9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    OLT

Apple Remote skipt

Hallo allemaal,

Ik gebruik mijn Apple Remote voornamelijk i.c.m. Plex, maar nou doet ‘ie dus vreemd. Als ik een knop op de remote indruk, doet ‘ie net of ik ‘m twee keer snel indruk. Dus als ik naar beneden blader, slaat ‘ie er 1 een over. Heb het ook met naar links en naar rechts, en play/pauze. Alsof ‘ie dus vast zit.

De knopjes lijken me niet vies o.i.d., ik heb al Plex opnieuw geinstalleerd, geprobeerd de remote te pairen en unpairen, maar het probleem blijft. Ik weet dus ook niet echt waar het probleem zit.

Iemand ook problemen mee (gehad), of suggesties? Kan ik de remote ‘resetten’ of iets?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Napsju

Heb je misschien de beschikking over een andere remote om het te testen? Ik heb hier 5 van die dingen liggen denk ik… :?

Bijdrager
    syltheboy
    ”OLT”

Iemand ook problemen mee (gehad), of suggesties? Kan ik de remote ‘resetten’ of iets?

Alvast bedankt!

Misschien kun je hem opnieuw laten pairen?:?

Bijdrager
    Napsju
    ”syltheboy”
    ”OLT”

Alvast bedankt!

Misschien kun je hem opnieuw laten pairen?:?

”OLT”

geprobeerd de remote te pairen en unpairen, maar het probleem blijft.

Zucht… :x

Bijdrager
    syltheboy

Da’s kut!:x Heb je het probleem ook in Front Row, of alleen in Plex?:? Anders zou ik ermee teruggaan, want dit hoort gewoon niet.

Bijdrager
    OLT

Hey, dat is een goeie. Ben er net achter dat het inderdaad met Frontrow gewoon wel gewoon werkt. Dus dat het dan waarschijnlijk iets met de software, Plex, te maken heeft.

Iemand softwarematig suggesties dan?

@ syltheboy: Ik had hem dus inderdaad al gepaired/unpaired/gepaired.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    syltheboy

Heb je misschien lopen prutsen in de instellingen van Plex?:? Als ik namelijk een knop op de remote in Plex indruk, dan slaat hij er nooit een 1 over en da’s vreemd.:wink:

Bijdrager
    OLT

Scherp.

Maar ik heb niet (meer dan noodzakelijk) lopen kloten met de instellingen.

Bijdrager
    syltheboy

Raar man.:x Misschien Plex even opnieuw installeren en het daarna weer proberen?:? Ander zou ik het helaas echt niet weten.

Edit: Ik heb trouwens ook een klein probleempje. In Plex kan ik de mediatoetsen op m’n Apple Wireless Keyboard niet gebruiken en met m’n Apple Remote lukt dit wel.

Da’s eigenlijk best wel een beetje irritant, maar ik heb niet voor niets een Apple Remote.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.