11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Patrick101

Apple toetsenbord werkt niet meer na schoonmaak

Hallo, Iedereen

Tot mijn grote verbazing was mijn apple toetsenbord vies. Dus ik dacht laat ik er een vochtig doekje overheen halen. Toen ik mijn mac weer aanzette kon ik niet meer inloggen. Ik letter voor letter getypt maar niks hielp dus ik een ander toetsenbord gepakt en die deed het wel. Dus toen wist ik dat mijn apple toetsenbord het begeven had. Hij was nog geen jaar oud. Wat moet ik nu doen? Als ik terug naar apple ga dan zien ze waarschijnlijk dat het gaat om waterschade terwijl dat doekje niet echt nat was. Dus ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. Ik heb hem in de apple store gekocht online. Weet iemand hier raad mee of moet ik gewoon een nieuwe kopen?

Groetjes Patrick

Bijdrager
    KarelWillem

Draadloos toetsenbord en per ongeluk op het power-knopje rechts bovenin gedrukt?

Bijdrager
    Patrick101

Nee hij is wel bedraad. Het is bij sommigen toetsen die het niet doen.

Geblokkeerd
    Anoniem

even een paar uur laten drogen
    en dan weer proberen

Bijdrager
    M2

Met een fohn droog maken

Inactief
    Anoniem

Een föhn en elektronica…..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Door de aanraking met water (hoe weinig ook) kan een onder de toetsen aanwezige gelijkmatig verspreide stoflaag zijn gaan klonteren waardoor er nu geen goed contact meer wordt gemaakt. Het toetsenbord is waarschijnlijk niet stuk, maar de contacten onder de toetsen dienen nu apart te worden gereinigd. Ik gebruik een brillendoekje voor de bovenkant van de toetsen. Dat is weliswaar ook vochtig, maar dat is veel te weinig om naar binnen te kunnen lopen.

Bijdrager
    R-Flow
    M2 op 05 september 2010

Met een fohn droog maken

Lekker advies man…

Niet doen dus. Gewoon op natuurlijke wijze laten drogen en dan weer inpluggen. Als het toetsenbord het dan nog niet doet kan het inderdaad zo zijn dat er stof zit opgehoopt onder bepaalde toetsen. Hoe je dat oplost bij een nieuw toetsenbord weet ik niet.

In dat geval zou ik gewoon bij een APR langsgaan en net doen alsof je gek bent. Kortom: mond dichthouden dus over het waterincidentje.

Bijdrager
    Patrick101

Hij ligt nu in z’n doos. Maar probeerde het eergisteren nog even. Maar nog steeds hetzelfde is er geen manier op hem open te maken ?.

Bijdrager
    R-Flow
    Patrick101 op 07 september 2010

Hij ligt nu in z\’n doos. Maar probeerde het eergisteren nog even. Maar nog steeds hetzelfde is er geen manier op hem open te maken ?.

Google is je vriend:

Apple Keyboard (Aluminum) keycap removal

Bijdrager
    Basvanveen

Hee,

Ik heb precies hetzelfde gehad! Alleen bij mij ging het om een draadloos toetsenbord van Apple. Ik heb het toetsenbord ondersteboven in een theedoek met (veel) rijst gelegd. Dit heeft wel enorm geholpen, maar helaas bleven twee toetsen het niet doen (van de 6)…

Ik had het toetsenbord nog maar een paar maanden dus ik heb ‘m terug gebracht naar Apple (niks verteld over het water natuurlijk) Ze zouden het onderzoeken en ze zagen geen waterschade (misschien door de rijst) en ik kreeg een nieuwe… Weet niet hoe lang de fabrieksgarantie geldt eigenlijk.

Succes

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.