4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ernste

Apple script Mac OS 9 > Xpostfacto > Mac OS X

Ik gebruik nog een Powerbook G3, waar Tiger op staat.

Enige probleem: de pram-batterij is al lang overleden en die zit in de Powerbook G3 zo diep, dat ik die niet ga vervangen (om van de prijs van de batterij in verhouding tot de waarde van zo’n oude computer nog maar te zwijgen).

Daardoor start de Powerbook vanzelfsprekend op in Mac OS 9, waarna ik via Xpostfacto Tiger kan starten. Ietwat omslachtig dus.

Dat moet, denk ik, te automatiseren zijn met een Apple-script, maar daar weet ik helemaal niets van. Heft iemand een goede vingerwijzing om me op weg te helpen?

(De Powerbook staat trouwens op mijn vakantieadres, dus ik kan niet meteen testen, maar tips zijn nu al welkom.)

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Staat Tiger op een aparte partitie, of heb je 2 systeem mappen op één partitie?

Indien je 2 partities hebt, kan je dat schijf veel makkelijker via Open Firmware starten. Met Option ingedrukt opstarten dus, en je Tiger partitie selecteren.
    Indien je geen 2 partities hebt, kan je het wel scripten. Ik ga even kijken of ik iets kan creëren.

Bijdrager
    Ernste

Even graven in mijn geheugen, ik heb de Powerbook niet hier. Ik geloof inderdaad dat de twee OSsen ieder op een eigen partitie staan. Dus met de option-toets zou moeten lukken.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gelukkig. Dat scheelt weer wat OS 9 opstarttijd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.