9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    karf

Apple Remote: Mac & Ipod

M’n iPod dock en Mac Mini vangen allebij de zelfde singalen op.
    Hoe kan ik instellen dat mijn dock NIET de remote ontvangt?

Bijdrager
    Thoomas

Zet je dock een beetje aan de kant, en hou de Apple Remote zo dicht mogelijk bij je Mac Mini IR ontvanger.
    Druk dan de >>| en MENU (Next/Fast-forward en MENU knop) in. Na 5 seconden zie je een symbooltje van een Apple Remote met twee aanelkaargekoppelde rondjes.
    Nu werkt je Remote alleen nog met je Mac Mini. Om dit te verbreken ga je naar Systeemvoorkeuren > Beveiliging > Verwijder koppeling

Bijdrager
    karf

Gedaan,
    Ik zie wat je bedoelt. Alleen werkt het nog niet.

Bijdrager
    Thoomas

Dan zou ik het niet weten:?

Bijdrager
    Maccerman

Ik heb datzelfde probleem, maar dan met mn imac.
    ook heb ik hem even op die manier gekoppelt maar hij reageert nog steeds ook op mn ipod:(

Bijdrager
    foobar

weet je wat het mooie is:
    je mac weet nu dat hij niet meer naar de AB van je ipod moet luisteren…
    helaas weet je iPod niet dat hij niet naar de AB van je Mac moet luisteren;)
    het helpt dus alleen tegen mensen die met hun eigen AB irritant lopen te doen en het zorgt ervoor dat je Mac alleen nog op zijn eigen AB reageert…

Bijdrager
    Maccerman

En er geen optie om de infrarood optie van het dock van de ipod uit te schakelen?

Bijdrager
    foobar

afplakken:P

lijkt me een beetje zinloos: je hebt niet voor niets een heleboel centjes betaald voor die dock…
    misschien eens kijken of heeeeeel toevallig die toets-combi ook op de iPod werkt?
    neem aan dat Apple er wel over zal hebben nagedacht…

Bijdrager
    Maccerman

Ik heb die dock niet gekocht voor de infrarood functie, maar meer omdat ik het mooi vind staan naast m’n imac en zodat de ipod niet maar een beetje bij de computer licht.

afplakken is geen optie trouwens, dat is lelijk:P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.