2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim K.

'Apple stopt met geïntegreerde simkaart voor iPhone'

Oke, serieus?

AMSTERDAM – Apple is gestopt met de ontwikkeling van een geïntegreerde simkaart voor nieuwe iPhones.
    Dat schrijft The Sunday Telegraph op basis van een anonieme bron.
    De afgelopen weken doken er geruchten op dat Apple bezig was met de ontwikkeling van een geïntegreerde simkaart voor in iPhones. Met deze simkaart zou Apple zelf abonnementen willen gaan aanbieden.

Hogere prijzen
    De rol van providers bij het kopen van een telefoon zou door de simkaart aanzienlijk kleiner worden. Dat is althans waar grote Europese provides bang voor zijn. De Financial Times meldde afgelopen week, op basis van gesprekken met medewerkers, dat onder meer Vodafone, France Telecom en Télefonica de plannen vrezen.
    De providers waarschuwden in de krant voor hogere prijzen omdat niet langer korting zou worden gegeven op een iPhone bij een abonnement wanneer de werkzaamheden van providers deels door Apple zouden worden overgenomen.

iPad
    De druk lijkt Apple te hebben doen beseffen dat het plan meer problemen dan voordelen zou opleveren. Volgens de bron is Apple ‘met de staart tussen de benen weggestuurd’. Plannen om een geïntegreerde simkaart te ontwikkelen voor de iPad worden wel doorgezet.

Dit lijkt mij helemaal niks:sad:
    Bron

Bijdrager
    PvdO

Ik vind het wel een prettig idee dat je van provider kan wisselen na een tijdje, en daar heb je nog steeds wel een simkaart voor nodig. Van mij mag het blijven zoals het is.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.