7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Apple TV 1G, ondertiteling te klein, MP4

Hallo, ik heb gisteren een bestand met ingebakken ondertiteling geexporteerd in QuickTimePro naar een Apple TV formaat. Dit duurde vrij lang maar fijn toen die klaar was gelijk op mijn aTV gezet en afgespeeld. En ja hoor tot mijn grote verbazing: de ondertiteling is te klein en niet volledig in beeld.. Ik baal hier flink van! Hoe kan ik dit oplossen? Ligt dit aan QTP of aan het bestand? Op mijn MAC zie ik wel gewoon netjes de ondertiteling.. Thanks!

Bijdrager
    ChrisMax

Niemand?

Bijdrager
    Yannes

Gebruik Roadmovie.

Bijdrager
    ChrisMax

Bedankt. Gaan we dat is proberen. Hij is nu bezig met omzetten dus ben benieuwd.. In de preview is de ondertiteling nog goed te zien maar dit was met QuickTime Pro precies hetzelfde dus we gaan het zien.. Andere tips zijn altijd welkom:)

Bijdrager
    Sjaakiej

TVIX!

Bijdrager
    Richard74

Ik gebruik De Elgato Turbo Converter. Met Submerge plaats ik vervolgens indien nodig de ondertitels, dat is van dezelfde maker als Roadmovie. Roadmovie kun je ook in samenwerking met de Elgato Turbo gebruiken. Roadmovie pakte alleen veel minder bestanden dan de Elgato Turbo, maar dat kan ook komen omdat ik hem via een crack had gedownload. Het grote voordeel van Submerge/Roadmovie ten opzichte van bv. Handbrake (wat overigens verder uitstekend werkt.) vind ik dat je zelf de grootte/dikte/lettertype etc. van de ondertitels kunt bepalen. Dat kan in Handbrake niet, correct me if I’m wrong. En de Elgato Turbo converteert gewoon veel sneller dan de andere converters. Je hebt wel veel minder opties v.w.b. de overige instellingen .Maar daar hou ik me toch niet al te veel mee bezig, ik gebruik gewoon de Apple TV preset.

Bijdrager
    ChrisMax

Sjaakiej op 12 november 2010 #
    TVIX!

ik begrijp niet zo goed waarom wat je hier mee bedoeld en wat je wil bereiken?

Richard74 op 12 november 2010 #
    Ik gebruik De Elgato Turbo Converter. Met Submerge plaats ik vervolgens indien nodig de ondertitels, dat is van dezelfde maker als Roadmovie. Roadmovie kun je ook in samenwerking met de Elgato Turbo gebruiken. Roadmovie pakte alleen veel minder bestanden dan de Elgato Turbo, maar dat kan ook komen omdat ik hem via een crack had gedownload. Het grote voordeel van Submerge/Roadmovie ten opzichte van bv. Handbrake (wat overigens verder uitstekend werkt.) vind ik dat je zelf de grootte/dikte/lettertype etc. van de ondertitels kunt bepalen. Dat kan in Handbrake niet, correct me if I’m wrong. En de Elgato Turbo converteert gewoon veel sneller dan de andere converters. Je hebt wel veel minder opties v.w.b. de overige instellingen .Maar daar hou ik me toch niet al te veel mee bezig, ik gebruik gewoon de Apple TV preset.

Bedankt voor je reactie en ga hier is naar kijken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.