17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    MacThijn

Apple Remote Desktop 3 login probleem

Ik zit met een probleem, heb net mooi ARD 3 gekocht maar nu wil ik dus iinloggen op andere computer anders kun je bepaalde functies niet doen.
    Maar op die computers heb ik geen wachtwoord zitten, en daardoor logd ARD niet in op die computer en kan ik dus niet bepaalde functies uitoefenen op die computer’s zoals bestanden instaleren en geschiedenis aanvragen.

weet iemand een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen? 8)

Bijdrager
    ParadoX

Voor zover ik weet moeten de computers die je wilt benaderen echt voorzien zijn van een wachtwoord.
    Het is mij nog niet gelukt mac’s zonder wachtwoord te benaderen met ARD.

Bijdrager
    MacThijn

das toch best dom eigelijk, ik hou namelijk wle van een open systeem maar als ARD dat niet wil toelaten moet ik toch mischien overstappen op wachtwoorden… bah

Bijdrager
    Deskman

Je kunt het jezelf natuurlijk heel makkelijk maken met eenvoudige wachtwoorden…
    Wachtwoorden voorkomen ook nog wel eens stomme vergissingen. OSX is volledig opgebouwd op een user-login systeem. Weinig aan te doen…

Bijdrager
    macpro

Apple adviseert om voor ARD speciale gebruikers aan te maken op de Mac die je wilt beheren.
    Daar geef je dan wel een wachtwoord aan.

Bijdrager
    MacThijn

geen andere oplossingen ?
    wnad het komt er eigelijk op neer dat ik elke gebruiker nu een wachtwoord moet geven ? :S anders kan ik ARD niet optimaal gebruiken?

Bijdrager
    Deskman

Maar wat is nou het probleem dan? Je geeft iedereen een aparte account, dus ook een aparte naam om de boel niet door elkaar te halen. Dus inloggen moet je toch, alleen laat je het wachtwoordveld leeg. Nu geef je iedereen zijn login als wachtwoord, de bedrijfsnaam of ‘1’.
    Zo moeilijk moet dat toch ook weer niet zijn…

Bijdrager
    MacThijn

neej tis voor thuis
    we hebben stuk of 15 computers aan het netwerk maar
    elke computer heeft maar 1 gebruiker en ik vind het onzin om een computer een wachtwoord te geven
    omdat daar altijd gekloot van komt, nu vroeg ik me af of ik dat niet op een andere manier kon doen zodat ik toch met ARD kan werken!
    als ik niet duidelijk ben moet je het maar zeggen :wink:

Bijdrager
    macpro

Je bent duidelijk.
    Maar dat ben ik ook.

Maak op elke computer een 2e gebruiker aan die je wel een wachtwoord geeft.
    En gebruik die gebruiker in ARD om toegang te krijgen tot de Mac die je wilt beheren.

C’est tout!

De echte gebruiker gebruikt gewoon z’n gewone gebruiker met zonder wachtwoord om de Mac te gebruiken.

Bijdrager
    Lexis

controleer of de RemoteDesktop toegang aanstaat in systeemvoorkeuren-> delen

Bijdrager
    Lexis

watvoor foutmelding geeft ARD ? is het connection failed of een andere? want als het connection failed is kan het dus zijn dat het in je delen nog niet aan staat…

Bijdrager
    MacThijn
    ”JulianNeef”

controleer of de RemoteDesktop toegang aanstaat in systeemvoorkeuren-> delen

he, dat is een goed idee;):P hahaha neej dat was het probleem niet, ik kan ook wel bij mensen mee kijken alleen het gaat nu om dingen instaleren enzo, daarbij moet je ingelogd zijn op een computer;)

Maar die nieuwe gebruiker die ik op een computer aan maak?! moet die ook ingelogd zijn als de gene al in gelogd is zonder wachtwoord?
    voorderest is alles duidelijk 8)

Bijdrager
    macpro

Nee, die hoeft niet ingelogd te zijn.

Bijdrager
    MacThijn

oke thanx het werkt! 8)

Bijdrager
    MacThijn

zeg nog 1 vraag,
    laptops die geen vast ip hebben kun je ook niet waker maken als ze slapen he?! :S
    altans thuis hebben we dus dat de airport elke keer weer een ip uitdeeld,
    is daar mischien ook een oplossing voor ?

Bijdrager
    macpro

Volgens mij wel.
    Want als ze slapen houden ze hun oude IP adres.
    En anders moet je de lease tijd van de DHCP instellingen vergroten.

Bijdrager
    macmickey2

Airport en systeemvoorkeuern zo instellen dat de Mac’s statische ip adressen hebben. Dan zijn ze alleen maar offline/niet beschikbaar als ze niet aanstaan. (Geloof ik..probeer maar ff)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.