3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Baldhead

Apple Time Machine i.s.m. Experiabox tg787

Hallo,

Sinds kort ben ik een totaal Apple gebruiker d.m.v. Imac, Iphone en Ipad2.
    Aangezien ik altijd heb gewerkt met een externe HDD voor mijn dataopslag en windows laptop, wil ik het nu met mijn Imac heel anders gaan aanpakken.
    Nu draait mijn netwerk via een Experiabox TG787.

Wat ik zou willen is een draadloze centrale dataopslag die ik zou willen kunnen benaderen via mijn Imac, Iphone en Ipad.

Gedacht aan een NAS, maar daarvan ben ik bang dat mijn netwerk er erg langzaam van gaat worden.

Zit nu te denken om een Apple Time Machine aan te schaffen, de vragen waar ik moeilijk antwoord op kan vinden zijn:

Kan de Time machine aan mijn Experiabox worden gekoppeld via de brugmodus, en geeft dit vertraging aan het netwerk, volgens de verkoper van een Apple winkel was het zonde een time machine aan te schaffen en dan het duurste onderdeel (de router) daarvan uit te schakelen…

Kan ik de Experiabox gewoon vervangen door de Time Machine, mijn vrouw werkt echter wel via een VPN verbinding met haar werk, kan dit ook via een Time machine ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Bijdrager
    stavos

Je bedoelt waarschijnlijk een Time Capsule. Time Machine is een stukje software op je Mac om backups mee te maken (aanrader om te gebruiken trouwens!).

Die verkoper heeft ergens wel gelijk. Een Time Capsule is overkill als je alleen de harde schijf wilt gebruiken. Je kunt dan beter een NAS kopen of, als de Experiabox dat ondersteunt, een externe harde schijf die je met USB aansluit op je Experiabox. Beide oplossingen hoeven je netwerk helemaal niet teveel te belasten.
    Je Experiabox vervangen door een Time Capsule zal niet lukken, aangezien de Experiabox naast een router functie ook als modem fungeert. Zonder modem geen internet. En een Time Capsule heeft geen modem functie..

Bijdrager
    piebas

Je kunt de experiabox niet vervangen door de tc, de tc is geen adsl-modem.
    In brug-modus kan je het prima samen gebruiken.
    Het is misschien wel een beetje zonde om de router functie niet te gebruiken, de in mijn ogen blangrijkste functies wifi en timemachine blijven prima te gebruiken.
    Zou wel wfi van de experiabox uitzetten en alleen de tc gebruiken.

Nét te laat…..:)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.