11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Apple reparateur gezocht in Rotterdam

Voor een vriend zoek ik in Rotterdam een betrouwbare Apple reparateur voor zijn Macbook R. (via “zoeken” hier, verouderde adressen)
    Alvast mijn dank!

Bijdrager
    SunKeeper

Wat moet er gerepareerd worden? (aan die MBP)

Bijdrager
    sedikit

Dat wil hij nou precies weten! Hij wil van de reparateur horen wat er precies loos is. Wat hij mij vertelde: Soms niet opstarten, De ene keer wordt aangegeven dat de batterij nog maar 15 minuten gebruikt kan worden (batterij is drie maanden geleden vernieuwd), De andere kee blijft de waarschuwing uit. Problemen met de (stroom)connector. Kortom: hij moet nagekeken worden. De Macbook is 5 jaar oud.

Bijdrager
    SunKeeper

Waar staat die R dan voor? (ik dacht Retina, maar dat wordt lastig met vijf jaar oud)

Bijdrager
    sedikit

Sunkeeper, bedankt voor je moeite. Maar ik ben ook maar alleen de boodschapper…Ik vroeg hem (telefonisch) welk type Macbook hij had. Hij zei toen (fonetisch) “een R”. Mooi misverstand: ik verstond “R” (weet ik veel :) )maar het moest zijn een “Air”.
    Het is dus een Macbook Air!!

Bijdrager
    SunKeeper

Jammer van die batterij investering in dat geval, want waarschijnlijk was die persoon beter af geweest met een nieuwe MacBook Air als je zoveel problemen hebt met een al wat oudere Mac.

MacBook Airs zijn niet zo ontzettend duur. Maar goed, ik kan niet voor iemand anders spreken. Dit allemaal opgelost krijgen klinkt ook niet als betrouwbaar en/of goedkoop i.i.g.

Bijdrager
    sedikit

Je hebt gelijk Sunkeeper. We bespraken ook die opties. Maar voor de zekerheid wil hij een diagnose van een goede Apple reparateur, en eventueel een reparatie. (ben nu drie uren weg)

Bijdrager
    SunKeeper

Goed plan. Als ik op afstand een gooi doe denk ik toch aan het logic board als ik genoemde problemen lees.

Succes.:)

Bijdrager
    makoe

Heb geen antwoord op je vraag, maar heb je al de tip gegeven om de SMC te resetten?
    Doet soms wonderen, zeker als de accu vervangen is het proberen waard.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201295

Bijdrager
    sedikit

@makoe, bedankt voor de tip. Probleem zou kunnen zijn, dat de computer af&toe niet opstart. Misschien eerst pram-zappen. Ik geef in ieder geval je tip door. Hoop de afloop nog te kunnen vertellen.

Bijdrager
    Joid

Er zit een iCentre in Rotterdam…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.