17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

Apple TV (2) en VPN

Om mijn iPad Pro heb ik een betaalde VPN app geïnstalleerd. via Air-play en vinkje zetten achter Apple TV, verbinden met de TV via Apple TV en alles wat ik op de iPad zie zie ik dan ook op de TV.
    Dat werkt echter niet met een het scherm en geluid dat ik via een VPN verbinding op mijn iPad bekijk.

Hoe kan dat en wat kan ik er aan doen om dat wel te laten werken?

Bijdrager
    hitcher

Dit werkt bij mij wel. PIA (VPN). Andere VPN provider uitproberen?

Bijdrager
    iMachia

Express VPN + iPad + Apple TV (2 – jailbroken) werkt als een zonnetje.

Bijdrager
    Svartvatten

Dank voor de reacties zover. Ik denk dat ik het niet snap.
    De AppleTV is toch alleen doorgeefluik van het scherm van mijn iPad?
    De VPN app staat op de iPad en werkt normaal. Waarom zou ik dan de AppleTV moeten jailbreaken?

Bijdrager
    McPim

Je hoeft je ATV niet te jailbreaken in jouw geval, dat klopt. Met welke app kijk je dan, en wat gaat er precies mis? Kun je de ATV niet selecteren, krijg je een foutmelding?

Bijdrager
    Svartvatten

Ik gebruik Freedome. Als ik op Yle Arena (Finland) een voor buitenland afgeschermde uitzending op mijn iPad bekijk gaat dat prima.
    Via Apple TV gaat dat niet.

Als ik Freedome uitzet krijg ik op de TV (via de ATV) te zien: Geel driehoekje met tekst “Er heeft zich een fout voor gedaan, probeer het later opnieuw.”. Zet ik Freedome aan dan flitst datzelfde tekst even langs en blijft het scherm hetzelfde zwart met witte menu knoppen van Yle zoals op de iPad, maar er begint niets.
    Als ik geen verbinding met de ATV maak kan ik de uitzending gewoon op mijn iPad bekijken via Freedome.

Bijdrager
    McPim

Maar ondersteunt Yle Areena (via een website? of via de Yle app?) überhaupt afspelen via AirPlay? Dat werkt bij wel meer websites/players/tv providers namelijk niet. In dat geval heeft het namelijk niks met de VPN te maken… Mijn Fins is roestig dus daar moet je zelf even achter zien te komen.

Bijdrager
    Svartvatten

Wij gebruiken de Yle app. Nieuws en andere niet afgeschermde uitzendingen kan je zonder VPN server via iPad-ATV op de TV bekijken.
    Afgeschermde uitzendingen zijn via VPN en iPad te bekijken maar niet via iPad-ATV -> TV.

Net via Opera VPN in Canada een TV zender geprobeerd. Met Opera VPN kan Season2 Finding David op http://www.cbc.ca gewoon bekijken via iPad-ATV op TV. Schakel je Opera VPN uit dan verschijnt de tekst (op TV) “Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van het materiaal.”.

Bijdrager
    McPim

Ok, dus de Yle app ondersteunt AirPlay. Als je nu een niet-afgeschermde Yle uitzending bekijkt via Airplay met Freedome actief, werkt dat wel of niet? En als je met Freedome actief iets anders bekijkt met Airplay, bv die Canadese zender, werkt dat?

Bijdrager
    Svartvatten

Net geprobeerd:
    – Als ik Yle via de website benader, Freedome uitgeschakeld kan ik een afgeschermde uitzending niet zien, er verschijnt en tekst die zegt dat je dit allleen maar in Finland kan bekijken.
    – Als ik Freedome inschakel kan ik de uitzending wel op de TV zien.
    Het lijkt er op dat de Yle.app de boel in de war stuurt. Is dat juiste conclusie?

http://

Bijdrager
    Svartvatten

/uploads/community/c9a7e062ce38e482c9bd5adb2adcfc44e1129b2a_53806.png

Actief een andere zender, via internet (geen app) bv in Canada bekijken gaat normaal, als afgeschermd niet zonder VPN server.

Bijdrager
    McPim

Het lijkt inderdaad op een specifiek probleem met de combinatie Yle app en deze VPN. Maar wat het nou precies is kan ik ook nog steeds niet met zekerheid zeggen. Misschien toch de eerste tip uit dit draadje proberen: een andere VPN provider. Er is er vast een met een trial, PIA (privateinternetaccess) heeft bijvoorbeeld een 7 dagen geldteruggarantie.

Bijdrager
    Svartvatten

Bedankt McPim en alle andere reageerders. We gaan een paar andere VPN servers proberen. Als ik succes heb zal ik het hier melden.

Bijdrager
    McPim

(y) Ik hoor het graag, altijd leerzaam!

Bijdrager
    Svartvatten

Inmiddels geregistreerd bij NORDvpn. Deze werkt prima op MacBook, iPadPro en oude LapTop (2008) met Windows10. Zelfs BBC ‘uitzending gemist’ via BBC-iPlayer die met bv Freedome en Opera, niet te ontsluiten is, werkt met NORDvpn wel, ook via ATV.

Via de website, http://areena.yle.fi/1-2892908 kijken naar “Tulppaanikupla”, documentaire over de tulpenmanie in NL in de 17e eeuw gaat op alle 3 die toestellen goed.

Verbind je de iPad via Airplay met ATV dan gaat het mis. Op de website krijg je de vraag of je het via de YLE.app (te vinden in de app store) wil bekijken.
    Kies je ‘annuleren’ (nee) en klik je weer op het startpijl, komt de vraag of je de YLE.app wil downloaden.
    Kies weer ‘annuleren’ (nee) en klik weer op de startpijl, dan krijg je even een wit vierkant op je scherm van de iPad en op de TV flitst de melding “er heeft zich een fout voorgedaan etc” voorbij. Met een foto (8 frames/second) lukt het om de tekst te lezen, zo snel flitst het.
    De app verwijderen en opnieuw installeren verandert daar niets aan, alles uit en weer aanzetten ook niet.

Afspelen op de iPad gaat zoals gezegd goed. Schakel je tijdens het afpelen via airplay de ATV in dan gaat alles op zwart en flits de boodschap even over het scherm van de TV, niet van de iPad.

Het lijkt me dat het niet aan de VPN service ligt maar of de ATV of de YLE.app of de combinatie.

Iets voor Apple NL om dat uit te zoeken?

Bijdrager
    McPim

Dat is jammer, inderdaad niet de VPN dan waarschijnlijk. Ik denk toch meer aan de app en het verschil in wel of niet gecodeerd materiaal. Je zei dat het prima werkt met ongecodeerde uitzendingen maar de afgeschermde uitzendingen gebruiken wellicht een ander format waar de ATV zich in verslikt. Met andere bronnen werkt het namelijk wel. Tsja, ligt het aan Apple of aan Yle, geen idee.

Bijdrager
    toffradio

Hey, herft niets met je vraag te maken, maar opde Apple tv4 kun je de YLE app installeren, in combinatie met Unlocator werkt die perfect. Ook live tv, net zoals alle andere apps…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.