6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    brechtiejj

Apple Remote wisselen

Ik heb een ATV die met een remote gekoppeld is. Mijn Macbook is ook met een remote gekoppeld. Nu ben ik de remote van mijn ATV verloren en wil ik de remote van mijn MB gebruiken voor mijn ATV maar dit lukt mij niet. De remote van mijn MB ontkoppelen en dan proberen koppelen met ATV probeerde ik al maar dit werkt niet. Is dit omdat er nog een koppeling is tussen de verloren remote en de ATV? Iemand een tip die mij kan helpen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hertog Hector

Apple tv:
    Als eerst de remote ontkoppelen. Instellingen –> Algemeen –> Afstandbedieningen –> Koppel remote los.

Vervolgens de nieuwe remote koppelen. Druk de volgende knoppen tegelijkertijd in (op circa 10 cm van de Apple tv) menu + snel vooruit voor circa 5 seconden.

Macbook:
    Ontkoppel tot slot de remote van de macbook: ? –> systeemvoorkeuren –> Beveiliging –> Algemeen. Hier kan je de IR sensor uitzetten, maar ook de remote ontkoppelen.

bron: Appletips.nl

*of google op: “apple tv remote ontkoppelen”.

Bijdrager
    brechtiejj

Op de ATV kan ik niet ontkoppelen als ik de remote kwijt ben want dan moet ik naar instellingen gaan

Bijdrager
    Ostinato

Volgens mij hoef je niet te ontkoppelen je kan gewoon de nieuwe koppelen. Zijn ze allebei gekoppeld, maar dat maakt niet uit want je bent er een kwijt.

Bijdrager
    brechtiejj

@Ostinato: ik probeer dit maar wil niet lukken. Ik zie wel dat het lichtje van de ATV knippert als ik de nieuwe remote probeer te koppelen?

Bijdrager
    brechtiejj

Ik heb gevonden hoe het moet. In plaats van de menuknop en de rechter knop in te drukken om de nieuwe remote te koppelen druk je de menuknop en de linker knop in. Zo vergeet hij alle voorgaande koppelingen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.