13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jordi99

Apple scherm?

Wat is het verschil tussen een Apple 27 inch Thunderbolt Display en een Apple 27 inch LED Cinema Display?

Werken deze beide of een ervan met een MacBook Pro met USB-C?

Werken deze beide of een ervan met een Windows laptop? Is dat ook plug and Play hier?

Graag jullie reacties/ervaringen:)

Bijdrager
    aj

Het voornaamste verschil tussen de twee schermen is de manier waarop je ze aansluit en de poorten achterop. Het Thunderbolt Display sluit je aan met Thunderbolt, het LED Cinema Display met Mini DisplayPort. Op de achterkant van beide schermen tref je verschillende poorten aan, het Thunderbolt Display heeft naast 3 USB-poorten ook nog ethernet, FireWire en een Thunderbolt-aansluiting. Het LED Cinema Display heeft enkel de USB-poorten.

Een Thunderbolt Display kan je probleemloos aansluiten op een MacBook met USB-C (met Thunderbolt). Je hebt daarvoor een Thunderbolt 3 (USB‑C) naar Thunderbolt 2-adapter nodig. Bij mijn weten zouden de poorten achterop, de helderheid en de speakers dan moeten werken.

Voor het LED Cinema Display heb je een USB-C naar Mini DisplayPort-adapter nodig. Hiervoor moet je uitwijken naar een niet-Apple adapter.

Alle details van Apple over de juiste adapter voor de situatie: https://support.apple.com/nl-nl/HT207443

Bijdrager
    Shmoo

Doe jezelf een plezier en koop niet zo’n ding. Het Cinema ding is uit 2010 en het Thunderbolt uit 2011. Je wil niet weten hoeveel Thunderbolt displays al kapotte voedingen en wat niet allemaal gehad hebben, mag ook wel na acht jaar branden.

De enige reden waarom die dingen nog steeds voor 450 – 550 verkocht worden is omdat ze het design van een oude iMac hebben. Qua display stelt het echt niets voor in 2019. Als je gewoon naar de specs van het beeldscherm zou kijken, zonder voeding en dat soort poespas dan betaal je voor een vergelijkbare monitor nieuw nu mogelijk 165,-

Ik zou het risico niet nemen. Je weet nooit hoeveel branduren zo’n ding al heeft gemaakt. Er komt vast wel weer een nieuw display zodra de iMac een nieuw design krijgt.

Bijdrager
    Buzz

Volgens mij zijn het juist zeer robuuste schermen, en juist ook vanwege de ingebouwde audio/camera/hub/voeding en het design wel wat meer waard dan schermen met vergelijkbare resolutie.

De LED Cinema Display moet je naast de mini-displaypoort ook nog via USB-A aansluiten om het scherm te kunnen bedienen en van de audio/camera gebruik te kunnen maken. Het voordeel van de Thunderbolt versie is dat dit allemaal via één kabel gaat. Ik weet ook niet of de helderheidsbediening goed werkt in combinatie met Windows. In MacOS is dat natuurlijk geen probleem.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

eens met Shmoo.

En wat een prachtig mooi keurig antwoord van #aj

Bijdrager
    jordi99

Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik begrijp dat het een oud apparaat is maar heb gewoon graag een Apple product, het is en blijft een mooi scherm.. helaas heeft Apple nog geen nieuwe schermen beschikbaar en daarbij zie ik het ook niet zitten om bijv. nog een iMac naast mijn MBP te kopen.. vandaar dat een 2e scherm ideaal zou zijn (ook gezien het feit dat ik beide computers, prive mbp en zakelijke windows laptop hierop kan gebruiken)

Als ik het goed begrijp kan ik mijn MacBook Pro 15 inch met Touchbar dus rechtstreeks via de Apple 3 naar 2 Thunderbolt kabel hierop aangesloten worden…

Werkt deze apple kabel dan ook op een windows laptop? (Zakelijke laptop met usb-c en ook thunderbolt 3 aansluiting)

Normaal zit in deze usb-c ingang een traveldock  om zo de ethernetkabel erop aan te sluiten, ik weet dat een thunderbolt display ook een internetpoort heeft maar werkt die ook icm met een windows laptop? Lijkt me van wel?

Bijdrager
    TheBigZ

Nieuwe schermen van Apple gaan er niet komen.

Ik denk ook dat je meer bang-voor-je-buck krijgt met een recent display, bijvoorbeeld een van Iiyama.

Bijdrager
    Joid

Nieuwe schermen gaan er niet komen? Apple heeft juist dit jaar een scherm gepresenteerd!
    Ok, niet voor ons gepeupel. Maar ze hebben er nog wel steeds een focus op.

Sleutelbeheerder
    Night

Dan klopt het antwoord van TheBigZ toch? Er zullen voorlopig geen nieuwe(re) schermen komen 🙂

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Correctie, TheBigZ en Night:

Het nieuwste Apple scherm, te koop v.a. 10 december, > 6000 euro, doe mij er maar twee, of niet?

Bijdrager
    KarelWillem

Vanaf $ 4999,-, geen 6000.

En je hoeft ze niet te corrigeren. Want dit scherm is al lang geleden aangekondigd.

Niets nieuws dus, en de kans op een Apple-monitor voor ‘consumenten-prijzen’ is dan ook nog steeds nul.

Bijdrager
    Shmoo

Voor vijf duuzend mag je ‘m zelf vasthouden, zes duuzend incl. standaard.  Stel je voor je werkt met dat soort materiaal en je bent vrijgezel. Dan heb je pas problemen in het leven. 😂

Bijdrager
    KarelWillem

Voor 20 euro extra heb je hem aan een VESA-mountje hangen.

Zesduizend is dus zeker niet nodig.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.