10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    aaldriks

apple schrapt invoerfunctie ical

zou het echt zo zijn?

In tegenstelling tot wat het bedrijf op zijn site aangaf, lijkt Apple de iPod Touch geen optie te hebben gegeven om afspraken toe te voegen aan de kalender. Hiermee zou Apple het onderscheid tussen de iPhone en de muziekspeler willen vergroten.

Oorspronkelijk bevatte de lijst features die Apple bij het onderdeel ‘Multitouch’ op zijn iPod Touch-site publiceert de tekst: entering calender events. Op moment van schrijven staat deze functionaliteit echter alleen nog vermeld bij de Canadese Apple-site. Gebruikers van het Apple-discussieforum wezen er dit weekend al op dat de ‘plus’-knop ontbrak bij een foto van de iPod Touch in kalender-modus. Sindsdien is de vermelding van de feature verdwenen van tal van internationale Apple-sites.

Vorige week werd duidelijk dat er met de iPod Touch geen bluetooth-connecties opgezet kunnen worden, hoewel volgens bronnen van Engadget de speler wel degelijk een bluetooth-chip huisvest. Zowel de software als de hardware van de iPod Touch zouden nagenoeg identiek zijn aan die van de iPhone. De verschillen zouden kunstmatig gecreƫerd zijn door Apple om de iPod nadrukkelijk als entertainmentapparaat te positioneren, en de smartphone als productiviteitsplatform, aldus Gizmodo.

*gejat van tweakers.net*

Bijdrager
    KarelWillem

Stelletje rukkers dat het zijn. :D

Nou ja, gelukkig heb ik geen enkele behoefte onderweg mijn agenda bij te werken.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen een tegenvaller is.

Zullen ze straks de invoer in Adresboek ook wel verwijderen.

Bijdrager
    aaldriks

het is gewoon onzin, nu moet ik bij de tandarts nog steeds mijn macbook meneemen als ik de volgende afspraak moet maken. (of gewoon op papier blijven werken natuurlijk)

Bijdrager
    Furka

ik vind het echt een naai streek.. oke, de Touch is geen PDA maar een read only kalender is wel erg schraal. Ze hebben het kalender programma dus gewoon zitten aan passen om een functie er uit te slopen… Op Gizmodo wordt het al een Microsoft streek genoemd :o

Het stomme is dat ze het wel eerst op hun website vermelde en nu er afhalen..

Gevalletje http://www.apple.com/feedback/ lijkt me

Bijdrager
    Thomvis

Da’s dan weer een reden minder voor mij om die Touch te halen..

Bijdrager
    macpro

Afspraak leg ik gewoon vast in mijn telefoon. Die sync ik dan wel weer met m’n Mac.
    Dus dat het in de iPod touch niet zou kunnen is geen groot probleem.
    De kans dat je met een telefoon op pad gaat in plaats van een iPod is groter dan omgekeerd.

Bijdrager
    .Arne
    ”macpro”

Afspraak leg ik gewoon vast in mijn telefoon. Die sync ik dan wel weer met m’n Mac.
    Dus dat het in de iPod touch niet zou kunnen is geen groot probleem.
    De kans dat je met een telefoon op pad gaat in plaats van een iPod is groter dan omgekeerd.

Als je over een iPhone beschikt, is dat een en hetzelfde toestel… Tja, zoals Thomvis al zei: weer een reden minder om voor een Touch te gaan.

Bijdrager
    aaldriks

ik koop hem toch wel, vroeg of laat is er een crack die alle iphone functies herbergt…

Bijdrager
    karf
    ”aaldriks”

ik koop hem toch wel, vroeg of laat is er een crack die alle iphone functies herbergt…

Alstublieft

Wat ik wel raar vind is dat je wel contact kan toevoegen maar geen aganda punten.
    Terwijl contact toch echt meer voor de iPhone is dan iCal…

Bijdrager
    TodiWa

Ondertussen hebben ze dit ook van de Canadese Apple-site gehaald (waar nog als enige vermeld stond dat je ‘calender events’ kon toevoegen). Er staat nu enkel nog een komma’tje, waar dit op al de andere sites niet bij staat. :)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.