeft er geen Apple router bij te kopen.

Wat je wel kan doen is de Experia (zo heet dat ding volgens mij, geen Experience) ls modem gebruiken en bv een Airport Extreme als router gebruiken. Wellicht verbetert dit de snelheid van je netwerk.

Maar je kan de iPad / Apple TV combinatie natuurlijk eerst proberen met je huidige (Experia) opstelling. Werkt dat niet, dan kan je proberen je netwerk wat sneller te maken. Dit kan wellicht door het advies wat ik hierboven geef. Het is echter geen garantie dat dit ook daadwerkelijk de snelheid van je netwerk vergroot.

Bijdrager
    maartenvt

De verbinding tussen je AppleTv en je iPad loopt via je Experia, er is dus geen rechtstreekse verbinding. Ik zou er wel voor zorgen dat je AppleTv bedraad is aangesloten (niet via Wifi), en dan is de kans groot dat je AppleTv uitstekend werkt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.