30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 74)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Apple raadt anti-virus software aan?

Apple encourages the widespread use of multiple antivirus utilities so that virus programmers have more than one application to circumvent, thus making the whole virus writing process more difficult. Here are some available antivirus utilities:

Intego VirusBarrier X5, available from the Apple Online Store
    License: commercial

Symantec Norton Anti-Virus 11 for Macintosh, available from the Apple Online Store

McAfee VirusScan for Mac
    Important: Information about products not manufactured by Apple is provided for information purposes only and does not constitute Apple’s recommendation or endorsement. Please contact the vendor for additional information.

http://support.apple.com/kb/HT2550?viewlocale=en_US
    Dus….. dan toch maar anti-virus software gaan installeren.

Bijdrager
    Pieterr

Zag ik laatst inderdaad ook genoemd: http://www.macfreak.nl/readnews.php?newsitem=6722

Bijdrager
    iPodder

lekker laten adviseren. Misschien om zichzelf in te dekken.
    Ik ga het echt niet installeren!

Inactief
    Anoniem

Nope ik ook niet, maar ik hekel wel het feit dat men nu denkt dat een Mac net zo lek is als Windows.

Bijdrager
    Nick Nack

Ik draai hier wel een virusscanner, maar dit is puur voor de email.

Ik stuur vaak dingen door naar klanten, en wil niet dat ik het mailtje met een geinfecteerde bijlage doorstuur naar mijn klanten. Ik heb er geen last van, maar de ontvanger dan wel.

Bijdrager
    imar

Hoewel het natuurlijk een onzinreden is, ben ik in bijna 16 jaar Macgebruik slechts 1 keer geïnfecteerd door een virus en wel ergens in de jaren ’90: het Word macro virus.

Het feit dat Apple nu zelf virusscanners aanraadt heeft volgens mij meer te maken met het feit dat ze ook actief reclame maken met de mogelijkheid Windows te kunnen draaien op een Mac.

PS %@#*! post ik een tijd niet, ben ik opeens weer een newbie.

Bijdrager
    MDF

Ik draai hier Norton Antivirus (versie acht)

Ben toch even gaan kijken, mijn virus-definities zijn up-to-date volgens het programma. Deze zijn van 1-8-2008.
    En mijn virusscander zegt “up to date”.
    Maar is dat wel correct ? :?

Bijdrager
    Sanjeev

Dit is een screenshot van intego quarantaine
    http://www.intego.com/virusbarrier/zoom.asp?screen=vbX5_logs_big.png
    het scant gewoon op windows virussen.

Bijdrager
    G-Force

Lijkt mij inderdaad ook meer een advies als je bestanden uitwisselt met Windows computers. Voor zover ik weet zijn er voor Mac OS X zelf nog niet echt gevaren. Ik denk ook niet dat ik voorlopig een virusscanner installeer, dat komt wel als er een duidelijk gevaar is.:)

Bijdrager
    Oppie
    ”MDF”

Ik draai hier Norton Antivirus (versie acht)
    Maar is dat wel correct ? :?

Norton is nooit correct!
    [size=9:b508e84d19]Is mijn mening…[/size:b508e84d19] :innocent:

Bijdrager
    Regex

Ik denk dat apple probeert te zeggen dat hoe meer mensen een goede virusscanner gebruiken, hoe moeilijker het verspreiden van virussen is.
    Immers jouw mail.app of extract programma zal een virus niet herkennen maar wel klakkeloos doormailen of ftpen naar iemand die er wel vatbaar voor is (lees windows). Of wel, dat maakt in mijn ogen jou als apple gebruiker mede verantwoordelijk aan verspreiden van virussen.

Bijdrager
    Oppie

Mail.app of een ander progje doet niks ‘klakkeloos’!
    Dat doe jij als gebruiker.
    (Het kenmerk van een virus is dat het zichzelf -klakkeloos- verspreid, en dat kan dus niet (iig nog niet) op een Mac.)

Maar het woord ‘klakkeloos’ geeft het al aan: nooit iets klakkeloos versturen; daar wordt iedereen beter van.

Bijdrager
    Regex

Feit blijft dat als een apple gebruiker een antivirus pakket zou gebruiken iedereen daar beter van zou worden, en apple dat bedoelde…..(denk ik)… azijnzeikerigheid zit in het weer zeker vandaag?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Beakerflo”

Apple encourages the widespread use of multiple antivirus utilities so that virus programmers have more than one application to circumvent, thus making the whole virus writing process more difficult. Here are some available antivirus utilities:

Intego VirusBarrier X5, available from the Apple Online Store

Symantec Norton Anti-Virus 11 for Macintosh, available from the Apple Online Store

McAfee VirusScan for Mac
    Important: Information about products not manufactured by Apple is provided for information purposes only and does not constitute Apple’s recommendation or endorsement. Please contact the vendor for additional information.

Dus….. dan toch maar anti-virus software gaan installeren.

Valt het jullie niet op dat er allemaal dure commerciële pakketten worden genoemd, terwijl Apple zelf voor haar Xserver ClamAV mee levert, dat gratis is???)
    http://support.apple.com/kb/HT3216?viewlocale=nl_NL

Natuurlijk heb je ze nodig als je Windows draait, maar ik denk dat Apple aandelen heeft bij de genoemde bedrijven.

Bijdrager
    Ikreisrond
    ”hendrik

Natuurlijk heb je ze nodig als je Windows draait, maar ik denk dat Apple aandelen heeft bij de genoemde bedrijven.

Wat heb je nodig als je Windows draait? Een AV-programma? Dat denk ik niet. Je moet daarmee dan alleen niet op P0rN0-sites kijken. Da’s dan wél weer een nadeel van Windows (evenals de instabiliteit, gebrekkige UI, etc.).

Bijdrager
    i93Jeffrey

Bestaan die dan voor Macs
    Ik heb soms mijn FireWall aan, meer niet

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Stripe

Hmm, een van mijn redenen om Mac te nemen was de virusloos heid. Niet dat ik daar op Windows last van had maar het is toch leuk om te weten dat je nergens last van kan krijgen.
    Maar als ik het goed begrijp krijgen ‘we’ toch ook helemaal nergens last van?

Bijdrager
    Sunneh
    ”imar”

Hey newbie, misschien hebben ze de ranks aangepast :P. Ooit was je een newbie tot 50 posts.. tegenwoordig is het +300 geloof ik :).

Anyway ontopic: Virusscanner begin ik niet snel aan. Ik weet wat ik binnen haal en de kans blijft gelukkig nog steeds erg klein.

Bijdrager
    essiw

ik heb ooit is een virusscan gehad, die trouwens nooit een virus vond, maar ik werd zo gek van het automatisch naar updates zoeken (zonder dat ik het programma aanzette) dat ik em verwijderd heb… heb er ook niks aan gehad:P

Bijdrager
    Zela

Mhmm, staat nu ook op de televaag + op de google nieuws pagina… slecht wel voor apple? Was toch wel een punt voor mij om te switchen.

Bijdrager
    Falc
    ”Beakerflo”

Nope ik ook niet, maar ik hekel wel het feit dat men nu denkt dat een Mac net zo lek is als Windows.

Kwestie van marktaandeel. Het is nog totaal niet interessant geweest om lekken te zoeken in Macs voor hackers/scripters.

”imar”

Hoewel het natuurlijk een onzinreden is, ben ik in bijna 16 jaar Macgebruik slechts 1 keer geïnfecteerd door een virus en wel ergens in de jaren ’90: het Word macro virus.

Het feit dat Apple nu zelf virusscanners aanraadt heeft volgens mij meer te maken met het feit dat ze ook actief reclame maken met de mogelijkheid Windows te kunnen draaien op een Mac.

Ach, nee. Heeft niets te maken met bootcamp of virtualisatie.

”Ikreisrond”
    ”hendrik

Wat heb je nodig als je Windows draait? Een AV-programma? Dat denk ik niet. Je moet daarmee dan alleen niet op P0rN0-sites kijken. Da’s dan wél weer een nadeel van Windows (evenals de instabiliteit, gebrekkige UI, etc.).

Beetje research is niet verkeerd, Windows is bij lange na al niet meer zo instabiel. Het ontloopt elkaar tegenwoordig erg weinig. De reden dat een hoop computers hier toch last van hebben is omdat de gebruikers niet weten wat ze kopen en wat ze installeren. Koop een HP en je hebt gewoon een goed stabiel systeem aangeschaft.

De fout zit, helaas, gewoon in de gebruiker. Apple is gewoon erg sterk in design en gebruiksvriendelijkheid. Echter ontbreekt er toch nog een hoop vergeleken met het besturingssysteem Windows. Hoewel een hoop mensen dit niet nodig hebben geeft dat natuurlijk ook weer niet zo bijster veel.

Bijdrager
    Franko

een woord: Verdienen

Bijdrager
    sally

Voor de Volkskrant is het nieuws

Bijdrager
    saewer
    ”sally”

Voor de Volkskrant is het nieuws

Ik vindt het nogal een zielig artikel. En dit zeg ik echt niet omdat ik een ‘Apple fanboy’ ben. Ik had verwacht dat er een groot virus voor de Mac was uitgekomen en dat naar aanleiding van dat dit artikel was geschreven. Maar waar gaat het nu eigenlijk over? Dat steeds meer Mac gebruikers een virusscanner gebruiken. Ja, logisch, die gebruik ik ook. Voor mijn uitgaande mail, ik wil namelijk niet dat als ik een mail stuur ik per ongeluk een Windows virus mee stuur naar mijn mede Windows gebruikers.

Ik heb het gevoel dat de schrijver van dit artikel doet alsof hij een Apple hater is terwijl hij eigenlijk heel graag een Apple zou willen hebben maar hij het er geld niet voor heeft. Get a life my friend!

Bijdrager
    sally

Dat jij hier een Apple-hater inziet vind ik dan weer moeilijk te vatten.

Bijdrager
    saewer
    ”sally”

Dat jij hier een Apple-hater inziet vind ik dan weer moeilijk te vatten.

Kijk maar naar de titel en lees dan het artikel.

Bijdrager
    1984

Zo maar even alle journaals bekijken…..

Bijdrager
    sven-

Nog een keertje de feiten:

– Mac gebruikers lopen geen risico, er zijn simpelweg geen (gevaarlijke) virussen.
    – Marktaandeel van Mac OS X is niet verbonden aan de hoeveelheid virussen voor Mac OS X.
    – Een virusscanner is voor gebruik van Mac OS X niet nodig, maar kan handig zijn als je je Windows prutsers (vrienden) niet wil besmetten (ik zelf vind: ze moeten eigenlijk ZELF maar voor de beveiliging zorgen, maar dat terzijde)
    – Dit soort krantenberichten, artikelen op PC (!!) gerelateerde sites etc. komen eens in de zoveel tijd voor, dus besteed er niet teveel tijd/aandacht aan.

Bijdrager
    sally

Allicht heb ik artikel gelezen.
    Dit is gewoon onzin:

”saewer”

Ik heb het gevoel dat de schrijver van dit artikel doet alsof hij een Apple hater is terwijl hij eigenlijk heel graag een Apple zou willen hebben maar hij het er geld niet voor heeft. Get a life my friend!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 74)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.