12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Peternogwat

Apple TV 1, beheren, schijf leegmaken

Hallo, ik heb een vraag waarop ik het antwoord niet kan vinden.
    Ik heb een Apple Tv 1 met daarin een HD.
    De HD van deze Apple TV zit nogal vol. Ik wil vooral de foto’s eraf halen.

Voor Maverick kwam was er een programma om Apple Tv te beheren, dat is er nu niet meer.
    Via Itunes kan ik alleen maar delen.
    Hoe kom ik in godsnaam bij de HD op de Apple Tv??

Wil ook de Apple TV niet opnieuw gaan instellen, staat XBMC op en dat loopt perfect.
    Geen zin dus in nieuwe jailbreak.

Wie heeft een antwoord en waarom maakt Apple het zo nodeloos ingewikkeld??

Bijdrager
    KarelWillem

iTunes heet dat programma toch??

Ook vanaf Mavericks bestaat dat programma nog hoor.:)

Bijdrager
    k-the-ripper

Nieuwe jailbreak is kwestie van gratis programma downloaden, die zet binnen 1 minuut de benodigde bestanden op een USB stick, waar je vervolgens je aTV-1 een keertje mee opstart.

Kan me niet voorstellen dat een ‘beheerprogramma’ of zelfs iTunes hier sneller mee zal zijn.

Edit

Sorry helemaal verkeerd gelezen. -dacht dat de atv leeg moest (hoe ik daar aan kom is mij een raadsel)
    Maar je atv is gewoon via ftp te benaderen op je mac, ftp://ip-adres van atv
    Volgens mij aanmelden met alpine als naam+password

Geblokkeerd
    Bento

Even uit mijngeheugen, ik heb al een tijdje geen appel tv 1 meer, maar staat er in itunes aangegeven dat je al je materiaal streamt vanuit itunes? Als dat zo is kan je er volgens mij geen foto’s, films e.d. af halen. Als je dat streamen uitzet, komen de tabs (foto’s, films e.d.) weer tevoorschijn; zie je precies welke data er op de appel tv staat en kan je ook data verwijderen.

Bijdrager
    Peternogwat

Dat is nu juist het probleem:
    Ik zie de Apple Tv in Itunes maar kan helemaal NIETS instellen, laat staan eraf halen of erbij zetten.

Staat een mooie button met ” instellingen”, maar met klikken gebeurt er niets.

Ooit was er een proggie om Apple TV apart te configureren, daarna werd het ITunes. Maar het lijkt erop dat Apple Tv 1 niet wordt ondersteunt.
    Dat aparte proggie werkte prima, via Itunes was het altijd behelpen.

Bijdrager
    Peternogwat

het inloggen via ftp is uiteraard ook een mooie oplossing.
    Ik kom alleen niet achter het ww.

“alpine” werkt helaas niet

Geblokkeerd
    Bento

Heb je al geprobeerd opnieuw verbinding te maken met het netwerk? De stekker even uit de AppleTV halen? Een reset? Jailbreak er af halen?
    Btw Als XBMC nu goed draait waarom denk je dat dat niet het geval is na een reset en een nieuwe jailbreak?

Bijdrager
    Peternogwat

Ok update: mijn Apple TV gaat in de verkoop.
    Ik heb een Atv 2 die in de plaats komt.

Er staan een aantal foto’s op de Atv 1 die ik er uiteraard graag af wil hebben. De film die erop staan mogen blijven staan.

Heb geprobeerd te benaderen via itunes, via netwerk (ww, alpine, usermname alpine, username root, combi van factoren)

Een nieuwe jailbreak wil ik liever niet. Ben bang dat ik dan tot Frodo ben veroordeeld via XBMC en die draait niet native op OS.
    Moet dan dus eerst Linux erop zetten. te veel gedoe voor iets dat ik wil verkopen.

Ik denk: foto’s eraf halen en verkopen…
    Maarja, zo simpel is het dus niet

Bijdrager
    k-the-ripper

Probeer voor de grap eens frontrow voor name en pass ?

Bijdrager
    Peternogwat

al geprobeerd (ik google ook…; )

login: frontrow als user en pass kom ik tot in Atv flash, daarna vraagt ie weer om een username en ww.
    als ik dan frontrow intoets blijf ik in ATV flash.
    Ik kom niet in de root/ Apple tv …

Bijdrager
    k-the-ripper

Als het goed is staan je foto,s in de map Media, er is volgens mij geen reden om op de partitie te gaan zoeken waar atv OS staat.

Bijdrager
    Peternogwat

ok, ook direct door hoe ik hier een post bewerk.

Is idd mapje Media waar de fotos in staan. Ik was op zoek naar een map photos of pictures.

Een en ander verwijderd en opnieuw opgestart. Foto’s zijn weg.
    Link en fotomappen staan er nog maar de foto’s zelf zijn weg.

Dikke dank @ the ripper: was niet zo ver gekomen zonder deze hulp.
    Anderen ook dank. Kom je net ff verder iedere stap!!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.