8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    taxandria

Apple TV 1/2 zonder itunes aan te hebben

Hallo OMTers,

Na de aankondiging van Films in de Nederlandse Itunes besloten om waarschijnlijk een Apple tv aan te schaffen.

Ik weet dat het mogelijk is om radiozenders van bijvoorbeeld nederland.fm op te slaan en deze dan te openen op de apple tv, Nu vraag ik mij af of voor deze radiostreams mijn macbook pro aan moet staan. <<<Vraag 1!

Oftewel, stel dat mijn Macbook pro uit staat,
    # wat heb je dan nog aan het apparaat? <<<Vraag 2
    # Is het mogelijk om een harde schijf aan de apple tv te koppelen? (met jailbreak?) <<<Vraag 3
    # ik heb mijn wifi router op 5 meter van de tv staan met een stukje muur ertussen, kan ik mijn 1080 p materiaal perfect streamen? <<< #4
    # Ik heb films met losse srt/ondertiteling bestanden, is er een jailbreak app die hier prima mee om gaat? <<< #5

Dankjulliewel voor de tijd en moeite! <<< 6:)

Inactief
    Anoniem
    taxandria op 05 oktober 2011

Hallo OMTers,

Na de aankondiging van Films in de Nederlandse Itunes besloten om waarschijnlijk een Apple tv aan te schaffen.
    Niet echt een besluit dus.

Ik weet dat het mogelijk is om radiozenders van bijvoorbeeld nederland.fm op te slaan en deze dan te openen op de apple tv, Nu vraag ik mij af of voor deze radiostreams mijn macbook pro aan moet staan. <<<Vraag 1!
    <<<<<Ja>>>>>

Oftewel, stel dat mijn Macbook pro uit staat,

# wat heb je dan nog aan het apparaat? Het is ook gewoon een mooi kastje om naar te kijken.(&^#$(#$^ <<<Vraag 2

# Is het mogelijk om een harde schijf aan de apple tv te koppelen? (met jailbreak?) <<<Vraag 3
    Nee.^^^^

# ik heb mijn wifi router op 5 meter van de tv staan met een stukje muur ertussen, kan ik mijn 1080 p materiaal perfect streamen? <<< #4
    Dat ligt niet alleen aan de afstand en de muur.$$$$$

# Ik heb films met losse srt/ondertiteling bestanden, is er een jailbreak app die hier prima mee om gaat? <<< #5
    Ja. (*)(*)(*)(*)

Dankjulliewel voor de tijd en moeite! <<< 6:)
    Graeg gedaen.

Bijdrager
    App69

Haha.
    Redenen genoeg om geen ATV aan te schaffen.

Bijdrager
    taxandria

En een apple tv 1?

Bijdrager
    Maverick9898

Daar zit een harde schijf in en kan je met jailbreak volgens mij ook een extra aanhangen. 1080p gaat alleen niet werken. 720p is het maximale wat ie kan. Voor een ATV2 moet je computer aanstaan, voor een ATV1 niet, want daar kan gesynct materiaal op staan, dus ook geluidsopnames. Zolang je het in iTunes kan zetten, kan je het syncen op je ATV1 en dus met je MacBook uit ook toegankelijk.

Bijdrager
    macpro

1080p kan wel in de 1e generatie AppleTV als je het Airport kaartje vervangt door een ander soort kaartje.
    En je moet dan een jailbreak uitvoeren om XBMC te draaien, want die kan dat kaartje gebruiken om 1080p te versturen.

Bijdrager
    macbook-Jan

AppleTV 1 kan ook rechtstreeks radio streamen.
    Enige is als je 1080p wilt gebruiken dat je de appleTV via Ethernet aan moet sluiten.

Bijdrager
    taxandria

En het is voorlopig nog niet mogelijk om een harde schijf direct aan te sluiten op de Apple tv 2????? (voorlopig of waarschijnlijk nooit)

Als de apple tv 2 gejailbreakt is, kan ik dan wel met een of andere app , plex?? gewoon de url van bijvoorbeeld de qmusic stream invoeren en de macbook pro lekker uithouden?

IOs 5 komt over een week uit, en Apple tv 2 draait ook op ios 5, wat zijn de verbeteren qua apple tv van ios 5?
    Dat waren de vragen weer,

Thanks voor bovenstaande antwoorden!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.