5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Xcode

Apple Remote Desktop verbinden vanaf andere locatie

Ik probeer met Apple Remote Desktop met onze server te verbinden die achter een ander IP-adres zit. Ik zie het hele netwerk wel, maar ik kan niet verbinden met de server zelf. Op de server zelf is Remote Desktop-beheer ingeschakeld en over het ‘local network’ is de server ook gewoon te zien. Toch kan ik niet vanaf een andere locatie inloggen op de server, wat gaat er mis?

Bijdrager
    Jordan_D

Ik had het zelfde probleem. Op de een of andere manier kan je niet inloggen op een computer waar ARD op draait. Als het uitstaat geen probleem maar als het actief is of je het actief maakt dan willen ze niet samen spelen.

Of iemand moet met een oplossing komen :wink:

Ciao, JD

Bijdrager
    tobiaslf

Er zit een vinkje ” Allow control of this computer when application is running”
    Die zou het kunnen zijn.

En kan je mischien in de scanner op Network address zoeken?

Succes, Tobias

Bijdrager
    Xcode

Apple Remote Desktop staat op de server uit, er staat zelfs geen Apple Remote Desktop op. Ik heb met de scanner naar het netwerk gezocht en het netwerk gevonden, maar ik kan niet zien welke computers zich in dat netwerk bevinden. Dat hoeft ook niet, zolang ik maar met de server kan verbinden. Toch lukt dat niet.

Bijdrager
    Prettyblue1

Je kunt dus wel met ARD inloggen wanneer je op dezelfde lokatie zit als ik het begrijp, onderstaande gaat uit van dat gegeven.

Het kan dus zijn dat ARD het interne IP adres (op de lokatie zelf) van de server nog heeft staan en omdat je niet meer op dat netwerk zit zal het niet lukken. Je moet dan onder 1 van de menu’s ‘add by IP address…’ doen en dan het externe IP adres van de lokatie danwel de server invoeren.

Heb je maar 1 IP adres voor die lokatie dan moet je in de router/firewall het poortnummer van ARD koppelen aan het interne IP adres van de server.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.