9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Henriboersema

Apple removes antivirus-related KB page

Ik had ook niet anders verwacht:

According to Macworld, Apple removed a Knowledge Base article about antivirus software compatible with Mac OS X.

The article received “a lot of attention” because it seemingly contradicted Apple’s marketing messages about malware for Mac. Our own Michael Rose tried to take the kettle off the stove, noting that the article had been around for years before the Washington Post noticed it this week.

Macworld’s Jim Dalrymple spoke with Apple spokesman Bill Evans, who said “We have removed the Knowledge Base article because it was old and inaccurate. The Mac is designed with built-in technologies that provide protection against malicious software and security threats right out of the box.”

Even so, Evans admitted, “Since no system can be 100% immune from every threat, running anti-virus software may offer additional protection.”

Bijdrager
    Ramy

Kan toch gewoon in dit topic?

Bijdrager
    Pieterr

Tommy krijgt er nog een dagtaak aan…;-)

Bijdrager
    Maced.2

gaan we weer…..please :finderoud:

Bijdrager
    robindonne

Vind dit overigens wel een nieuw topic waard.

Jullie lezen het toch elke keer weer, of doe je dat alleen om je reactie ;” ander topic graag” te plaatsen.

Dit is wat anders dan al die andere angstzaaierij die er de afgelopen week al was.

Toch vind ik het wel goed dat mensen voor veel, reeds gedane, waarschuwingen een nieuw onderwerp aanmaken.

Stel dat je een week niet meer online bent geweest (bijv door een virus op je mac:) )

dan is het toch maar goed dat iedereen, die het nog niet weet, het op deze manier, rechts onderin de vagina, terug kan lezen.

Om vervolgens weer doorverwezen te worden naar een ander topic is ook begrijpelijk.

Er zou gewoon op de homepage een kleine melding van dit “VIRUS-WAARSCHUWING” moeten staan.
    Dan ben je van het gezeur af.

Bijdrager
    iJoost

Aangezien inmiddels iedereen is verwezen naar dat andere topic, lijkt het me zinvol om deze nadere ontwikkeling juist daar (ook) te melden.;-)

Bijdrager
    Pieterr

Hetgeen om 9.10, 9.27, 17:07 en 17:28 dan ook al gedaan is…

Bijdrager
    iJoost

Gelukkig maar. Eerlijk gezegd durfde ik al niet meer in dat draadje te kijken. De spanning is te snijden…

Wanneer verschijnt nu eindelijk het eerste echte Mac-virus? Maar goed dat ik m’n adem niet heb ingehouden, toen daar jaaaaaaaaaaren geleden voor het eerst voor werd gewaarschuwd door de media en security-“deskundigen”.

En gelijk hebben ze. Want je kunt natuurlijk wereldberoemd worden als je het dit keer wel correct voorspelt.

Ondertussen geniet ik voorlopig nog even verder… van mijn virus vrije Macje.;-)

Bijdrager
    tommy666

Dit begint inderdaad een dagtaak te worden…. Als ik 5 cent kreeg voor elk topic dat hierover ging,ik kon met pensioen nog voor ik deftig begonnen ben met werken:P

in het kort:
    Graag in het welbekende ander draadje verder.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.