9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    DiscoveryV8

Apple remote immiteren

Is het mogelijk om met een “slimme” universele afstandsbediening de apple remote te imiteren?

Bijdrager
    madcat

ja hoor, als je AB ir signalen kan opslaan dan is het erg eenvoudig en niet veel anders dan een andere afstands bediening.

Bijdrager
    DiscoveryV8

:-) Mooi zo, dat antwoord maakt me blij

Maar… hoe zit dat dan als een remote is “aangemeld” bij een computer? Wordt er een unieke code mee gezonden oid?

Bijdrager
    madcat
    ”DiscoveryV8″

:-) Mooi zo, dat antwoord maakt me blij

Maar… hoe zit dat dan als een remote is “aangemeld” bij een computer? Wordt er een unieke code mee gezonden oid?

goede vraag, ik vroeg me ook laats af wat “pairen” nu precies doet, maar wat je kan doen is eerst je echte remote neemen en dan die pairen met je mac, om het vervolgends in je universele AB te leren.
    Als je nog een andere mac hebt hetzelfde kunstje doen, als het goed is zou het dan moeten werken.

Logisch gezien kan er niet meer plaats vinden dan IR signalen overdracht, alleen ben ik wel benieuwd wanneer er een apple remote komt die bluetooth ondersteunt (zal wel teveel energie slurpen)

Bijdrager
    Marcski

nope, mijn remote doet het zowel op mijn macbook als universal dock en de macbook van een collega, dus ze zenden hetzelfde IR signaal uit

Bijdrager
    Brac

Dat klopt, maar je kunt je remote zo instellen dat hij alleen met een bepaald stuk hardware werkt (imac, universal dock). Dit noem je ‘pairen’.

Bijdrager
    Marcski

wist ik niet, maar vind het juist wel handig zo

Bijdrager
    Bor

De apple remote immiteren? Schilder een play knop op je neus en een zachter knop op je kin en dan… Oh, Was dat niet de bedoeling?

Een Apple remote pair je aan een mac door de menu en de verder knop ingedrukt te houden met de remote binnen 10 centimeter van je Mac. Ik heb die van ons thuis ook gepaired, en ik kwam er achter dat als je hem de 2e keer paired de mac helemaal niet meer reageerd op een Apple Remote. Dan moet je naar Systeemvoorkeuren –> beveiliging –> koppel los (of zoiets).

Bijdrager
    Nathalie 3

Hee

Ik heb de echte Apple remote en hy rockttt !
    Hy’s superklein en weegt niks , het is net een aansteker:)
    Wat ik alleen niet snap is dat m niet zo kan gebruiken als het clickwheel van iPod zelf..
    Als mn ipod in me dockingstation staat dat kan ik bijv. niet naar foto’s ofzo.. :o

Klopt dit ?

xxxx

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.