11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    praseodym

Apple Tech Support – wat zijn de kosten?

Mijn MacBook Pro werkt niet meer en daarom wil ik Apple support bellen. Maar wat is de beste methode? Ik kan alleen een 0900-nummer vinden waar de kosten niet bij worden vermeld. Is er ook een 0800 of lokaal nummer beschikbaar of moet ik het met het 0900-nummer doen?

Verder heb ik de MBP via de online Apple Store gekocht en heb geen garantie meer (hij is net iets meer dan een jaar oud); wat is dan de beste optie om Apple zo ver te krijgen dat ze de laptop (liefst gratis, het is een redelijk bekend probleem) repareren? Kan ik bijvoorbeeld de wettelijke garantie aanhalen?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Als je Apple Care belt zou je normaal gesproken 45 euro per ondersteunde vraag moeten betalen dacht ik. Op het moment dat je belt zou je kunnen vragen om garantie omdat het net buiten de garantieperiode is. Ik duim voor je.:D maar goed ik weet niet of je langs een resseller kan gaan.

Ik heb ook wel eens gebeld met Bunnik waar het hoofdkantoor gevesigd zit.:) 24 uur naar aankoop kwam nieuwe G5 uit met webcam. Die hoefde ik niet maar wilde geld terug als vergoeding

Bijdrager
    jobz

bel de Apple Store….
    http://store.apple.com/nl?mco=MTAwMDA
    0800 0200 570 8)

Bijdrager
    puntKoen
    ”jobz”

bel de Apple Store….
    http://store.apple.com/nl?mco=MTAwMDA
    0800 0200 570 8)

Dat heeft volgens mij geen zin, die kunnen je er niet mee helpen.

Gewoon 09007777703 bellen, is niet zo duur. Even volhouden en dan heb je een casenummer en kun je naar een AASP om te repareren.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik ga altijd naar mijn Reseller, iCentre, als er wat is. Daar helpen ze altijd prima. Ze hebben een eigen helpdesk die gratis adviseert (als je bij hun gekocht hebt) en een eigen technische dienst die dingen kan repareren en oplossen (ook als je iets niet daar gekocht hebt). De prijs valt mij altijd mee. En als je vaste klant bent doen ze soms dingen voor minder geld of bijna gratis.

Bijdrager
    ChrisMax

Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost Praseodym? Ik ben erg benieuwd!

Bijdrager
    praseodym

Ik heb het AppleCare 0900-nummer gebeld. Op vrijdagmiddag heb ik meer dan 10 minuten in de wacht gehangen, toen kreeg ik een medewerker aan de lijn die me vertelde dat ik een garantieuitzondering kon krijgen omdat ik slechts 3 weken buiten garantie zat.

Maandagochtend bij MacHouse bleek dat de uitzondering niet helemaal goed was aangemaakt en heb ik opnieuw moeten bellen; toen kreeg ik echter na een minuutje wachten al een medewerker aan de lijn. Die heeft de uitzondering alsnog aangemaakt en nu ligt mijn MBP bij MacHouse voor reparatie.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Netjes van Apple! Hulde…:D Nee ze hadden ook kunnen zeggen dat je garantie echt voorbij is, maar dit is netjes opgelost.

Bijdrager
    praseodym

Klopt, dat is zeker netjes. Ik hoop echter wel dat het probleem straks opgelost is, het is best vervelend om een paar weken zonder laptop te zitten.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Max 2 weken toch?

Bijdrager
    praseodym

De man bij MacHouse vertelde me dat ze het nogal druk was en dat het daarom wel vier weken kon duren. Het is nu 9 werkdagen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.