17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Verwijderen

Apple, slecht bezig

Ik wordt helemaal gek van Apple,… het is niet meer de kwaliteit wat het ooit was.
    Nu is in ene mijn uitgaande server voor mail weg…. sinds update naar El Capitan.

G….ver….me. K.t Apple!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste subforum geplaatst

Bijdrager
    KarelWillem

Potverdullemes zeg! Dat is me wat.:)

En tikkerdetik even opnieuw ingeven is geen idee?

Kost je net zoveel tijd als dit topic aanmaken.

Bijdrager
    Unlock32

Bijdrager
    Targaryen
    Swiftly op 12 oktober 2015

Ik word helemaal gek van Apple… Het is niet meer de kwaliteit wat het ooit was.
    Nu is in ene mijn uitgaande server voor mail weg sinds update naar El Capitan.

G….ver….me. K.t Apple!

Klagen mag, maar misschien in het vervolg het ‘afreageerdraadje’ opzoeken? Dabei, ik zou in het vervolg minder swiftly typen, dan schiet je ongetwijfeld minder kemels. xxx

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Targaryen.

Bijdrager
    Hermanko

Ik kan mij die irritaties wel voor stellen.
    Soms lijkt het erop dat  bezig met updates om het aantal updates op peil te houden.
    Vernieuwen om het vernieuwen..

Bijdrager
    Beakerflo

Wel mooi dat het OS zo werkt dat dit je enige probleem is;)

Bijdrager
    Koezel

Gelukkig zijn er ook gebruikers die nergens last van hebben.:)

Bijdrager
    Zakske

Apple is niet onfeilbaar, en dat zijn ze nooit geweest.

In de tijd van Mac OS (eind jaren ’90) had ik een Mac die niet overweg kon met Mac OS 8, omdat er een chip in zat die niet mee wilde werken. De Apple dealers moest je toen nog met een vergrootglas zoeken, dus die Mac is voor eeuwig blijven steken op System 7.

Later een intel iMac met een Radeon videochip van AMD gehad, de driver van dat ding was buggy en is nooit door Apple gepatcht. Dat ding bevroor als je er enkel naar keek, soms vijf keer op een dag. Volgens Apple was er niks mis met de hardware, dus ze konden me niet helpen.

En dan was er natuurlijk nog m’n gehate iMac G5, waar zo ongeveer alles een keer kapot van is gegaan. Het moederbord zelfs een keer of drie, en toen had Apple genoeg van het repareren en mocht hij de vuilnisbak in. Dat was de slechtste Mac die ik ooit heb gehad.

De service is vandaag de dag gelukkig een stuk beter…

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Zakske.

Bijdrager
    Fingerlicking

Ik hen het eens met de TS.

Updates worden uitgegeven terwijl het niet eens public bèta’s zouden moeten zijn.

Bijdrager
    Hydræ

Meen me te herinneren dat dit ook een pijnpunt was bij Nokia, het te snel en te vroeg uitbrengen van OS releases zonder goed testen. Resultaat was een smartphone met vastlopers en bugs.

Eens met Targaryen, dit hoort in het klaagtopic thuis.

Bijdrager
    GoeieDag
    KarelWillem op 12 oktober 2015

Kost je net zoveel tijd als dit topic aanmaken.

LOL, dat schreef ik ook in het andere dubbele draadje wat nu verdwenen is.
    Het is vervelend, zeker, maar ook wel erg snel op te lossen.
    Had het hier zojuist ook om handen. Blijkbaar wordt er bij sommigen door de update iets aan de uitgaande poort veranderd (naar 25 0f 0). Even goed zetten, klaar.

Geblokkeerd
    Carp

Ik wordt helemaal gek van Apple,… het is niet meer de kwaliteit wat het ooit was.
    Nu is in ene mijn uitgaande server voor mail weg…. sinds update naar El Capitan.

G….ver….me. K.t Apple!

Je bent zelf de hoofdschuldige!
    Ik waarschuw altijd om niet te snel updates te draaien, maar dat weerhoud de meeste niet om zich zo snel mogelijk in problemen te helpen!

Als je het doet op een aparte schijf, over een back-up bijvoorbeeld, kan je meteen terug als je problemen ontdekt.
    Nu zie je bosjes teleurgestelde updaters, zonder fatsoenlijke back-up, die daarna moord en brand schreeuwen, maar het is je eigen schuld!!
    Hopelijk een goede les geleerd!

Bijdrager
    Verwijderen

Geloof me, ik heb meer klachten over Apple. Oa dat AirDrop slecht of niet werkt tussen OSX en iOS

En ik heb geprobeerd om het in te voeren, maar dat kan niet. Ik zou niet weten wat ik moet invullen. En het was al ingevuld voor de overgang naar El Capitano

Over mijn taal….ik ben van oorsprong Amerikaan en spreek pas sinds mijn 30e Nederlands.

Bijdrager
    Verwijderen

KarelWillem
    Wellicht voor jou, “tikkerdetik” maar mensen die een Apple kopen doen dat soms omdat het gewoon altijd werkt. Nou niet dus.
    En ik heb het echt geprobeerd. Maar ik wist gewoon de vulling niet, wat moet je daar invullen …. Geen idee.

En ik wou het delen op het forum. Deels omdat ik boos was, maar ook zodat andere weten dat dit een puntje is waarop ze moeten letten. En direct suggesties kunnen halen uit de reacties, zoals in de tweede post ook netjes werd gedaan. Dank daarvoor!

Bijdrager
    GoeieDag

Een Apple, een pc, een ander ding… Je zult toch altijd wat moeten inlezen en wat moeten instellen, het gaat nooit allemaal automatisch.
    Specifiek een mail programma is het fijn als je een beetje weet hoe je een account moet opzetten.

In dit geval had google je wel kunnen helpen, met bv mac mail+smtp+{naam van jouw provider}.

Is het al verholpen? Of kunnen we je nog helpen? Doen we graag.

Bijdrager
    Verwijderen

@goeiedag
    Dit had echt met Apple te maken. Ik had immers alles al ingesteld. Door de update is er informatie verwijderd. Namelijk de automatische settings voor je uitbox van iCloud. Die hoef je normaal gesproken niet in te vullen.
    Het is inmiddels verholpen.

Dank voor je aangeboden hulp!:)

Geblokkeerd
    Humain

l….ik ben van oorsprong Amerikaan en spreek pas sinds mijn 30e Nederlands.

Dat zegt helemaal niets over hoe je je eerste post deed…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.