13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    4you

.

[verwijderd]

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  4you.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  4you. Reden: iPad 2 toegevoegd
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  4you.

Bijdrager
    Absrnd

Ha, Ha wat een leuke kop “brickware” heb je dat zelf verzonnen ?

Bijdrager
    GoeieDag

Da’s een term die -iig in deze wereld- zo oud is als de eerste iPhone met de unlock/jailbreak’s, die eindigden in het ‘bricken’ van de foon (maar nooit definitief).

Bijdrager
    Absrnd

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, dat moet Apple doen!

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Absrnd

Enfin, Apple moet eens leren om beter te testen en naar feedback van gebruikers te luisteren om tot kwalitatief betere software te komen.

Dat is gewoon onzin, dit probleem is in de Beta’s totaal niet gebeurd, en had Apple niet kunnen voorzien,
    en zal ook nooit geheel voorkomen kunnen worden, nu is de storing alleen wat heftiger dan normaal,
    maar elke update van welke fabrikant dan ook heeft altijd wat problemen, de een wat ernstiger dan de andere.

en dat dan iedereen met een “Captain Hindsight” opmerkingen komt is gewoon een beetje dom:)

Bijdrager
    Ome Kor

Moderator
    Poezenbeest

Als je zelf ooit geprogrammeerd hebt, dan snap je beter dat debuggen en error-handling wat moeilijker zijn, dan hier wordt voorgespiegeld.

Zo heb ik zelf een (intern) programma geschreven dat maandenlang gewoon goed draaide en waar het op een gegeven moment mis ging bij een naam met een apostrofe erin, gevolgd door een klinker (bijvoorbeeld d’Ecole). Nou horen deze niet in de database te staan, waar ik de namen uithaal, dus heb ik dat scenario nooit overwogen, maar ze staan er toch. Het geeft maar aan dat je met duizende scenario’s rekening moet houden, maar dat je ze nooit allemaal kan voorzien. Laat staan dat je alle PEBCAK-scenario’s moet voorzien, en dat zijn er een hoop.

Programmeren moet je doen met een glazen bol, waarin je alle mogelijke acties van gebruikers en alle mogelijke imput moet voorzien. Ga er maar eens aan staan. Nou mag je van een ervaren bedrijf als Apple verwachten dat ze veel voorzien, maar ook zij hebben geen glazen bol.

Bijdrager
    koen

Ik ben er nog niet uit, wat is ‘bricken’ nu precies? Google leert me dat het met parkeren heeft te maken :-?

Bijdrager
    Absrnd

Uit je argumenten haal ik niet waarom dit onzin zou zijn. Apple heeft een zeer beperkte hoeveelheid hardware die ze moeten testen, dit in tegenstelling tot software van de meeste andere leveranciers. Het mag niet zo zijn dat er 5 bèta’s rond gegaan zijn en dat bij de release er ‘plotseling SW/HW combinatie’ problemen zijn. En dit is niet de eerste keer dat de bèta’s het wel goed doen maar dat bij het releasen er een hoop problemen naar voren komen, en dat ligt niet alleen aan de hoeveelheid installaties die er na een release plaatsvinden.

Apple verkoopt miljoenen iDevices, en dus miljoenen combinaties waar het eventueel fout kan gaan,
    en het percentage waar het bij een update fout zo gaat, dat je “bijna” een brick hebt, is zooooo klein.
    De media doet zijn best om het zoveel mogelijk op te kloppen, zodat reaguurders zoals jij met zulke “grappige” reacties komen !

Bijdrager
    Ome Kor

@koen
    Nee, het heeft niks te maken met parkeren. Als je in het Engels zoekt dan vind je het wel.

Toch een poging:
    Hoeveel leven zit er in een steen? Niets, maw. al je een firmware update of nieuw OS installeert op een apparaat en er gaat iets fout tijdens dit proces dan kan dit tot gevolge hebben dat het apparaat niet meer werkt. Het apparaat loopt vast tijdens het opstarten en dan kun je er niks meer mee. Opnieuw installeren van de software lukt dan ook niet meer. Het apparaat is dan niet meer bruikbaar. Dit kan gebeuren met iOS-apparaten, maar ook routers en andere netwerkapertuur (als je per ongeluk de software voor het verkeerde type kiest).

Bij een computer kun je nog op een andere manier opstarten bijv. met een USB-stick en zo de boel weer herstellen. Bij een iPhone of iPad lukt dit niet meer en moet je naar Apple.

Bijdrager
    GoeieDag

Hier (iPad Pro 9.7 icm 9.3.2) durf ik niet hard over te oordelen, maar ik heb nog nooit een iPhone in de ‘brick-stand’ gehad die ik niet weer tot leven kon brengen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    hobbyist

En ook de (public) bèta 9.3.3 is nog niet beschikbaar voor de 9.7″ Pro..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.