13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Apple Store wereldwijd?

Ik heb mijn iPhone in belgie gekocht in de MediaMarkt, maar ben onlangs verhuist naar Hong Kong.

Sinds vrijdag heb ik problemen met mijn iPhone waardoor ik geen geluid meer krijg.

Ik ben dus naar de Apple Store geweest waar ze mijn iPhone hebben nagekeken en vast gesteld hebben dat het een hardware defect is en hij vervangen moet worden.

Maar het grootte probleem is dat ze dit daar niet kunnen doen omdat ik mijn iPhone in belgie gekocht heb.
    De enige oplossing is dus om het terug te sturen naar Belgie, hopen dat hij al aankomt zonder schade, hem binnen doen bij de mediamarkt, hopen dat ze mij gewoon een nieuwe geven, wat ik betwijfelen en hem dan nog is terug laten opsturen.
    Dus waarschijnlijk ben ik mijn iPhone voor een paard maand kwijt.

Nu dacht ik dat ik gewoon in elke Apple store kon binnenwandelen om mijn iPhone te laten maken?
    Heb je geen wereldwijde garantie hierop?

Moderator
    unSOUND

Nee, niet op iPhone’s en iPad’s. MacBooks weer wel, want die hebben minder last van grijze import….

Inactief
    Anoniem

Dus nu ben ik verplicht om mijn iPhone kwijt te zijn voor waarschijnlijk maanden?

Is er helemaal niks dat ik kan doen hieraan?

Geblokkeerd
    Bento

Ik zou contact opnemen met Apple en vragen of er geen andere oplossing is. Je kan het altijd proberen.

Bijdrager
    stavos

Een nieuwe kopen?
    En dan bij terug komst je oude laten repareren. Zitten daar kosten aan, dan neem ik aan dat je een reisverzekering hebt.

Inactief
    Anoniem

@Bento, dat ben ik wel van zin.

@stavos, ik denk niet dat een reisverzekering zulke zaken dekt…
    Het is een hardware probleem, er is niks speciaals mee gebeurd.

Bijdrager
    stavos

Dat ligt er maar net aan hoe je het bij de verzekering meldt. Meestal weet iemand die bij een verzekeringsmaatschappij werkt en jouw declaratie afhandelt niet veel van een iPhone af en hoe of wat er aan hardware defecten kunnen optreden.

Inactief
    Anoniem

Ja, maar mijn iPhone is nog in garantie, dus dat is het probleem niet echt.

Het gaat er mij gewoon om dat ik hem dan 2 maand kwijt ben.

Bijdrager
    stavos

Dan maar eens contact opnemen met Apple, zoals Bento ook al voorstelde.

Inactief
    Anoniem

Dat probeer ik, enkel kan ik nergens een email adres / contact formulier vinden …

Bijdrager
    stavos
    Inactief
    Anoniem

Daar ben ik al verschillende keren geweest, maar nergens staat er een email adres.
    Ik wil gewoon contact opnemen voor te zien wat de mogelijkheden zijn.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.