14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    MabadosS

Apple remote MB Pro Retina – Miskoop toch werkend krijgen?

Beste,

Ik kocht gisteren een Apple remote omdat ik vaak Keynote presentaties moet geven.

Vandaag wou ik het allemaal eens uittesten, maar ik kwam helaas tot de vaststelling dat mijn Macbook pro Retina (Begin 2013) die me bijna 3000 euro gekost heeft, geen Infrarood ontvanger bevat.
    Bijgevolg kan ik de apple remote dus niet gebruiken.

Had ik moeten bekijken vooraf misschien, maar mijn oude witte macbook had dat destijds met zelfs een bijgeleverde remote en ik stond er dus niet bij stil dat ze dat in nieuwere modellen zouden schrappen.

Mijn eigenlijke vraag is of er geen IR ontvangers op USB te koop zijn.
    Via Google vond ik er wel eentje, maar enkel voor in de US.

Iemand die mijn kan helpen, maar dan met levering in BE of NL mogelijk.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Keynote op je iPhone installeren (als je die hebt) en dan Keynote remote gebruiken?…

Bijdrager
    crazywarning

Keynote remote heb je in de nieuwe keynote niet meer nodig. Je kan je iPhone inderdaad gebruiken als remote. Niet ideaal maar het werkt wel.
    Ik heb zelf de Logitech remote gekocht. Niet Apple maar werkt als een tierelier.

Op een andere manier toch gebruik maken van de remote durf ik niet te zeggen. Het is mij nooit gelukt helaas. Mocht je het op een of andere manier werkend krijgen houd ik me aanbevolen voor de oplossing.

Succes!

Bijdrager
    MabadosS

Ik weet dat er een app voor de iPhone bestaat, maar m’n iPhone gebruiken als remote lijkt me alles behalve handig, alleen al voor de batterij.

Bovendien heb ik nu die remote, dus ik zou liever een externe IR ontvanger inpluggen.

Bijdrager

Je zoekt de problemen wel heel erg op hoor. De app werkt prefect, en werkt via WiFi. Dus nee, kost je niet veel batterij.
    Je remote op marktplaats gooien. Houd je er nog wat aan over. Google gewoon als je op zoek bent naar een ir ontvangen.

Bijdrager
    MabadosS
    MartijnH op 17 februari 2014

Je zoekt de problemen wel heel erg op hoor. De app werkt prefect, en werkt via WiFi. Dus nee, kost je niet veel batterij.
    Je remote op marktplaats gooien. Houd je er nog wat aan over. Google gewoon als je op zoek bent naar een ir ontvangen.

Beste Martijn,

Ik ben bekend met het fenomeen Google, maar zoals ik reeds aangaf vind ik geen IR ontvanger die ook in België of Nederland wordt geleverd. Vandaar mijn vraag op dit forum. Naar mijn weten is dit forum er om vragen te stellen, dus ik hoopte dat iemand een soortgelijk probleem had en misschien wist waar ik zo’n IR ontvanger kon kopen.

Dan wat de app betreft.
    Je gaat me nu toch niet vertellen dat dit niet veel batterij zal verbruiken?
    Neem nu dat ik een presentatie geef van 2 uur en dan (ruim geschat) om de 5 minuten een slide moet doorschuiven. Dan moet ik in die 2 uur 24x mijn iphone bovenhalen en het scherm laten oplichten. Met alle respect, maar de batterij van die Iphones zijn echt niet zo schitterend en ik wil liefst wel de rest van de dag mijn Iphone nog kunnen gebruiken.

Bijdrager
    Albert Snoek

Dag,

Deze misschien ?

Mooi compact en werkt op osx.
    Levering NL en BE

Bijdrager
    Ir.Bob

Persoonlijk ben ik het MartijnH eens. Je kunt deze remote beter op Marktplaats zetten en een remote van Kesington o.i.d. kopen. Dan heb je een oplossing die out-of-the-box werkt en je krijgt een laserpointer op de koop toe.

Bijdrager

Ik hoop dat je niet te vaak 2u achter elkaar presenteert. Slaapverwekkend namelijk.;)
    Maar serieus. De app is zeer makkelijk. Geprobeerd heb je hem niet, als ik het zo lees.
    Oh en wat betreft Google; https://www.google.nl/?gfe_rd=ctrl&ei=QAoDU-OcO9CJOtymgdgK&gws_rd=cr#q=USB+Infrarood+Ontvanger+

Bijdrager
    Godfather

Het is duidelijk dat je geen gebruik wenst te maken van de iPhone als remote, je goedrecht overigens gezien je argumenten.
    Mijn advies in deze zou dan zijn; koop een andere remote, een die werkt middels Bluetooth. Dat bespaart je de aanschaf van opnieuw een apparaatje, een IR ontvanger die alleen maar kwijt gaat raken en de verkoop van je IR remote bekostigt je BT remote.

Denk aan bv https://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=AMR04EU of iets van kensington, logitech of die andere prularia merken.

Bijdrager
    MabadosS

@ MartijnH

Ik heb niet beweerd dat de app niet zou werken. Hij doet het perfect (is overigens voor keynote geen aparte app meer, maar zit inbegrepen in keynote voor iphone), maar zoals ik reeds eerder aangaf zijn er voor mij toch een aantal nadelen. Zoals: batterijduur Iphone, verbonden moeten zijn met hetzelfde wifi netwerk, bluetooth werkt ook niet zo optimaal tussen mijn macbook en iphone, dus van een stabiele verbinding is geen sprake.

@ Anderen

Ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik de remote kocht en kan hem gewoon terugbrengen.

Ik heb dus besloten om een andere te kopen, maar dan van een ander merk.

Ondertussen vond ik er een aantal op http://www.kensington.com/kensington/nl/be/s/1443/presenter-afstandsbedieningen.aspx#.UwUgIEJ5OSL , maar helaas niets dat zo’n beetje lijkt op die van apple.

Het lijken mij allemaal nogal grote toestellen en ik vermoed dat je ze enkel voor diapresenties kunt gebruiken. Ik zou eigenlijk ook graag hebben dat ik er Itunes en videos met kan pauzeren, doorspoelen.
    Bovendien werken ze allemaal met een usb stick voor ontvangst. Zou ik niet gewoon de ingebouwde Bluetooth ontvanger kunnen gebruiken?

Nog iemand tips over alternatieve remotes?

Bijdrager
    MabadosS

Ben nog net deze tegengekomen: http://www.satechi.net/index.php/laser-pointers/bluetooth-smart-pointers/satechi-bluetooth-smart-pointer

Lijkt me te voldoen aan de eisen en ze leveren wereldwijd.
    Wel een merk waar ik nog nooit van hoorde, maar goed, het is het proberen waard.

Bijdrager
    CyberCiska

ben benieuwd wat je inmiddels hebt gekocht en hoe het bevalt

Bijdrager
    MabadosS

Ik heb uiteindelijk die Satechi gekocht.

Werkt schitterend op de MB Pro.

Ik zie dat de link hierboven niet meer geldig is, maar hier staat hij nu: http://www.satechi.net/index.php/satechi-bluetooth-smart-pointer-mobile-presenter-black-and-remote-control-for-iphone-ipad-ipod-touch-samsung-galaxy-s3-note-2-imac-macbook-air-macbook-pro-macbook-mac-mini-and-apple-tv-3

Wel opletten, ik heb zowat € 12 aan douane kosten moeten betalen aan de postbode bovenop de prijs van het toestel.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.