11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Kjell

Apple remote desktop of iets anders?!

Ik heb weer een switcher erbij. Vriend van me uit oostenrijk zo ver gekregen om een Imac 20″ aan te schaffen. Hij is helemaal blij. Maar nu wil ik hem een beetje ondersteuning op afstand aan hem geven. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen. Ik werk op een PB Ti 1 ghz met een airport en hij heeft een modem / router staan. We werken op de laatste OSX versie en ik kan eventueel over Apple Remote beschikken. Alvast dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    HSL

ik gebruik voor dat soort doeleinden altijd remote desktop.

hij moet een vinkje zetten in zijn sharing pref panel.
    en jij moet even een account hebben op zijn computer. (of zijn ww)

that’s it.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ik gebruik het ook en bevalt mij super goed.
    Ik moest even in mijn router poort 5900 forwarden naar mijn server en klaar.
    Kun je mooi packages installeren op afstand en heel veel andere handige dingen

Bijdrager
    bieker

Ik gebruik Remote Desktop ook. Heb even hulp gehad bij het instellen maar het werkt nu erg lekker. Kan ik een aantal programma’s op mijn windows machine gebruiken. Ik werk vanaf een iBook G4.

Bijdrager
    LEXY

Iemand ARD al draaiend gekregen op Tiger?

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ik moet wachten tot vrijdag:P

Bijdrager
    ThinkApple

bestaat er ook een andere proggie dan ard, want ard is wel duur:-(

Bijdrager
    macpro
    ”leXy”

Iemand ARD al draaiend gekregen op Tiger?

De ARD client van Tiger werkt gewoon met ARD 2.1.

Maar ARD 2.1 zelf draait niet op Tiger. Dan moet je toch wachten op ARD 2.2.

Bijdrager
    philippo
    ”ThinkApple”

bestaat er ook een andere proggie dan ard, want ard is wel duur:-(

Ja hoor: VNC, “kos gratis”
    Google ff naar “OSXVNC” voor de server, en naar “Chicken of the VNC” voor een client.

Bijdrager
    macpro

De ARD client die vanaf Mac OS X 10.3 op elke Mac zit kun je ook instellen als VNC server.
    Dus je hebt alleen een VNC viewer nodig om een Mac remote te beheren.

Bijdrager
    Kjell

Iedereen bedank voor hun reacties. Het wordt dus ARD. Hij moet remote aanzetten mij een account geven en zijn 5900 pport op zijn router forwarden naar zijn computer. En dan moet het lukken als ik het goed heb?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.