18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Phoebe_4u

Apple store gift card

Sorry als dit het foute forum hiervoor is, maar ik zit met volgend probleem.

Ik had voor mijn kerst een giftcard van de App store gevraagd, maar mijn schoonmoeder heeft mij een kaart van de Apple store gegeven in de plaats.

Is er een manier om deze om te zetten naar een kaart voor de app store? Ik heb al geprobeerd om er een app store kaart mee te kopen, maar ik kan dan nergens mijn kaartcode ingeven. Als ik bv een hoofdtelefoon selecteer kan ik dit wel.

Het zou zonde zijn als dit niet lukt want 50 euro is toch niet niks en ik heb net een nieuwe ipod en macbook gekocht…

Of moest er iemand geïnteresseerd zijn om ze over te kopen….

Bijdrager
    Targaryen

Het kan stom klinken hoor maar volgens mij kun je met die Apple Giftcard ook iTunes Giftcards kopen in de fysieke Apple Store.

Bijdrager
    Phoebe_4u

hmmm, het is gewoon een mail met een code, dus geen echt kaartje en onderaan staat:

Apple Store Cards kunnen alleen worden gebruikt voor aankopen in België bij de Apple Online Store (store.apple.com/be-nl) of via telefoonnummer 0800 99 846. Apple Store Cards kunnen niet worden gebruikt voor aankopen in de iTunes Store, App Store, Mac App Store of iBookstore, voor het kopen van nieuwe Apple Store Cards, als betaalmiddel voor mobiele of data-abonnementen, voor aankopen bij Apple resellers (zoals een Apple Premium Reseller of een Apple Shop) of voor betalingen die verband houden met Apple Financial Services. Apple Store Cards zijn niet inwisselbaar voor geld (dit geldt ook voor ongebruikt tegoed), zonder afbreuk te doen aan enig toepasselijk wettelijk recht op restitutie in geval van annulering van een onlineovereenkomst of van non-conformiteit.

Bijdrager
    Targaryen

Ja, bij de betalingsopties zie ik ook geen hokje om je code in te geven. Doorverkopen lijkt me dan de beste optie.

Bijdrager
    Shmoo
    Bijdrager
    Targaryen

@ Shmoo: Waar vul je die code dan in? Ik woon ook in België en heb voor de gein even zo’n kaart van € 50 toegevoegd aan mijn winkelmand. Bij het afrekenen heb je enkel de keuze uit overschrijving, visa of mastercard maar nergens een hokje om de voucher te verzilveren.

Bijdrager
    Phoebe_4u

ik vreesde er al voor:(

Is het een optie iets te kopen van 50 euro en dit dan terug te sturen?

Is er ergens een betrouwbaar forum om de kaart te verkopen?

Bijdrager
    Targaryen

Geen vrienden die geïnteresseerd zijn? Als ik een iTunes Gift Card krijg verkoop ik ze meestal door met een kleine korting aan een vriend of vriendin (50 voor 45 bv.).

Bijdrager
    Phoebe_4u

@shmoo: dat werkt dus niet bij mij…

Bijdrager
    Shmoo

Bij het afrekenen kun je toch een promocode invoeren links onderaan ?

Bijdrager
    Phoebe_4u

Ik heb al eens rond gehoord, maar niemand die iets online koopt. De meesten gaan naar een fysieke apple winkel.

Bijdrager
    Targaryen

Ah, niet op gelet! Dat kan ik over het hoofd gezien hebben, Shmoo.

Bijdrager
    Phoebe_4u

neen, dat is niet het juiste vak, promocodes zijn een percentage dat je minder moet betalen. Is dus iets anders.

Als je iets anders bestelt dan een itunes kaart, kan je de code invullen bij informatie over betaling

Bijdrager
    House90

Het zou well moeten lukken:

Bijdrager
    Phoebe_4u

inderdaad House90, ik vind nergens dat het niet kan… Morgen nog eens proberen te bellen. Vandaag waren ze blijkbaar met vakantie. Het zou wel rot zijn als het niet gaat.

Moderator
    Maarten

Gewoon even 0800 0200 570 bellen, hou je gegevens bij de hand en de medewerker praat je zo door de bestelling heen.:)

Bijdrager
    Phoebe_4u

ik hou jullie op de hoogte:) alvast bedankt voor mee te denken…

Bijdrager
    Phoebe_4u

Ondertussen na een paar keer bellen werd de kaart terug betaald, het was onmogelijk om hem in te ruilen. De medewerkster die ik eerst aan de lijn had begreep ook niet waarom ik de kaart niet kon gebruiken om een app-kaart te kopen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.