30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 80)
  • Q:
    Bijdrager
    Monnnique

Apple stelt teleur

Apple heeft mij erg teleur gesteld met hun update voor de iPhone.

Daarom zeg ik nu BYE tegen iPhone en HELLO to Android (Nexus Prime).

Zijn er anderen ook die zooo teleur zijn gesteld?

Bijdrager
    Maverick9898

Haha, nouja misschien moet je minder hoge verwachtingen hebben. Bij het kopen van een telefoon kijk je toch wat ie kan, niet wat je verwacht dat ie wordt? Een Nexus Prime is vast ook een prima telefoon….

Apple kan niet elk jaar iets revolutionairs uitbrengen. De iPhone 4S ziet er prima uit en naar mijn idee steekt ie altijd nog ver boven de concurrentie uit.

Bijdrager
    KarelWillem

Monnique laat je niet zo kennen.:lol:

iOS 5 laat andere systemen straks weer alle hoeken van de kamer zien.

Maar als jij vind dat je iPhone nu opeens een stuk minder functioneert, moet je zeker een overstap overwegen.

Bijdrager
    jgmkoster

De nieuwst lamborghini vond ik ook veel weg hebben van de vorige, ben dus maar overgestapt op een Citroën C1.

Bijdrager
    CMD-Z

+1

Bijdrager
    Afroman

Wat een loser de TS.

Bijdrager
    Maverick9898

Wat KW zegt is ook een goed punt: ‘it’s the software, stupid’ , zoals men nog weleens zegt.

Bijdrager
    driesdk

Was dat nu niet gewoon te verwachten?
    Laat je toch niet zo opfokken door geruchten de dagen, weken, maanden voor een event.

Bij de iPhone 3G was het toch net hetzelfde, het jaar erop een 3GS, sneller, beter, zelfde vormgeving.
    Wat helemaal Logisch is.

De winstmarge voor Apple is vele groter door al die mensen die om de 2 jaar een nieuwe iPhone kopen, omdat ze dan een nieuw ontwerp hebben, en weer een revolutionaire telefoon, dan alle mensen die elk jaar een nieuwe iPhone willen kopen om toch maar weer de nieuwste te hebben.

Door dit principe toe te passen krijg je een soort van traditie van mensen die om de 2 jaar een nieuwe telefoon van 700 euro kopen bij Apple, en dat is wat Apple net wil. De 4S zal wss evengoed gekocht worden aan de 3GS eigenaars als een iPhone 5. Onder de motorkap is er serieus wat veranderd.

Geloof me, hier zit werkelijk een doordachte marketingstrategie achter hoor, Apple doet dit heus niet als ze hierdoor minder telefoons zouden verkopen.

Bijdrager
    MacTS
    Monnnique op 05 oktober 2011

Apple heeft mij erg teleur gesteld

Het klinkt academisch, maar Apple KAN jou niet teleurgesteld hebben. Ze hebben jou namelijk niets beloofd wat je niet gekregen hebt. Speculaties hebben jouw verwachtingen torenhoog gemaakt, dus DIE hebben jou teleurgesteld.

Bijdrager
    MichMich

@jgmkoster: Lol! +1

Bijdrager
    McWouter

Geweldig altijd, dit soort topics.

Het valt mij op dat, met het toenemen van de populariteit van Apple producten, de vloedgolf aan speculaties over wat de volgende generatie van een product wel niet zal kunnen echt bizarre vormen aanneemt. Apple spendeert weinig aan reclame las ik ergens en genereert veel free-publicity. Ik vraag mij af wanneer dit tegen ze gaat werken: als mensen, te lekker gemaakt door geruchten, de specificaties van nieuwe apparatuur standaard teleurstellend gaan vinden is dat ook niet echt OK.

Ik denk dan maar: een vriend van mij (net overgestapt van PC naar Mac) heeft jaren lopen brullen dat Macs te duur zijn omdat er veel componenten in zitten die op zich niet heel bijzonder zijn. Vanaf het moment dat hij is overgestapt krijg ik alleen maar mailtjes vol verbazing over de gebruikerservaring, dat ondanks dat lullige i5 processortje de zaak toch wel tien keer zo soepel werkt, met je meedenkt en niet vastloopt.

Om het punt te maken: weer een nieuwe stap in gebruikerservaring en het hoe techniek met je mee kan werken/denken, dat is wat Apple wat mij betreft gisteravond heeft laten zien.

Geen iPhone van 2 mm dik met een accu voor 3 maanden, 20 mp camera en ingebouwde grasmaaier…

Bijdrager
    Nick Nack

Wauw, dit soort mensen zijn echt… echt…

Jeetje

Bijdrager
    Afroman

Ja volledig mee eens, ik lach dit soort mensen altijd vierkant uit. Na elke keynote weer.

Bijdrager
    Monnnique

@McWouter Ben het niet met jou eens. Apple heeft een tijd de concurrenten ver achter zich gelaten op het gebied van smartphones. Dat is nu niet meer. Kijk maar naar HTC, Samsung en binnenkort Nokia icm Microsoft. Je kunt zeggen dat Apple zo superieur is door zijn software. Ook daar hebben de concunreten groot inhaalslag gemaakt. Ik ben zelf een Apple gebruiker (PC en smartphone) en ik ervaar zelf dat Apple nu een soort bubbel aan het worden is. Het zal niet meer lang duren voordat Google hier de voorloper zal zijn. Zowel op software als hardware (in samenwerking met Samsung)

Zie hier een stukje van de nieuwe Google Phone

PS
    Ik begin ook een beetje moet te worden van Apple-fanboys. Wees kritisch.

Bijdrager
    Oldekamp

Ja wat is nu je punt? Kijk eens naar alle geruchten van de afgelopen tijd. Je hebt bijna alles gekregen wat je je mogelijk kon wensen, op een groter scherm en een nieuw design na. Wat is er precies mis met dit design? Don’t change a working formula.

Ik ga zeker weten deze telefoon halen, op 28 oktober. En dan ook gelijk 64GB. Ik twijfel alleen nog over de kleur.

Bijdrager
    Monnnique

Op z’n minst een 4 inch scherm.

En ik heb de geruchten helemaal niet gevolgd.

Bijdrager
    AppleStef

Monnnique, stop gewoon met

Bijdrager
    Afroman

Wees zelf lekker kritisch, want je topic slaat nu enkel op geruchten.

Bijdrager
    Monnnique

Welke geruchten? Het is toch nu duidelijk wat de nieuwe iPhone is.

Bijdrager
    Oldekamp

Veel plezier met je Android monster met een beestachtige CPU, misschien nog wel meer megapixels en een reusachtig scherm.

Bijdrager
    Monnnique

Als dat er niet meer toe doet. Koop dan maar gewoon een simpele Nokia.

Bijdrager
    Oldekamp

Bijdrager
    Monnnique

Typische apple-faboy arrogantie.

Bijdrager
    Afroman
    Monnnique op 05 oktober 2011
    Afroman op 05 oktober 2011

Wees zelf lekker kritisch, want je topic slaat nu enkel op geruchten.

Welke geruchten? Het is toch nu duidelijk wat de nieuwe iPhone is.

Ja gast.. Jij hoopte op veel meer features die Apple nooit heeft bevestigd.

Bijdrager
    tvdb314

Ik heb ook wel een beetje het gevoel van ‘one less thing’ na de presentatie van gister en zat eigenlijk ook te hopen op een groter scherm. Maar ja de concurrentie is er nog lang niet en Apple heeft een boel goodwill bij mij. Toch viel gister me erg tegen in vergelijking met de keynotes van Jobs. Aan de andere kant ik heb alleen de laatste 3 Jobs keynotes gezien, misschien waren dat wel extremen en moeten we accepteren dat die voorbij zijn? Er zal nog wel voor een jaar of drie in de kasten liggen denk ik.

Bijdrager
    jf

En nu?

Bijdrager
    Blurk

Ik lach me gek om al de ‘teleurgestelde’ reacties op weet-ik-veel hoeveel sites. Kijk eens bij Engadget: 5228 comments and counting…De hele wereld op zijn kop voor een TELEFOON mensen!

Ik zeg BYE tegen Monnnique! Die enge avatar van je hoef ik op dit forum ook niet zo nodig te zien.

Bijdrager
    MacFloo

Ik denk dat ze gewoon het toestel aan Samsung willen wijden

iphone 4s = iphone 4(for) (S)amsung.

Nu kan Samsung deze verbieden en kunnen we gewoon verder met de iphone 5

Bijdrager
    tvdb314

Aandelen verkopen en weg wezen LOL:)

Nee denk dat ze die presentaties in een andere stijl moeten doen. Wat mij zo snel opviel was dat de ruimte veel kleiner leek (of was het dat ook?). Dat er geen life streaming was (what thé fuck!). En dat de sprekers veel te veel tijd kregen vooral de siri spreker. Als je dan even later leest dat siri gewoon in ingekocht dan krijg je toch een pronken met…..gevoel.

Hopen dat Tim het de volgende keer op zijn eigen manier doet.

Bijdrager
    Eprom

Draait SIRI al op je Google phone?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 80)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.