25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

Apple toetsenborden, met of zonder kabel?

Hey,

Ik wil een toetsenbord van Apple voor m’n MacBook kopen, en ik zat dus eerst aan een draadloze te denken, zodat ik een USB-poort minder gebruik. Nu keek ik net dus op de site, en viel me op dat het draadloze toetsenbord op de foto’s geen numeriek gedeelte (rechts) heeft, net als de DEL-knoppen, enzovoort.
    Dan zou ik dus toch maar voor het toetsenbord mét kabel gaan, maar daar heb ik dus een vraag over:
    Aan beide zijkanten zit één USB-poort, toch? Wat voor apparaten kan ik daarop aansluiten, aangezien die minder sterk zijn?
    Werkt een muis (ook een niet-Apple muis) via dat USB-poort? En het opladen van m’n iPhone? Als dat het gewoon doet, is dat wel een voordeel, want dan heb ik alsnog meer USB-poorten vrij.

Nou, ik hoor het wel!

Bijdrager
    essiw

ik kan niet al je vragen beantwoorden ik heb een verouderde versie van het toetsenbord, maar een muis kan ik daar makkelijk op aansluiten, heb zelfs geen muis meer maar een tekentablet en die verbruikt meer energie dus moet kunnen. een ipod sluit ik toch liever aan men cinema display of men computer (maar miss kan dit ook bij de nieuwe toetsenborden)

Bijdrager
    jaapie

Ja ik heb zon toetsebord en ik heb nooit gemertk dat ik iets niet kon aansluite. Gewoon me iPod en telefoon enzo. Ja me stereo met usb lukte niet maar ik weet niet hoe dat kwam.

Bijdrager
    Macs
    ”Apple”

Two USB 2.0 ports enable you to easily connect your Mighty Mouse as well as a high-speed peripheral such as a digital camera or printer.* Yes, we did think of everything.

*Devices that draw high power from the USB connection, such as iPods, hard drives and some flash drives, can only be used with the new keyboard when it is attached to the aluminum iMac.

De poorten blijken dus USB 2.0 te zijn, muizen zullen dus zeker werken. Printers en fotocamera’s ook, omdat zij hun stroom uit hun eigen batterij halen. Apparaten die veel stroom verbruiken zullen echter niet werken (iPod, iPhone, …).

Ikzelf heb een draadloos toetsenbord en ben daar zéér tevreden over. Samen met een laptop en een draadloze muis is dit een zeer nette én efficiënte oplossing.

Moderator
    unSOUND

Werkt een muis (ook een niet-Apple muis) via dat USB-poort? En het opladen van m’n iPhone?

Die poorten zijn inderdaad bedoeld voor het lichtere werk. Data dus, geen stroom. Denk dus aan onder andere je muis, printer, scanner, dergelijke apparaten.

”jaapie”

Ja ik heb zon toetsebord en ik heb nooit gemertk dat ik iets niet kon aansluite Gewoon me iPod en telefoon enzo. Ja me stereo met usb lukte niet maar ik weet niet hoe dat kwam.

En je hebt ook nooit gemerkt dat de leestekens het niet deden ?

Bijdrager
    1984

*Apparaten die veel stroom trekken via de USB-aansluiting, zoals een iPod, externe harde schijf en bepaalde flash-eenheden, kunnen alleen op het nieuwe toetsenbord worden aangesloten wanneer dit is gekoppeld aan de aluminium iMac.

bron :?

Bijdrager
    Ramy

Hmm, die USB-poorten in het toetsenbord gingen vooral om m’n iPhone, jammer dat dat niet gaat. En al helemaal jammer dat het draadloze toetsenbord geen numeriek gedeelte heeft… Dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit welke ik neem, beiden hebben een groot nadeel. Groot voordeel ten opzichte van m’n huidige toetsenbord zijn de F-toetsen (Exposé, etc, etc).

Bijdrager
    amazone

Ik heb het even geprobeerd op mijn alu imac.
    Ik kan de iphone wel probleemloos op het toetsenbord aansluiten onder osx, maar niet onder bootcamp XP.
    Dan geeft hij de fout dat er teveel stroom gevraagd wordt.

Moderator
    unSOUND

Zoals hierboven al te lezen is geldt dat ook alleen voor de alu iMac, en niet bij de MacBook.

Bijdrager
    stel maar

je kan ook bij een tb met draad de muis op TB en de iPhone op MB dan heb je voor als nog een USB vrij.

Bijdrager
    Angelzilla

Je hebt een iPhone. Wellicht is dit een oplossing:

http://www.balmuda.com/northamerica/laboratory/numberkey/index.html

Gebruik je iPhone als een numeriek toetsenbord. 8)
    Alles blijft draadloos en je gebruikt je iPhone alleen wanneer dat nodig is.

Bijdrager
    Afroman
    ”Ramy”

Hmm, die USB-poorten in het toetsenbord gingen vooral om m’n iPhone, jammer dat dat niet gaat. En al helemaal jammer dat het draadloze toetsenbord geen numeriek gedeelte heeft… Dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit welke ik neem, beiden hebben een groot nadeel. Groot voordeel ten opzichte van m’n huidige toetsenbord zijn de F-toetsen (Exposé, etc, etc).

Mis jij een numeriek toetsenbord op je MacBook?
    Nee – Draadloos
    Ja- Bedraad.

En volgens mij kan je alleen op de iMac.(Misschien Mac Pro) apparaten voeden via de USB.

Inactief
    Anoniem
    ”1984″

*Apparaten die veel stroom trekken via de USB-aansluiting, zoals een iPod, externe harde schijf en bepaalde flash-eenheden, kunnen alleen op het nieuwe toetsenbord worden aangesloten wanneer dit is gekoppeld aan de aluminium iMac.

bron :?

Is niet helemaal volledig. Apparaten met een eigen stroomvoorziening, zoals mijn MyBook HD (Time Machine) werken prima via de USB poort van mijn alu toetsenbord die aan mijn MacBook hangt. Ik merk geen noemenswaardig snelheidsverlies in de gegevensoverdracht van of naar de HD.

Bijdrager
    Ramy
    ”Angelzilla”

Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar ik wil ook een Apple-toetsenbord voor de F-toetsen.:)

”mr.x

Mis jij een numeriek toetsenbord op je MacBook?
    Nee – Draadloos
    Ja- Bedraad.

En volgens mij kan je alleen op de iMac.(Misschien Mac Pro) apparaten voeden via de USB.

Een beetje. Draadloos = mooi, bedraag = handig. Ik denk dat het toch die met draad wordt. Dan koop ik wel ooit zo’n Trust-dingetje voor extra USB-poorten.

Thx voor de reacties iig.:)

Bijdrager
    palahala

ik wil ook een Apple-toetsenbord voor de F-toetsen.

Detail: die kunnen anders ingedeeld zijn dan je MacBook. Misschien weet het forum hoe het dan werkt.

Mijn bluetooth draadloze toetsenbord heeft F4 = Dashboard; mijn oude MacBook F12 = Dashboard, en zo nog wat verschillen. Maar ik gebruik dat draadloze ding voor een andere Mac.

Overigens heeft het draadloze toetsenbord ook geen numlock zoals de oude MacBooks wel hadden.

Bijdrager
    Ramy

F4 is op m’n MacBook ook gewoon voor Dashboard…:P
    Nu zit ik toch weer aan een draadloze te denken, maar het maakt toch niet zoveel uit welke ik neem. Beiden hebben ze voor- en nadelen. Gewoon eentje halen, en mee leren leven.:P

Moderator
    unSOUND

Bedenk ook dat met de Bluetooth versie de accu van je MacBook sneller leeg gaat…

Bijdrager
    palahala

Je kunt natuurlijk ook géén extra toetsenbord kopen — dat draadloze ding tikt namelijk exact hetzelfde als je MacBook zelf… En als je een beetje handig bent met je trackpad dan vind ik een muis maar een onding…

(ik zou graag een tablet hebben dat ook werkt als multitouch trackpad)

Moderator
    unSOUND

Er zijn meerdere redenen om een externe ramplank te nemen:

• Zoals gezegd is op de vorige pagina heb je dan meer F-toetsen.
    • Je kunt de MacBook op een verhoging plaatsen
    • Het is beter voor je polsen qua ergonomie
    • De lak van je NoteBook slijt minder

Bijdrager
    palahala
    ”unSOUND”

Zoals gezegd is op de vorige pagina heb je dan meer F-toetsen.

In dat kader: ik snap eigenlijk niet dat er geen bluetooth variant is met wel alle toetsen (zonder de USB dingen). Als die er wel was dan had ik die gekocht. Maar goed, dat kunnen jullie niet oplossen;-)

Ik zie trouwens ineens: “System Requirements: Existing keyboard and mouse for initial setup”. Dat was niet waar bij mijn Mac (hoewel: heel misschien werd eerst de bluetooth muis herkend waarmee ik het keyboard dan kon instellen).

Bijdrager
    Ramy

Ik heb m’n MacBook aan een extern beeldscherm aangesloten, waardoor het externe beeldscherm recht voor me staat (als hoofdscherm), en m’n MacBook er schuin naast. Dat typt dus niet echt fijn… Nou, het wordt dan toch met draad. Ik weet het zeker.:) Bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    palahala
    ”Ramy”

Nou, het wordt dan toch met draad. Ik weet het zeker.:)

Ja maar, het doosje van de bluetooth is mooier;-)

(dat weet ik trouwens niet; het viel me wel op dat de doos van een nieuwe MacBook batterij enorm groot is vergeleken met de andere Apple verpakkingen, maar ik dwaal enorm af)

Bijdrager
    Ramy

Alle Apple dozen zijn mooi.:)

Bijdrager
    palahala
    ”Ramy”

Alle Apple dozen zijn mooi.:)

…inderdaad, hoewel jammer dat Apple dat zelf ook vindt, en daarom (denk ik) vaak een bruine beschermdoos om de verpakking doet. Heel klein beetje zonde van ’t materiaal. Maar goed, in Nederland zit de tandpasta al jaren niet meer in een doosje (en in veel andere landen zijn ze daar nog steeds niet aan toe) dus wie weet verdwijnen die extra Apple verpakkingen ook nog ‘s.

Bijdrager
    essiw
    ”Angelzilla”

ik vraag me af of dit even fijn is als het numeriek gedeelte op je toetsenbord zelf te hebben, als dat zo is mocht ik nog ooit een iphone aanschaffen schaf ik ook meteen een draadloos toetsenbord aan

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.