28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    basvl22

Apple Store Leidseplein…. of toch niet?

Sinds vorig jaar zijn er al geruchten over een Apple Store in het Hirschgebouw aan het Leidseplein. Deze geruchten werden nagenoeg bevestigd door vacatures die Apple had geplaatst voor winkelpersoneel. Maar daarnet lees ik op Telegraaf.nl dat er medio december een Brandstore van het automerk Mini in het Hirschgebouw komt. Zou de Apple Store op een andere locatie komen, niet doorgaan, of is dit weer eens een slechte bron van de Telegraaf? Heeft iemand meer informatie?

(http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/10788757/__Mini_krijgt_Brandstore_in_Amsterdam__.html?p=2,2)

Mini opent binnenkort als eerste automerk in Nederland een brandstore in hartje Amsterdam.

De winkel opent naar verwachting medio december haar deuren in het Hirschgebouw aan het Leidseplein. Bezoekers kunnen er naast de verschillende Mini-modellen en -accessoires ook de Mini lifestyle collectie bewonderen. Meer dan in een showroom draait het dan ook om de ‘beleving’ van het merk Mini.
    Het is genieten van de look and feel. Voelen wat bij je past. En net als in een galerie is al het moois gewoon te koop.
    Volgens BMW Nederland wordt de Amsterdamse brandstore een pilot voor de rest van de wereld. De nieuwe winkel is dan ook niet te vergelijken met bestaande brandstores in Parijs en Berlijn.

Bijdrager
    Yggdrasil

Al ben ik Belg, ook ik ken de reputatie van de “Televaag”. Zegt genoeg, lijkt me.;)

Bijdrager
    Afroman

Niets is door Apple bevestigd en de Telegraaf moet dood.

Ik zou zeggen, lekker afwachten.

Bijdrager
    KnotNuts

Even voor de duidelijkheid. Dit gaat over de zijde recht tegenover hotel American, niet over het leidseplein.
    Het is dus niet “of” maar “en”.

Bijdrager
    Hansi2124

In een pand kunnen meerdere bedrijven zich vestigen. Dat zal hier dan ook het geval zijn.
    Jouw gedachte dat BMW Apple zou hebben verdrongen gooi ik hiermee dan ook gelijk overboord!

Bijdrager
    basvl22
    KnotNuts op 25 oktober 2011

Even voor de duidelijkheid. Dit gaat over de zijde recht tegenover hotel American, niet over het leidseplein.

Het is dus niet “of” maar “en”.

Oké bedankt. Dat kwam niet duidelijk naar voren in het artikel van de Telegraaf :P.

Bijdrager
    Dwee8le

Hej, nieuwe buren! Wat leuk!

Bijdrager
    SunKeeper

Volgens mij is het Hirschgebouw groter dan alleen het stuk waar de Apple Store komt. Zoals anderen hierboven al zeggen.

Dat komt er dus misschien ook in, maar met geduld zie je het vanzelf.

Bijdrager
    1984
    Hansi2124 op 25 oktober 2011

In een pand kunnen meerdere bedrijven zich vestigen. Dat zal hier dan ook het geval zijn.

Het is vreemd dat Apple gekozen heeft voor een uitgaansplek, en niet voor een winkelgebied. Natuurlijk is het ook te begrijpen dat Apple kiest voor het cultureel middelpunt, want veel artiesten maken gebruik van Macs. Het is een mooi, groot hoekpand dat Apple op de kop heeft weten te tikken, en dus voldoet dit aan Apple’s strenge eisen. bron.[size=1]oud nieuws[/size]

Bijdrager
    Nielskorte

Weet iemand wanneer hij ongeveer open zal gaan?

Inactief
    Anoniem

Volgens de geruchten maart 2012.

Bijdrager
    Afroman

Iedereen eerst kapot bij de buldog en dan een Mac kopen bij de Apple store, slim geregeld!

Bijdrager
    Haike

Precies!! Kapot uit de buldog dan door naar de Heineken hoek, ernaast, en dan waggelend naar de overkant lopen…

@Hansi2124 Hoe zo geen winkel gebied?? :grin::lol::razz:

Bijdrager
    Hansi2124

Die mag je even uitleggen….:confused:

Bijdrager
    Haike

Volgens mij is er genoeg te halen, in dat gebied, gloednieuw theater gekregen van ome Joop b.v. Is dat geen vorm van winkelen? Max Uwe plein erachter…..

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, maar mij hoor je daar toch niets over zeggen?
    :slant:

Bijdrager
    Haike

Oeps…. ik kan niet lezen, ik kreeg in eerste instantie mee dat het citaat dat het geen winkelgebied is van jou was. Mijn excuus Hansi2124 :eek::oops:

Bijdrager
    Afroman

Leidseplein is niet echt een winkelgebied nee. Zijn wel winkels in de buurt maar is meer een uitgaansplek/terrasplek.

Bijdrager
    Hansi2124

@Haike: zoiets vermoedde ik al.:grin:

Bijdrager
    Haike

Laten we het dan zo stellen: Je kunt er een hoop geld kwijt raken, en nu nog meer als Apple er bij komt. En er zitten natuurlijk wel café’s die een naam hebben op te houden, zoals Reijnders, hoewel dat ook niet meer is wat het was….

Bijdrager
    LeonO

Op dit moment (23:00 uur) worden/zijn er twee vrachtwagens met spullen gelost bij de nieuwe Apple Store op het Leidseplein. De verlichting brandt op de beneden en de eerste etage, en ook op de bovenste etage, waar Apple zijn hoofdkantoor heeft. Dus wie weet…

Bijdrager
    Nielskorte

Cool!!!! Word de openingsdag eigenlijk gemeld?

Bijdrager
    iBrammer

Dat is goed nieuws!!

Bijdrager
    Moofnor

Of het goed nieuws is weet ik nog niet, maar het is in ieder geval nieuws.
    Mocht ook wel weer een keertje:innocent:

Bijdrager
    Haike

En er is beweging letterlijk en figuurlijk in de zaak. Misschien gaan ze ook wel eerder open dan gezegd wordt.

Bijdrager
    Brims

Zou die shop genoeg bezoekers blijven houden denk ik dan?
    Gaat die toko volgend jaar niet gewoon weer dicht?

Bijdrager
    Jord

Ik vraag me af of er ooit al ergens een Apple store gesloten is. Zelfs als het niet het verwachte succes zou worden zal Apple de store openhouden denk ik. Het gezichtsverlies van een store moeten sluiten willen ze niet hebben. Daarnaast heeft een Apple Store als deze natuurlijk ook een effect op de aantrekkingskracht van Apple die slecht meetbaar is in verkoopcijfers. Kijk alleen al maar eens naar de gratis publiciteit naar aanleiding van de opening.

Bijdrager
    Hansi2124
    Brims op 06 maart 2012

Zou die shop genoeg bezoekers blijven houden denk ik dan?

Gaat die toko volgend jaar niet gewoon weer dicht?
    Dat is een bekende vraag….

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.