30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)
  • Q:
    Bijdrager
    TiTaaaThijs

Apple promoten, ja of nee?

De vraag: “Moeten wij Apple gebruikers, Apple promoten”?

Omdat ik zelf Apple te gek vind promoot ik het waar ik het kan. Met gevolg dat mensen overstag gaan. Deze maand zijn er 2 collega’s geswitched. De een heeft een PB gekocht de ander een Ibook.

Maar wat is jullie mening? Is Apple wel voor het grote publiek?

Moderator
    unSOUND

Je MAG Apple promoten, je moet niks… ik doe het zelf ook, maar eigenlijk alleen bij mensen die ontevreden zijn over Windows, er zijn zat mensen die zich prima voelen bij Windows… die moet je ook gewoon met Windows laten werken.

Bijdrager
    remcodb2

Ik ken ook genoeg mensen die apple al afkraken zonder dat ze er ook maar een seconde mee hebben gewerkt, dan begin ik er nog niet eens aan om het te promoten. Als iemand gillend door de kamer loopt van alle spyware vind ik het een goed moment om eens over apple te beginnen.

Bijdrager
    J-roen

Niet meer dan anders.

Moeten Nike dragers Nike promoten? Moeten Melkdrinkers Melk promoten. Degene die Apple moet promoten is Apple zelf. Ik laat de naam Apple wel eens vallen in gesprekken over virussen en gebruiks(on)gemak van computers, maar ik pas er wel voor op om als dominee te preken. Anders wordt je net zo vervelend als van die geflipte ex-rokers die ook iedereen willen laten stoppen.

Daar heeft iedereen een hekel aan.

Inactief
    Anoniem

Waarom zou je moeite doen om een commerciele onderneming beter de markt in te ouwehoeren? Laat ze dat maar mooi zelf doen.

Bijdrager
    himac

ik neem de moeite niet eens om zulke dingen te promoten bij mensen die ik ken, wordt toch alleen maar afgezeken… alleen bij mensen die ik beter ken, en de mac wel vaker bij mij hebben gezien promoot ik misschien een beetje.. maargoed, verwacht nou niet dat een jongen van 13/14 jaar ff een mac koopt, de ouders regelen meestal de computer. Als mijn vader niet met een mac werkte had ik nu geen mac mini

Bijdrager
    Saskia_sas

ik promoot Apple niet overal. Dus heb nee ingevuld. Ik hou me niet echt bezig met windowsgebruikers, de mensen die een windowscomputer hebben, hebben meestal groot gelijk dat het voor hun handiger is om zo’n ding te hebben. Ik ken eigenlijk ook meer mensen met een mac… dus valt weinig te promoten…

Bijdrager
    wjgmspeedy

Als het ter sprake komt en mensen interesse tonen, wil ik de voordelen wel uitleggen. Maar ik ga echt niet de boel propageren, ik word liever anders moe. En als ik iets wel vervelend vind, is het het gelul op feestjes over computers, waar iedereen zo nodig een mening moet hebben wat het beste is.

Inactief
    Anoniem
    ”wjgmspeedy”

Als het ter sprake komt en mensen interesse tonen, wil ik de voordelen wel uitleggen. Maar ik ga echt niet de boel propageren, ik word liever anders moe. En als ik iets wel vervelend vind, is het het gelul op feestjes over computers, waar iedereen zo nodig een mening moet hebben wat het beste is.

Je zult mij dan in het openbaar ook nagenoeg nooit over computers horen praten:) De mensen zoeken t allemaal maar lekker zelf uit…

Bijdrager
    suicide

Mocht er in een gesprek naar voren komen dat iemand niet blij word van zijn computer dan wil ik uiteraard wel een alternatief bieden ja:)
    Maar om nou elke keer apple naar voor te schuiven als het woord computer valt, nou nee:)

Bijdrager
    remcodb2

Nee idd, want om nou elke verjaardag weer in een eindeloze discussie te komen is ook niet de bedoeling.

Bijdrager
    vogel

Toen ik mijn eerste Mac kocht, was ik er helemaal wild van. “Wat? Windows? Nee joh, je moet een Mac nemen. Dat werkt tenminste!” Twee maanden later ging ie stuk…
    Nee, ik promote Apple niet. Dat doet m’n iBookje wel voor me. :) Wel wil ik nog wel eens op feestjes, waar iedereen het over PC problemen heeft, even laten vallen dat ik niet begrijp waar ze het over hebben. :wink:

Moderator
    Poezenbeest

Apple promtoen kan op veel manieren, zowel actief, als passief.

Actief MAG, passie kan je niet anders en moet je dus wel…. Als ik met mijn iBookje in de intercity zit, dan ben ik aan het promoten. Als ik een nummer op mijn iPod aan het zoeken ben, dan ben ik aan het promoten….

…als ik weer eens een discussie over computervira niet snap, dan ben ik aan het promoten :D:D

[edit]]
    Vogel was me net een halve minuut voor….. ik denk ik zeg het maar even, voordat ik van plagiaat beschuldigd word!
    [//edit]

Bijdrager
    Elstar

Nee, ik promoot niks. Als iemand interresse heeft dan geef ik normaal antwoord.
    Wat ik wel vervelend vind, is dat mensen tegenwoordig denken dat ik verstand van computers heb. Zij vragen of ik mee wil gaan naar Dixons of Dynabite voor advies. Nee, want ik heb maar één advies: koop een Apple. En dan ben ik ineens een fanaat. Vraag het dan niet als je het antwoord niet wil horen!

Aan mac-gebruikers kleeft toch al het vooroordeel dat het zulke fanatici en opdringerige zendelingen zijn, dat beeld ga ik uit de weg.

Bijdrager
    iRik

tuurlijk promoot ik Apple… mensen moeten het beste hebben, niet een bagger computer met virussen en rotzooi;)

Bijdrager
    MacBeer

Apple heeft het maar goed. Daar waar Microsoft miljarden over de toonbank smijt om haar OS te promoten heeft Apple al genoeg aan haar eigen gebruikersgroep die vol lof tegen iedereen die het horen wil (en vooral tegen iedereen die het niet horen wil) verslag doet van Apple’s uitstekende producten.

Maar ik laat de promotie over aan de communicatieafdeling van Apple. Ik ben als consument niet verplicht om de blijde boodschap uit te dragen.
    Net als Sigterm wil ik maar al te graag het woord Apple laten vallen in een converstatie tussen twee Windhonezen die hun digitale problemen bespreken. Maar daar blijft het ook bij.

Bijdrager
    Maccessory

Ik promoot Apple selectief. Als ik collega’s voor de zoveelste maal hoor klagen hoe Windows toch zuigt en dat Linux het ook niet helemaal voor ze is, laat ik mij wel eens ontvallen hoe tevreden ik ben met mijn Macs.

Meer ook niet. Als ze zelf doorvragen geef ik graag antwoord, maar ik ga het ze niet inwrijven. In mijn optiek werkt dat alleen maar averechts. Ze moeten er op een gegeven moment zelf klaar (“ontvankelijk” schiet me te binnen) voor zijn.

Bijdrager
    hansenonline

als de computer van vrienden kapot is zeg ik altijd: nu is het tijd om een echte computer te kopen :).
    tja als mijn apple kuren vertoont zeggen zij het ook tegen mij: dus nu ga je een echte computer kopen :(. alleen als mensen vragen wat voor een computer ze moeten kopen geef ik een advies en vertel ze het voordeel van een apple tegenover een gewone pc van de winkel om de hoek. meestal is het geld de drijfveer en dan kopen ze bij de aldi.

daan.

Bijdrager
    Rini

Ik promoot niets, of het moet geld opleveren.

Als ze mij vragen waarom heb je apple ? Dan roep ik meestal : overdag werk ik met intels / unix. En savonds wil ik op de mac spelen.
    Ik zou zelf dus ook niet 1os willen. Werk met volle tevredenheid met windows & Mac os.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik promoot Apple soms, bij de ene persoon al vlugger en liever dan bij de andere.
    Zolang ik met Apple werk en geen last heb van virussen en miserie en kan doen wat ik wil dan ben ik al meer dan tevreden. Ik kan perfect leven met een windows pc in de buurt en mensen die daarmee willen werken.

Bijdrager
    Van Cot

ik promoot een merk als ik daar reden toe heb, en als het een situatie is om dat te promoten.

Bijv als je over het weer bezig bent ga ik niet zeggen, uwe auto heeft ook al wat ouderdom, als je er ene koopt koop dan een Renault, daar heb ik nog nooit miserie mee gehad. Klinkt een beetje dom, als het gesprek over auto’s gaat zal ik dit dan weer wel zeggen.

Wat apple betreft, ik kan dat moeilijk promoten als ik er zelf geen heb, ik heb er al wel een paar uren achter gezeten, maar daar houd het mee op. Ik promoot het enkel als een familielid me voor de 87ste keer per maand vraagt om de virussen van zijn PC te komen halen, maar da’s omdat ik het dan beu word.

Maar euh da’s toch logisch dat je iets waar je goede ervaringen mee hebt promoot en omgekeerd, als er iemand tegen mij zegt ik wil een nieuwe computer kopen en ik zit te denken aan packard bell, dan raad ik dan ook af omdat ik er enkel slechte ervaringen mee heb. En zo kan ik nog wel met honderdduizend merken voortgaan.

Bijdrager
    MrPapple

Moeten niet, mogen wel en dat is wat ik volop doe hoor! Gisteren een vriend van me geswitched en vandaag ga ik hem nog even ondersteunen en even mee zen iMac 17″ SD uit testen:D

Inactief
    Anoniem

Ik promoot apple ja.
    Je wilt soms niet eens weten hoe.
    Mensen die me voor het eerst spreken of net met me praten begin ik al over apple.

Ik heb dat gewoon hele dag in me hoofd zitten:P Gewoon Apple, Apple.
    Als iemand begint dat windows beter is, dan verdedig ik de positie meteen.
    Mensen die er nog nooit mee hebben gewerkt en dan gaan oordelen vind ik echt zo nutteloos.
    Daarom ff goed inpeperen dat Apple the bomb is!:D

Bijdrager
    vogel

Wie had er hier ook alweer in z’n signature “geen idee, ik heb ’n Mac”? :)

Bijdrager
    Jef Peeters

edit

Bijdrager
    AppleFlap

we moeten niks. Maar ik doe het:) (maar niet k doe het vrijwillig;) )

Bijdrager
    macpro

Ik aai regelmatig over mijn trouwe PowerBookje als op kantoor weer iemand loopt te klagen over de problemen met z’n Windows bak.
    Krijg dan ook altijd een “ja ja, nou weten we het wel te horen”.
    Zou ik soms te ver zijn gegaan? :P

Bijdrager
    AppleFlap
    ”macpro”

Zou ik soms te ver zijn gegaan? :P

nee, doe ik hier thuis ook altijd als mn moeder weer eens problemen heeft met haar Windows 98 laptop of mn vader met zn Windows XP (ook altijd problemen:x ):P

Bijdrager
    Oortjes

Apple promoten, Tuurlijk!

Mijn slogan voor de rest van de wereld is:

Windoos, het blijft behelpen. :evil:

Bijdrager
    Olav Basoski

Neh.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.