3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Baldhead

Apple Time Machine i.s.m. Experiabox tg787

Hallo,

Sinds kort ben ik een totaal Apple gebruiker d.m.v. Imac, Iphone en Ipad2.
    Aangezien ik altijd heb gewerkt met een externe HDD voor mijn dataopslag en windows laptop, wil ik het nu met mijn Imac heel anders gaan aanpakken.
    Nu draait mijn netwerk via een Experiabox TG787.

Wat ik zou willen is een draadloze centrale dataopslag die ik zou willen kunnen benaderen via mijn Imac, Iphone en Ipad.

Gedacht aan een NAS, maar daarvan ben ik bang dat mijn netwerk er erg langzaam van gaat worden.

Zit nu te denken om een Apple Time Machine aan te schaffen, de vragen waar ik moeilijk antwoord op kan vinden zijn:

Kan de Time machine aan mijn Experiabox worden gekoppeld via de brugmodus, en geeft dit vertraging aan het netwerk, volgens de verkoper van een Apple winkel was het zonde een time machine aan te schaffen en dan het duurste onderdeel (de router) daarvan uit te schakelen…

Kan ik de Experiabox gewoon vervangen door de Time Machine, mijn vrouw werkt echter wel via een VPN verbinding met haar werk, kan dit ook via een Time machine ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Bijdrager
    stavos

Je zult waarschijnlijk een Time Capsule bedoelen. Time Machine is een stukje software op iedere Mac om backups te kunnen maken.

De verkoper heeft op zich wel gelijk, als je de router functie niet gaat gebruiken is een TC misschien een beetje overkill. Daarnaast is de Experiabox een modem en router in 1, dus vervangen gaat niet lukken. Een TC heeft geen modem functie.
    Een NAS hoeft je netwerk helemaal niet te vertragen. En is waarschijnlijk een goedkopere oplossing voor je. Heeft de Experiabox een USB aansluiting waar je een normale externe harde schijf op kan aansluiten? Dan ben je nog goedkoper uit.

Bijdrager
    Baldhead

Bedankt voor je snelle reactie, je hebt gelijk, sorry, time Capsule.

Mijn Experiabox heeft inderdaad een USB aansluiting, maar me hdd er in pluggen en spelen maar zal waarschijnlijk niet opgaan en geen idee hoe ik dat moet gaan installeren om de hdd zichtbaar te krijgen op me Imac.

Blijft de vraag over, is het nou waar dat een NAS het netwerk echt langzamer maakt, dat is toch de meest gelezen klacht over een NAS op het net.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.