15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    marcelleke

Apple thunderbolt display

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs de nieuwe MacBook air aangekocht en ben heel tevreden. Graag wil ik een thunderbolt display kopen, lijkt me geweldig met die air. De MacBook ga ik dagelijks voor school/werk gebruiken en dan is het leuk dat je thuis op groot scherm kan verderwerken door 2 kabeltjes in te pluggen (MacBook dicht).
    Een kennis verkoopt toevallig zijn 6 maand oude display en vraagt er nog 750 voor. Hij is perfect in orde/compleet en komt met aankoopbon en dus garantie. Is die prijs correct voor dit toestel, wetende dat een nieuwe mij 919 kost?

Ook heb ik nog enkele vragen ivm het scherm en air als combinatie.
    Heeft het scherm infrarood voor een Apple remote?
    Neemt het scherm enkel de resolutie over van de air (gesloten) 1440×900 of die van het scherm 2560×1440?
    Is het slecht voor de batterij van de air, hem heel de tijd te laten opladen (ook al staat hij op 100%)terwijl hij aan de display hangt?

Bedankt voor de antwoorden alvast!

Bijdrager
    tarun

Mijn ervaring met batterijen is dat het niet goed is om deze continu te laden. Regelmatig de batterij gebruiken is veel beter.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Tarun… Mijn ervaring én de ervaring van menig lid hier op OMT is dat sinds de nieuwe batterijen in de unibody producten van Apple, het er al lang niet meer toe doet hoe je de batterij oplaadt. Zolang je hem maar eens in de maand kalibreert (laten leeglopen, terug vol laten lopen).

@ Marcel… Lijkt me een mooie deal. Wel even kijken of er geen dode pixels aanwezig zijn.

Bijdrager
    tarun

@Yggdrasil: ik hoop dat je gelijk hebt, want een batterij die na een minuut ineens dood is is zeer vervelend. (Mijn oude MBP uit 2006.)

Bijdrager
    JeroenS

Het scherm neemt de resolutie van 2560×1440 aan. Ook met de air opengeklapt zal het TB display gewoon z’n eigen resolutie hebben (die overigens instelbaar, net zoals je air scherm).
    Mij bevalt het scherm zeer goed en het beeld is fantastisch! Voor 750 zou ik er niet te lang over nadenken…

Bijdrager
    Yggdrasil
    tarun op 15 september 2012

@Yggdrasil: ik hoop dat je gelijk hebt, want een batterij die na een minuut ineens dood is is zeer vervelend. (Mijn oude MBP uit 2006.)

Mijn MBP hangt nu al de hele week via een HDMI kabel aan de tv met mijn MagSafe in het stopcontact. Als ik thuiswerk hangt hij ook aan de stekker. De enige momenten waarop ik echt mobiel ben, is op school of in de trein. Ik heb nog geen batterijproblemen…:)

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Ook mijn ervaring met de batt. is uitstekend. De batt. die Apple de laatste jaren monteert hebben weinig tot geen geheugen meer, dus het kan makkelijk. Ik gebruik de combo zoals jij die noemt ook al vrij lang, en mijn MBA blijft gewoon goed werken op de batt.

En voor 750,- euro, meteen doen. Het scherm is zo superscherp, en omdat het ook een hub is kan je apparaten die je veel gebruikt lekker eraan laten hangen.

Ik ben er in ieder geval heel tevreden over.

Michiel

Bijdrager
    iep
    tarun op 15 september 2012

Kijk gewoon wat Apple zelf te melden heeft:
    Apple Portables: Calibrating your computer’s battery for best performance
    Apple: Lithium-ion Batteries

Url nummer 1 meldt: “Current Apple portable computer batteries are pre-calibrated and do not require the calibration procedure outlined in this article.”.

Kwestie van de accu regelmatig gebruiken en klaar. Als je denkt dat de accuduur minder is of dat deze niet goed wordt weergegeven dan is een SMC reset veel handiger (Google dat maar eens).

Bijdrager
    marcelleke

Bedankt iedereen!

Het is niet zo dat ik hem heel de dag laat insteken. Vooral in de avond van 18 tot 23u ofzo.
    Heb gezien dat ik nog een magsafe 2 connector moet aanschaffen. Kost iets van 10 euro.

Bijdrager
    mslik

Klopt,

die moet je halen. Ik heb er ook een en alhoewel ik vind dat apple die gewoon bij een nieuwe MBP moet geven, blijft het goed zitten. Daar zijn de meningen een beetje over verdeelt namelijk.

Michiel

Bijdrager
    marcelleke

Weet iemand of de Thunderbolt display zoals een iMac of MacBook pro met de Apple remote werkt?
    Ook heb ik begrepen dat de display geen audio-uitgang heeft. Kan ik die van de air dan gebruiken voor een hoofdtelefoon of niet?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

De Apple Remote werkt nog steeds op de MBA/MBP, en die zit weer gekoppeld aan het beeldscherm.
    Ja, de Air kun je dan gebruiken voor een hoofdtelefoon.

Bijdrager
    marcelleke

Apple remote werkt niet met de air, die geen ir ontvanger heeft.
    Wil graag weten of de display infrarood heeft zodat deze met de Apple remote werkt. Kan hier namelijk niets over vinden.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Oh sorry.
    Dat heeft die niet. (Tenminste, niet volgens de pagina ervan.)

Bijdrager
    marcelleke

Ok, toch bedankt!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.