30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 97)
  • Q:
    Bijdrager
    lunapics

Apple stopt met computers

Artikel in de Volskrant van 14 april:
    (verhaal over uitstel Leopard):
    ‘Het uitstel voedt geruchten dat Apple zou willen ophouden met met de bouw van computers’
    Tja, :?

Bijdrager
    505

Steve is niet gek. [size=9:ebec2878e2]Hoop ik dan.[/size:ebec2878e2]

:P

Bijdrager
    PietjePuk

Total crap:?

Moderator
    Mac Daddy

Linkje

En voor de duidelijkheid. Volkskrant zegt het niet, maar meldt alleen maar dat er geruchten zijn.

Waarom dachten ze dat niet bij al die Vista uitstellingen? Apple stelt het een klein beetje uit en dan denkt gelijk iedereen dat ze stoppen met computerproductie.

Bijdrager
    1973

Dit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord!

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik denk niet dat dat waar is. Sterker nog, ik weet wel zeker dat dat niet waar is. De computers zijn de fundamenten van het bedrijf, en hun grootste bron van inkomen (in de Verenigde Staten, althans).

Apple is er gewoon 100% van overtuigd dat zij succesvol gaan zijn in de mobiele telefoonmarkt en willen garanderen dat hun eerste product ook direct een superproduct is. Bovendien hebben developers nu de kans om in die 4 maanden na de WWDC optimaal gebruik te maken van de special features, wat die ook mogen zijn, zodat ook wij aan de Mac kant van een goed product gewaarborgd zijn.

Deze vertraging is one of a kind, dat weet ik zeker.

Bijdrager
    Brainiac

Wat een onzin zeg. Gaat de pionier er even met gaan ophouden zeker?

Bijdrager
    GIJay

Niet om stom te doen, maar x-aantal jaar geleden hebben ze bij apple gezegd dat ze gingen stoppen met de fabricatie van computers in 2006-2007. Of het waar is, dat zien we nog wel maar ik kan me dat duidelijk herinneren.

Bijdrager
    Marresc
    ”Brainiac”

Wat een onzin zeg. Gaat de pionier er even met gaan ophouden zeker?

Ah? En wat zegt dit dan over de “grote visionair?

”If I were running Apple, I would milk the Macintosh for all it’s worth — and get busy on the next great thing. The PC wars are over. Done. Microsoft won a long time ago.”
    — Fortune, Feb. 19, 1996

(Een quote van Steve Jobs voor hij weer iCEO werd.)

Hij is van Apple een mediabedrijf aan het maken.

Bijdrager
    AppelJuice

Appel heeft onlangs wel in haar naam de term computer laten vervallen. Appel maakt liever lifestyleproducten, computers horen daar ook bij maar in mindere mate dan de gadget achtige speeltjes zoals de iPhone en de iPod. Wat dat betreft is vanuit die gedachte het gerucht wel te verklaren.

Bijdrager
    LEXY

Is een leuk achterklap bericht voor op de voorpagina van MacOSX.nl

[size=18:e09520f87f]APPLE STOPT MET DE BOUW VAN COMPUTERS!!![/size:e09520f87f]

Bijdrager
    Kjelle_ve

Zei steve niet in Boston ’97 dat computer + osx de fundamenten waren van het bedrijf en dat ze daar moesten op voort bouwen?

Bijdrager
    Chester2

’97 = 10 jaar geleden

Bijdrager
    Macs

Mijn bijdrage aan dit gesprek:

[size=18:93d23a2087]BULLSHIT[/size:93d23a2087]

Bijdrager
    Cloudsurfer

Zei Steve op Macworld niet dat 2007 een ‘great year for the Mac’ zou zijn?

Zo niet gaan we allen weder massaal aan den Dell.

Bijdrager
    iDuck

Wat mij verbaasde in de laatste Keynote was een bericht waar nog geen minuut aandacht aan werd besteed. Dat ‘Apple Computers Inc.’ is veranderd in ‘Apple’ only.

Nee, Apple stopt niet met wat eigenlijk haar core business is (was?), maar dat bericht voelde gevoelsmatig gewoon niet goed aan.

Bijdrager
    marz
    ”Mac

Linkje

Waarom dachten ze dat niet bij al die Vista uitstellingen?

Misschien omdat MS geen computers bouwt? (thank god…)

Bijdrager
    petermac
    ”Cloudsurfer”

Zei Steve op Macworld niet dat 2007 een ‘great year for the Mac’ zou zijn?
    .

Dat ik er nochtans nog geen hol van gemerkt heb, dat zeg ik ervan.

Bijdrager
    YoYelloW

dikke bullshit, maar ik snap wel waarom een aantal laagbegaafden dit zouden denken, omdat apple een aantal developers van het macosx team nodig had voor de iphone, duurde het wat langer voordat dit systeem klaar zal zijn, maar de iphone zal wel “optijd” uitkomen, dit kun je zien als het “computer” gedeelte op een lager pitje zetten, maar zou ik zou niet zeggen dat ze geen computer meer verkopen, dat zou gewoon plain stupid zijn.

Bijdrager
    Brainiac

Waarom zouden ze dan eerst al die moeite doen om de transactie van PPC naar Intel te maken?

Om daarna te zeggen, nou, lekker veel kosten gemaakt, maar laten we die er niet terug uithalen en er gewoon met stoppen. Juist, ja.. .

Bijdrager
    Mr Van

ik zou dood ongelukkig worden:(

Bijdrager
    Furka
    ”Brainiac”

Waarom zouden ze dan eerst al die moeite doen om de transactie van PPC naar Intel te maken?

Ik geloof het ook niet hoor maar je zou kunnen redeneren dat de overgang naar van PPC naar Intel een stap in de richting is om Apple software op normale PC te krijgen en dan kan Apple lekker stoppen met het maken van haar eigen “speciale” computers.

(OS X 10.6 op je Dell in 2009? ):P

Bijdrager
    Macs
    ”Furka”

(OS X 10.6 op je Dell in 2009? ):P

Waarom…. Waarom toch… Deelt u zulke vreselijke gedachten met ons op zo’n prachtige zomerdag?! :sick:

Bijdrager
    Brent146
    ”lunapics”

Artikel in de Volskrant van 14 april:
    (verhaal over uitstel Leopard):
    ‘Het uitstel voedt geruchten dat Apple zou willen ophouden met met de bouw van computers’
    Tja, :?

Heb je aandacht nodig of wat?! Dat is samen met de iPod hun grootste bron van inkomsten. De mac is het belangrijkste product van Apple. Wat een onzin dit.

Bijdrager
    japser909

:apple: gaat voor Dell OS maken :innocent:

Inactief
    Anoniem

Haha, ik zit hier te lachen.

Het idee op een dag:
    “Apple stopt met het bouwen van computers”

Die impact op ons zal verwoestend zijn.:P
    ‘T zal nergens op slaan.

Ze zijn nu net goed op weg de laatste jaren.

Bijdrager
    lunapics

Beste Brent146,
    Ouwe truc, de boodschapper afschieten.
    Er staan genoeg berichten op internet die de stelling onderbouwen.

Bijdrager
    Brent146
    ”lunapics”

Beste Brent146,
    Ouwe truc, de boodschapper afschieten.
    Er staan genoeg berichten op internet die de stelling onderbouwen.

Jezus Christus :?, denk je nu echt dat Apple gaat stoppen met het bouwen van computers? Ik denk van niet. :wink: Willen we wedden voor eender wat? Wie gelijk heeft krijgt een Mac Pro met een 30″ CinĂ©ma Display? Als je dit goed vind, wil ik er een contract voor ondertekenen en heb ik binnenkort een Mac Pro met 30″ scherm…

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Brainiac”

Mee eens. Apple heeft zich vorig jaar uit de naad gewerkt. Ze hebben een heel besturingssysteem herschreven, maar liefst drie computers (de desktops) een complete hardware transplant gegeven en nog eens twee computers (MacBooks) geheel van een schone lei ontworpen.

Het is dus meer dan logisch dat ze zich nu even focusen op de iPhone waar zo ook net zo’n goed resultaat mee willen leveren als met de Mac vorig jaar. Zo’n vertraging bij Apple zal dan ook wel eenmalig zijn en zal de tweede helft van 2007 helemaal toegewijd worden aan de Mac.

Leopard, nieuwe iMacs, nieuwe notebooks, etc.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Cloudsurfer”

Ze hebben een heel besturingssysteem herschreven,

Niet echt waar, volgens Steve waren ze daar al mee bezig van toen ze aan OS X begonnen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 97)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.