5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Afroman

Apple SIM?

https://www.apple.com/ipad-air-2/wireless/

Ik snap niet wat het is? of ik snap het wel, maar dan heb ik de vraag of een Duo-sim wel een oplossing is? Dat ik mijn iPhone abonnement kan laten lopen via de Apple sim. Dus 1 abonnement en dan internet voor een iPad en iPhone en bellen en sms voor de iPhone.

Ik had met mijn iPhone 4 een duo-sim aangevraagd en het 2e kaartje ging in de iPad 2. En dat werkte goed. Kon alleen niet op 2 apparaten tegelijk werken maar dat nam ik voor lief. Hoe werkt Apple Sim dan?

Bijdrager
    GoeieDag

Jij woont toch in Nederland?

Participating U.S. and UK carriers

Bijdrager
    Niels

Je haalt nu wel een hoop dingen door elkaar:
    – Apple SIM: dit is een enkele simkaart die met de iPad wordt geleverd. De Apple SIM wordt alleen meegeleverd in de USA en het VK (de reden komt zo). De SIM-kaart is niet gekoppeld aan een vaste provider, maar biedt toegang tot de netwerken van verschillende providers. Aangezien je in Amerika je abonnement maandelijks kunt opzeggen, kun je dus van provider wisselen zonder een nieuwe simkaart aan te hoeven vragen bij de nieuwe provider. Je geeft dus aan of je gebruik wilt maken van AT&T, Verizon of T-mobile.

– Duo-sim: ipv één SIM-kaart krijg je twee SIM-kaarten, kaart A en kaart B. Een kaart is voor je telefoon en de andere voor je tablet. Je kunt maar gebruik maken van één SIM-kaart tegelijkertijd, dit is altijd de laatst ingeschakelde kaart of de voorrangskaart (provider afhankelijk).

– Multi-sim: hetzelfde als een duo-sim, echter kun je de twee kaarten wel tegelijkertijd gebruiken. De tweede kaart biedt echter alleen data-toegang.

Dit allemaal gezegd hebben, sinds iOS 8 is dankzij instant hotspot een iPad met eigen simkaart niet echt meer nodig, je kunt immers zo gebruik maken de data-verbinding van je iPhone. Het is dus zonde om een iPad WiFi + 4G aan te schaffen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat zowel je iPhone als je iPad instant hotspot ondersteunen.

Bijdrager
    Afroman

Dit allemaal gezegd hebben, sinds iOS 8 is dankzij instant hotspot een iPad met eigen simkaart niet echt meer nodig, je kunt immers zo gebruik maken de data-verbinding van je iPhone. Het is dus zonde om een iPad WiFi + 4G aan te schaffen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat zowel je iPhone als je iPad instant hotspot ondersteunen.

Dit heeft geen zin als je telefoon op is. Ik snapte alleen niet wat Apple sim is. Maar ik zie nu dat je gewoon bij je provider een duo-sim kan kopen en een van de kaartjes in je iPad kan stoppen. Zoals altijd.

Thanks heren!

Bijdrager
    plonserd
    Afroman op 05 november 2014

sinds iOS 8 is dankzij instant hotspot een iPad met eigen simkaart niet echt meer nodig, je kunt immers zo gebruik maken de data-verbinding van je iPhone. Het is dus zonde om een iPad WiFi + 4G aan te schaffen.

Dit heeft geen zin als je telefoon op is.

Exact de reden waarom ik overgestapt ben van een iPad mini wifi naar een iPad mini retina cellular… Ik gebruik de hotspotfunctie van m’n iPhone al enorm lang, maar de batterij van dat ding stelt niets voor in vergelijking met die in de iPad. Ik wil niet steeds afhankelijk zijn van m’n iPhone om op internet te kunnen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.