30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 159)
  • Q:
    Bijdrager
    bitsflew

Apple roept 1,8 miljoen (PowerBook G4,iBook G4) accu’s terug

Ook hier gaat het om accu’s welke geproduceerd zijn door Sony.

http://biz.yahoo.com/ap/060824/apple_battery_recall.html?.v=6

Meer info:

https://support.apple.com/ibook_powerbook/batteryexchange/index.html

De Apple site kan de drukte blijkbaar niet aan.

Hier is een alternatieve link waar je ook de betroffen serienummers kunt vinden.

http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml06/06245.html

Bijdrager
    macses

verdorie, mijn batterij zit er niet bij. Mn powerbookje zou blij geweest zijn met een nieuw accuutje

Bijdrager
    Lifelogger
    ”macses”

verdorie, mijn batterij zit er niet bij. Mn powerbookje zou blij geweest zijn met een nieuw accuutje

Ha ha ha… same here. Heb net een ander serienummer, maar wel het goede model nummer. Helaas.

Bijdrager
    chlorophyl

Ik ben wel de klos. Mijn huidige accu deed het nog prima. na 46 weken en 82 loadcycles nog steeds 97% capaciteit!

Bijdrager
    Melville

Die van mij hoort er ook niet bij.
    Een tijdje geleden was er ook zo’n recall-actie en daar m’n accu wel bij.

Bijdrager
    AppelJuice

Die support.apple site is niet te bereiken!! Ook op de Nederlandse Apple site staat nog niets!!

Of zouden er ongeveer 1.8 miljoen mensen tergelijk die site opvragen:(

Bijdrager
    Conker T. Squirrel

Kijk dit is nieuws! Dit zou op de voorpagina moeten staan!

[size=7:de95881822]in plaats van one more thing nummer nog wat[/size:de95881822]

Bijdrager
    Thoomas
    ”AppelJuice”

Die support.apple site is niet te bereiken!! Ook op de Nederlandse Apple site staat nog niets!!

Of zouden er ongeveer 1.8 miljoen mensen tergelijk die site opvragen:(

Ja daar heb ik ook last van. Zou iemand die de site wel te zien heeft even de serienummers kunnen posten :innocent:

Bijdrager
    Firefly

Hmmm, de server van Apple is een beetje overbelast geloof ik, kan de infopagina in elk geval niet openen. Op een andere Macsite vond ik een lijst met serienummers, heb mn laptopje zonet even opengeschroefd voor het serienummer en als ik op die lijst afga zou ik ook een nieuwe batterij moeten krijgen. Alleen balen dat de Apple server niet reageerd, want ik wil graag weten hoe dat dat allemaal moet, voordat mijn lapje in de hens vliegt :( :o :x

Bijdrager
    chlorophyl

Hier staan de serienummers.

Bijdrager
    sean2901

Het ligt aan apple zelf want via de site van apple zelf geraak je er ook niet op. Dit is het verste dat je zal geraken:

http://www.apple.com/benl/support/

Heb juist de modelnummer gecheckt en de serienummer en zit er ook bij. Hoop dat hun site snel trug online is want heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Iemand?

Ik vind idd dat dit op de voorpagina hoort!!!

Bijdrager
    simiban

zo nu nog wachten op de recall van de macbook batterij en iedereen is tevreden:)

Bijdrager
    iFredo

Hmm, mijn batterijtype = A1061, maar ik snap niet of mijn serienummer in de reeks valt. Weet iemand hoe je dat moet lezen?

Serienummer begint met: 2E3441

Edit: ik gok dat de mijne er niet bij hoort

Bijdrager
    macses

mijn model nummer was er bij, maar serienummer niet

Bijdrager
    sean2901

Ik heb mijnj accu er even uitgehaald op de achterkant van de batterij staat:

*Model: A1148
    *Serienummer: 6N537

–> Die zit er dus bij.

Geblokkeerd
    Anoniem

Gaan we Dell na doen, Apple?

Bijdrager
    Rotterdamned

Die van mij zit er ook bij… en ik vertrek over 2 weken voor 6 maanden naar Duitsland waar ik m’n laptop nodig heb… laat dit lekker lopen denk ik. Hij wordt wel heet maar ik heb nog geen brandwonden opgelopen…

Bijdrager
    Nietzman

Get, val er alweer niet tussen. :'(.

Bijdrager
    ragoooon

Apple doet dit wel met een rede, 1.8 miljoen batterijen (die je allemaal zelf kan betalen) terugroepen doe je niet voor je plezier. Ik zou toch de batterij laten vervangen, er is waarschijnlijk een groot risico voor brandgevaar. Als je dan zo een batterijvervanging negeert, en je laptop schiet na garantie in fik zit jij er wel mee. [size=7:22ea05cbe9]Maar waarschijnlijk zorgt Apple dan wel voor een gratis vervanging[/size:22ea05cbe9]

Bijdrager
    Masto

Lucky me! Na 25 maanden en nog maar 70% capaciteit krijg ik ’n nieuwe… En nu benieuwd hoe ik dat ga regelen.

Bijdrager
    CalmCruiser

bingo, metoo

Bijdrager
    macroni

Ik krijg ook een nieuwe.

Bijdrager
    rzeeuw

Yes! Ik krijg ook een nieuwe. Ben er wel blij mee. Na anderhalf jaar is een nieuwe batterij nooit verkeerd. Verder maak ik me totaal niet druk over het oververwarmen of in de fik vliegen. Hij staat nu anderhalf jaar bijna non-stop aan, heeft die weken van 35 graden overleeft en staat vaak genoeg te blazen, dus mocht het gevaarlijk zijn dan was het lang geleden al gebeurd denk.

Bijdrager
    bitsflew
    ”rzeeuw”

Yes! Ik krijg ook een nieuwe. Ben er wel blij mee. Na anderhalf jaar is een nieuwe batterij nooit verkeerd. Verder maak ik me totaal niet druk over het oververwarmen of in de fik vliegen. Hij staat nu anderhalf jaar bijna non-stop aan, heeft die weken van 35 graden overleeft en staat vaak genoeg te blazen, dus mocht het gevaarlijk zijn dan was het lang geleden al gebeurd denk.

Pas maar op, de kans dat je de hoofdprijs wint in de staatsloterij is ook klein, maar je zult ‘m maar winnen.

Bijdrager
    sean2901

Moet je de oude dan opsturen? Of sturen ze gewoon een nieuwe naar je thuis?

Bijdrager
    Dennisch

Haha mooie timing, ik zat al te denken aan een nieuwe, nu doet Apple dat voor me !;)

Op zich viel het wel mee, na 20 maanden op 83%. En echt warm werd ie gelukkig niet.

Bijdrager
    Dennisch
    ”sean2901″

Ik neem aan andersom: ze sturen een nieuwe, met daarbij gegevens om de oude terug te sturen?

Bijdrager
    MedahOSX

Cool, mijne zit er ook bij:) Had nog 63% en was snel dalende.
    Naja ff wachten maar tot de apple site weer bereikbaar is.

Bijdrager
    bitsflew
    ”sean2901″

Aanmelden bij de Apple site, als je in aanmerking komt voor een nieuwe accu dan wordt
    deze gewoon toegestuurd inclusief een reeds gefrankeerde retourdoos voor de oude accu.

Je moet alleen de expediteur (meestal UPS) even bellen om een afhaal opdracht regelen.

Bijdrager
    rzeeuw
    ”bitsflew”
    ”rzeeuw”

Pas maar op, de kans dat je de hoofdprijs wint in de staatsloterij is ook klein, maar je zult ‘m maar winnen.

Nah, mocht mijn PowerBook in de fik vliegen, dan koop ik meteen een staatslot.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 159)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.