6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Maverick9898

Apple TV 1st gen: meer ruimte of streamen

Beste mensen,

iets langer dan een jaar ben ik in het bezit van de Apple TV 1st gen. In één woord: fantastisch!
    Toch loop ik een beetje tegen zijn beperkingen aan. Mijn setup is als volgt: een Samsung 24 inch TV verbonden via component aan mijn Apple TV 1st gen. Momenteel is het nog zo dat ik, wat ik ga kijken, eerst synchroniseer met de Apple TV, vanaf de externe HDD die aan mijn iMac hangt. Streamen lukt namelijk alleen goed als het op mijn interne HDD staat. Streamen vanaf de externe HDD start relatief langzaam op en buffert om de 10 minuten tussendoor (ik vermoed omdat de HDD of in slaap valt of omdat hij maar om de 10 minuten fatsoenlijk kan bufferen door de snelheid van de schijf). Mijn films zijn wel groot en in HD (van 3 GB tot 8 GB).

Wat ik het liefst zou willen is dat ik óf meer ruimte heb op mijn Apple TV zelf, zodat ik gewoon alles kan syncen, óf dat ik gewoon kan streamen zonder buffer-problemen. Nu weet ik van de methode om de ATV te jailbreaken, een HDD eraan te hangen en dat als intern geheugen selecteren zodat je daar heen kan syncen. Dat heeft niet mijn voorkeur, aangezien ik niet zo van die jailbreaks houdt. Een andere optie is een snellere schijf (wellicht via FireWire?) aanschaffen en daar vanaf te streamen, maar ik weet niet of dat gaat helpen. Wat denken jullie?

En zijn er wellicht nog andere alternatieven die ik over het hoofd gezien heb?

Thanks!

Maverick9898

Bijdrager
    macbook-Jan

Ik heb in mijn AppleTV een 500gb Sata schijf geprakt.
    Deze kan je aansluiten via een converter van Ide naar Sata.
    Dit past allemaal net in de Apple tv.
    Mijn complete Itunes bibliotheek staat dus ook op de AppleTv.

Verders stream ik ook wel eens films van mijn externe hd die aan een Airport Extreme hangt.
    Dit doe ik dan via XBMC. (via eenPatchstick Jailbreak)

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor streamen is een goede wifi verbinding met een snel genoeg draadloos netwerk wel handig/belangrijk, en je moet ook weten dat de 1e generatie ATV’s niet meer dan 720p aan kunnen… dus enorm grote films voegt in jouw geval niet veel toe:)

Dus als je je films om zet naar 720p heb je in ieder geval het stream probleem voor een deel al opgelost. Wat je ook kunt doen is de ATV jailbreaken, en heel iTunes omzeilen. Op die manier kun je veel makkelijker een externe locatie (een NAS, externe HD aan je iMac, of willekeurig elke andere computer) aanwijzen waar je je films neer zet.

Zo heb ik zelf een ATV 2 met jailbreak, die al z’n films, muziek en tv-shows van m’n Time Capsule af haalt. 1TB aan ruimte is voor mij meer dan genoeg, maar je kan dus in theorie een bijna oneindig grote NAS (of externe HD) gebruiken voor al je entertainment, en deze aan je wifi-router of computer hangen, om zo gewoon alles te streamen:)

Bijdrager
    Maverick9898

Ik begrijp dat de ATV maximaal 720p heeft;). In die vorm heb ik ook mijn films!

Jailbreak stelde ik inderdaad al voor, maar dat wil ik het liefst vermijden;).

Bijdrager
    macbook-Jan

Er zijn ook “Crystal HD” kaartjes te koop die je in de plaats van de wifi module kan plaatsen.
    Dan kan de Apple tv 1080P aan.

Op google staat daar meer info over.

Bijdrager
    Maverick9898

Thanks, macbook-jan, maar ik sleutel er liever niet aan;). Tevens heb ik geen TV die 1080p aan kan (mijn TV heeft niet eens HDMI), dus de resolutie is irrelevant;).

Het ging me meer om het opslaggeheugen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.