27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    iPhilipFisser

Apple reclame filmpjes

Hoi,

Met wat voor programma maakt Apple haar reclame filmpjes? En hoe krijgen ze die witte achtergrond?

Philip

Bijdrager
    Stirf

Pffft, je verveelt je zeker op vakantie in Frankrijk.

Bijdrager
    iPhilipFisser

ja klopt

Bijdrager
    Stirf

Ga die Fransen dan pesten, maar niet ons met je nutteloze topics.

Bijdrager
    iPhilipFisser

nee ik wil het gewoon weten

Bijdrager
    flierefluiter

Praxis dubbeldekkend

Ral 9010 schat ik zo

Bijdrager
    segher

Bijdrager
    jimeh

Witte achtergrond: gewoon een grote witte papierrol en goede belichting
    Programma: aangezien het apple is lijkt het me dat ze final cut pro gebruiken
    en nu stoppen met onzinnige vragen over apple aub

Bijdrager
    BasiX

Daar hebben ze een speciaal bedrijf voor ingehuurd. En het zal je verbazen hoeveel werk erin gaat zitten.

Eerst nemen ze de beelden op tegen met een Full HD digitale camera. Deze beelden worden fame voor frame afgedrukt op hoge kwaliteit A3 papier. Dan komt het moeilijkste. Ze knippen elk vel papier met de hand uit zodat alleen de persoon overblijft.

Als dit allemaal gebeurd is plakken ze de uitgeknipte frames op een blanco vel. Van elk vel maken ze een foto. Deze foto’s worden aan elkaar gemonteerd tot een video. En zie daar! Een prachtige video met witte achtergrond.

Zitten heel wat manuren in.

Bijdrager
    KarelWillem

Het zijn ook eigenlijk geen mensen die je daar in ziet, maar renders van Pixar.

Bijdrager
    1984
    iPhilipFisser op 09 augustus 2012

Hoi,

Met wat voor programma maakt Apple haar reclame filmpjes? En hoe krijgen ze die witte achtergrond?

Philip Dan moet je wel een voorbeeld plaatsen, verder kan het met veel programma’s en waarschijnkijk met blue / green screen (wat geen programma is)

Bijdrager
    flierefluiter

Weet iemand trouwens hoe ze elke keer weer hetzelfde stukje appel uit het logo weten te bijten?

Is dat steeds dezelfde persoon of zo?

Bijdrager
    Emielgroendijk

@flierfluiter, ik lag serieus op de grond van het lachen haha

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ze hebben een speciaal mesje/vorm laten maken om dat precies goed te doen. Anders zouden ze problemen kunnen krijgen als die persoon een keer iets met zijn gebit heeft.:neutral:

[size=1]Wat een nutteloze topics toch.[/size]

Bijdrager
    stavos

Aan de foto te zien is Filip in ieder geval niet degene die zo netjes uit de appel bijt..

Bijdrager
    Yggdrasil
    stavos op 09 augustus 2012

Aan de foto te zien is Filip in ieder geval niet degene die zo netjes uit de appel bijt..

Je kunt eens lachen met iemands nutteloze topics, maar iemand op zijn uiterlijk beoordelen gaat wel een beetje ver, niet?

Gelukkig zijn jullie allemaal héél perfect en hebben jullie een tandpastaglimlach. :slant:

Bijdrager
    BartbookAir

helemaal eens met Niiiiiickk!

Bijdrager
    segher

maar laten we nu maar kappen met dit topic, gaat toch nergens heen en er is al antwoord gegeven op de vraag.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen jammer dat de TS geen enkel antwoord goedkeurt.:thumbsdown:

Bijdrager
    menu

Infinite white background
    Ze noemen het ook wel een limbo of een ei De meeste film studio’s hebben zo’n wand.
    Voor een witte achtergrond draaien ze meestal tegen wit maar soms ook tegen groen of blauw wat dan later wordt ingekleurd met wit.

Voor het monteren en keyen gebruiken ze allerlei software, dat is moeilijk te zeggen. In Nederland gebeurd de montage vaak met AVID en de effecten met Adobe after effects, maar er zijn veel meer pakketten die het kunnen.

Bijdrager
    menu

Als je geïnteresseerd bent in effecten voor film kan je het “Mango” blog volgen.
    Dat is een team dat met behulp van de nederlandse open source software blender een professionele film vol effecten aan het maken is. Ze zijn erg open en je kan alles heel close volgen. Hoewel hun softwarekeuze wat eigenaardig is ; ) is de rest van het proces wel net als bij de grote hollywoodfilms.

http://mango.blender.org/blog/

Bijdrager
    Mars

Jammer dat ik er nied eerderbei was… Maar het was weer vermakelijk.
    Ik zeg: Flip Visser blijf komen met je vragen!

Bijdrager
    verwijderd-profiel

OMT heeft een abonnement van een jaar genomen om elke dag zo’n leuk topic van hem te krijgen.:lol:

*is benieuwd wat er morgen gaat komen*

Bijdrager
    fenkikon

Door hetzelfde bedrijf dat de verpakkingen van Apple maakt nou goed. Heb je überhaupt google gebruikt om wat info in te winnen?
    Suggestie voor een volgend topic, waar wordt het aluminium van de MacBook Pro’s gemaakt?

@BasiX zoals deze ::razz:

Bijdrager
    iPhilipFisser

oke. Elke dag een grappig topic over de meeste onzin die je maar kunt bedenken. Vandaag weer een nieuwe.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Goedzo, maar gisteren heb ik het gemist. :slant:

Bijdrager
    Stirf

’t Is maar wat je grappig noemt.
    Ach 14 jaar en het verveelt zich de kloten uit zijn broek. Nog even en ik zie een ban aankomen.
    Tip: lees even de huisregels.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.