6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Apple TV 1 gen. HDMI + Audio Out

Hallo,
    Ik heb gisteren een oude Apple TV gekregen van iemand. Ik heb hem via HDMI aangesloten op de Beamer.
    Het probleem is dat in mijn beamer ingebouwde boxjes zitten, Maar geen Audio out uitgang. Op de Apple TV zit wel een audio out uitgang.
    Is het op een of andere manier mogelijk dat ik de audio out en hdmi combineer? Dus het beeld moet via HDMI naar de beamer en het geluid via de audio out uitgang naar de boxjes. Als ik dit doe dan gaat het geluid nog steeds via mijn beamer.
    Alvast bedankt.

PS. Waarom zit er een usb uitgang op de Apple TV :S

Bijdrager
    MacBeer2

De USB aansluiting van de Apple TV doet voor jou niks, officieel zit die daar voor ‘diagnostische doeleinden’.

Bijdrager
    MarkE

Volgens mij moet je dit instellen op de beamer. Daar het geluid uitzetten en dan de boxjes op de audio out.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het probleem is dat er geen aduio out op de beamer zit. Dus ik wou de audio out van de apple tv gebruiken. Maar dan gaa het geluid via de hdmi kabel, en dat moet ik niet hebben

Bijdrager
    hommel

Ik zou de ATV aansluiten via HDMI aan de beamer en als het kan de Audio out (tulip kabels) koppelen aan een versterker of surround system. Werkt perfect en het geeft véél beter geluid dan die boxjes van de beamer.

Via de usbpoort kun je ATV Ffash (1e gen) installeren. Dan werkt de ATV met extra functies als BOXEE/XMBC en kun je de beperkte 40 of 160 GB uitbreiden met een externe schijf naar keuze.
    Je ATV wordt dan een volwaardigere mediaspeler.

Bijdrager
    hommel

sorry typo: ATV Flash (http://firecore.com/atvflash)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.