-
Q:
Apple store of MyCom ?
Ik ben van plan een MBP te bestellen, maar weet nog niet waar.
Bij de Apple store betaal ik € 1.644,58 incl. BTW (+studentenkorting) = 1 jaar garantie
Bij MyCom betaal ik € 1.749,00 incl. BTW = 3 jaar garantie
Wat zal ik doen? ^^
InactiefAnoniem9 januari 2012 om 14:21Ik kan je niet direct helpen met de keuze bij welke winkel je het beste kunt kopen.
Maar betreffende de garantie adviseer ik je het artikel op de voorpagina even te lezen.Het maakt namelijk niet uit dat Apple 1 jaar garantie geeft als fabrikant. Immer als je online via Apple koopt dan is Apple de verkoper en dient Apple zich eveneens aan de wettelijke regels te houden.
eBay Electronic King. Daar heb ik persoonlijk heel goede ervaring mee
De verzending duurde slechts tweeënhalve dag.
AppleCare van 250 euro erbij en je totaalprijs is rond de 1700 euro. Prima toch!?Maverick9898 op 09 januari 2012Als je AppleCare op eBay koopt ben je rond de 150 euro kwijt. Heb je voor 50 euro 3 jaar garantie van Apple zelf. Dan heb je echt prima service;).
Krijg je 100 Euro van Apple terug dan?
Maverick9898 op 09 januari 2012Nee, maar die van MyCom was toch 100 euro duurder? 150-100 = 50 euro meer dan bij MyCom;).
Oh, op die manier. Bedankt!
Maverick9898 op 09 januari 2012Als je AppleCare op eBay koopt ben je rond de 150 euro kwijt. Heb je voor 50 euro 3 jaar garantie van Apple zelf. Dan heb je echt prima service;).
Die AppleCare op eBay van € 150,00 is voor een 13 inch en ik ga voor een 15 inch
Maar iig bedankt voor de tip!
HereIsTom op 09 januari 2012Of Apple geen strikte voorwaarden heeft, die zijn veel moeilijker met garantie dan Mycom!
Je doet alsof je bij allebei al eens een Apple hebt gekocht en de garantie ervan uit hebt getest. Ik weet hoe goed ze me helpen bij een Premium Reseller en ik ken ook van anderen de ervaringen bij MyCom of andere normale resellers als Dixons, Saturn en MediaMarkt.
En zeg nou zelf, je koopt toch ook liever bij een Premium Reseller, al is het alleen al dat beetje extra service dat je er bij krijgt.
Froggle op 09 januari 2012HereIsTom op 09 januari 2012Of Apple geen strikte voorwaarden heeft, die zijn veel moeilijker met garantie dan Mycom!
Je doet alsof je bij allebei al eens een Apple hebt gekocht en de garantie ervan uit hebt getest. Ik weet hoe goed ze me helpen bij een Premium Reseller en ik ken ook van anderen de ervaringen bij MyCom of andere normale resellers als Dixons, Saturn en MediaMarkt.
En zeg nou zelf, je koopt toch ook liever bij een Premium Reseller, al is het alleen al dat beetje extra service dat je er bij krijgt.
Niet iedere PR is even klantvriendelijk.Froggle op 09 januari 2012HereIsTom op 09 januari 2012Of Apple geen strikte voorwaarden heeft, die zijn veel moeilijker met garantie dan Mycom!
Inderdaad heb ik bij beide al eens een Apple gekocht, toen ik met een probleem bij de APR aankwam werd het apparaat opgestuurd voor reparatie, waardoor ik ruim 8 weken het apparaat kwijt was!
Toen ik bij Mycom aankwam met het probleem werd er even gekeken door de technische dienst hoe of wat, er werd geconcludeerd dat hij ook voor reparatie moest worden opgestuurd (en de melding dat het wel lang kon duren), als compensatie kreeg ik toen gewoon een nieuwe!
Dus de service kreeg ik zeker bij Mycom en niet bij de APREn ik heb het niet over die dozenschuiver Mediamarkt!
Als ik het zo lees, maakt het dus geen ruk uit waar je het koopt. Gewoon het gevalletje, de goedkoopste nemen. Je kan overal pech hebben, of nee, zie het positief. Je kan overal mazzel hebben dat ze je wel helpen zoals je mag verwachten.
Ik heb mijn MBP bij een APR gehaald, ook eens voor reparatie opgestuurd. Leen MacBook kreeg ik mee en na een weekje wachten kon ik ‘m weer zonder extra kosten (wat wel normaal is, maar sommige winkels ook nog wel een handje van hebben) ophalen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.