29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Jojo890

Apple TV 2 – Geschikt in NL?

Hallo Allemaal.

Ik denk dat ik een Apple TV 2 ga aanschaffen maar is deze wel geschikt voor gebruik in Nederland? En wat kan ik hier nou precies mee?

Alvast Bedankt:grin:

Bijdrager
    064harry

Ik wil niet moeilijk doen ofzo, maareuh waarom wil je een ATV2 kopen die in Nederland niet te verkrijgen is en je niet weet wat je ermee moet??

Bijdrager
    Jojo890

Nou ik zag dat je er mee kan internetten.

Bijdrager
    MausB

YouTube kijken, foto’s van mobileme kijken, filmsven muziek streamen vanaf je Mac of pc, video’s van iPad streamen, films kijken via veetle.com……etc

Bijdrager
    MausB

Je kan er niet mee ‘internetten'(=surfen?)

Bijdrager
    Jojo890

Maar is het gunstig om hem in NL te gebruiken?

Bijdrager
    064harry

Maar je hebt een iMac, een iPhone en een iPad en dan wil je internetten op een ATV2??

Bijdrager
    Jojo890

Ja maar je kunt er ook films mee afspelen met airplay en dat zijn echt coole functies.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Nielskorte

Zolang je de apple tv niet wilt gebruiken om er films op te kijken wel ja. Er zijn namenlijk geen films in de nederlandse iTunes store……. Ennehh bekijk deze webpagina even;) http://www.apple.com/appletv/

Bijdrager
    KarelWillem
    Nielskorte op 14 maart 2011

Zolang je de apple tv niet wilt gebruiken om er films op te kijken wel ja….

Die 1200 films en series van mij streamen anders best lekker naar de Apple TV.:lol:

AirPlay vanaf de iPad (Uitzending Gemist e.d. bijvoorbeeld) is ook erg fijn.

Er mee ‘Internetten’ gaat een beetje lastig (niet).
    Je hebt Youtube, Flickr e.d.
    Maar je kunt er geen websites mee langs surfen zoals bijvoorbeeld OMT.

Het is een Mediaplayer. Geen computer die op de TV is aangesloten.

Bijdrager
    wverveer

Ik heb een beetje dezelfde configuratie en heb hem meegenomen uit ny..

Mooi dingetje…films kan je converteren en in iTunes gooien of via iPad afspelen via air video ofzo (doet het nog niet bij mij, maar het moet kunnen)
    Zoek Ff In het forum atv

KW..ben je me weer voor

Bijdrager
    fatboysmart

Maar als je een US iTunes account maakt en ergens een paar iTunes kaartjes van de US iTunes store ‘regelt’ (eBay of een kennis/familie in amerika), dan kun je films en tv-series huren, en die collectie is behoorlijk groot. Deze huurfunctie is geblokkeerd buiten Amerika, vandaar dat je een US iTunes account moet maken.

Verder is streamen naar de Apple TV 2 inderdaad erg leuk. Let er wel op dat je alleen dingen kunt streamen die in iTunes of op je iPhone/iPad staan… dus als je spul illegaal download, dan zul je dat eerst geschikt moeten maken voor import in iTunes.

Bijdrager
    densing

internetten gaat wel via atv flash, maar daar is hij niet echt voor gemaakt is mijn mening

je kunt nu wel via een abo NBA basketbal en MLB honkbal kijken via een us-account en zo kan je ook films etc huren.

ik ben er iig zeer tevreden over en ik gebruik hem voor de volgende dingen:
    – filmcollectie bekijken
    – eigen muziekcollectie luisteren
    – spotify
    – youtube filmpjes
    – foto’s aan familie en vrienden laten zien

Bijdrager
    wverveer
    fatboysmart op 14 maart 2011

Maar als je een US iTunes account maakt en ergens een paar iTunes kaartjes van de US iTunes store \’regelt\’ (eBay of een kennis/familie in amerika), dan kun je films en tv-series huren, en die collectie is behoorlijk groot. Deze huurfunctie is geblokkeerd buiten Amerika, vandaar dat je een US iTunes account moet maken.
    .

Kan je daar achteraf ook nog subtitles aan toevoegen?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Mr.Freeze

Iemand al ervaring met AirVideo in combinatie met de nieuwe AirPlay van iOS 4.3? Werkt dat en hoe is de beeld/geluidskwaliteit? En ondertitels, komen die mee?

Bijdrager
    KarelWillem

Bij mij start de stream en klapt er vervolgens direct weer uit.

En ik ken nog iemand waarbij het NIET werkt.

Voor de duidelijkheid; ik heb AirPlay vanuit zo’n beetje elk programma wél werkend.

Bijdrager
    vancoev

Ik heb er een gekocht alleen maar om mijn Aperture foto’s op tv te kunnen bekijken. Dat is voor mij genoeg.

Aangezien jezelf het eigenlijk wilt gebruiken om te surfen (lijkt het), hou de 130 euro in je zak en koop er wat lekkers van.

Bijdrager
    Jm1996

ik weet niet zeker maar als je hem jailbreakt wat kan, kan je er waarschijnlijk wel een browser op zetten

Bijdrager
    KarelWillem

Ja. Dat kan inderdaad. Je hebt helemaal gelijk.

ATV Flash Black:

Bijdrager
    Speedooo

Ik ben van plan om misschien uit Duitsland een AppleTV te halen. Mijn TV heeft echter maar 1 HDMI poort… Tegenwoordig niet meer te bedenken dat je maar 1 HDMI poort hebt, maar ik heb nog zo een “ouderwetse” ;).

Deze poort wordt op dit moment in gebruik genomen door mijn X-Box 360. Nu vroeg ik mij af, nu kan ik een HDMI hub kopen met drie poorten. Zijn er mensen met goede ervaringen met een specifieke hub of zijn er mensen die ervaringen hebben met een specifieke webwinkel die ze aanbiedt?

Bijdrager
    Jojo890

Er zit trouwens toch helemaal geen nl stekker bij of wel?

Bijdrager
    stavos

Als je de Apple TV uit Duitsland haalt zit er gewoon een stekker bij die je in NL kunt gebruiken. Alleen de kabel om de ATV aan te sluiten op je TV ontbreken.
    En anders zijn er bij iedere doe-het-zelf-zaak stekkers te vinden die je kunt gebruiken.

Bijdrager
    KarelWillem

Duitsland en Nederland gebruiken dezelfde stekkers.

En mocht je Apple TV ergens anders vandaan komen; een euro-snoertje kost ± 1,50 euro.

Bijdrager
    Oldekamp

@Speedooo Ja, wij hebben een Loewe tv met ook maar 1 HDMI poort, en dit hebben wij opgelost met deze HDMI Switchbox.;)

En geen vage website, mooi bol.com dus dat is denk ik een no-brainer.

Bijdrager
    Speedooo

@TheScythed Thanks voor de tip! Dan neem ik die ook:)

Bijdrager
    Fireman

Ik speel voornamelijk muziek via mijn iMac met een airport express + 10 meter optische kabel. Is het raadzaam ( beter ) om met de nieuwe ATV te gaan streamen?

Naast mijn muziek wil ik van tijd tot tijd youtube filmpjes ( op TV ) afspelen of films ( op TV ) afspelen die ik van een DVD geïmporteerd heb in iTunes ( kan dat? )

Overigens ga ik er van uit dat hij geheel draadloos werkt, ondanks dat er een ethernet aansluiting op zit.

Ik heb de iPod Touch als remote. Kan ik nog meer met mijn iPod icm met de ATV ?

Bijdrager
    KarelWillem
    Fireman op 22 maart 2011

1- Ik speel voornamelijk muziek via mijn iMac met een airport express + 10 meter optische kabel. Is het raadzaam ( beter ) om met de nieuwe ATV te gaan streamen?

2- Naast mijn muziek wil ik van tijd tot tijd youtube filmpjes ( op TV ) afspelen of films ( op TV ) afspelen die ik van een DVD geïmporteerd heb in iTunes ( kan dat? )

3- Overigens ga ik er van uit dat hij geheel draadloos werkt, ondanks dat er een ethernet aansluiting op zit.

4- Ik heb de iPod Touch als remote. Kan ik nog meer met mijn iPod icm met de ATV ?1: 10 meter optische kabel? Kan je Airport Express niet wat dichter bij je stereo?
    De Apple TV kan het streamen van muziek overnemen. Dus dat hoeft niet via de Airport Express.

2: Ja. Waar denk je anders dat een Apple TV voor is bedoeld?

3: Ja. En nee. Het zou kunnen dat je draadloze netwerk het niet trekt om (full)HD films te streamen.

4: Ja. In combinatie met een heleboel apps ‘AirPlayen’. Of filmformaten streamen die iTunes normaal niet pakt. Of games spelen op de TV.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.