4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordan_D

Apple Pro Speakers wiring

Hoi Apple fans. Ik heb een paar setjes Apple Pro Speakers gekregen die mooie glazen bolletjes. Nu heb ik helaas geen G4 waar ze op aangesloten kunnen worden, en de iFire van Griffin tech wordt niet meer geproduceerd.

Maar weet iemand of het mogelijk is om de 2.5″ jack plug te is vervangen voor een USB plug?
    Over een USB plug kan audio en voeding wat de 2.5″ jack plug eigenlijk doet en ik neem aan dat in OSX vast wel een driver is die de speakers ondersteund aangezien een G4 met de Pro Speakers gewoon werkt onder OSX. Of denk ik veels te simpel?

Hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit aansluit dillema.

Mac groeten, Jordan_D

Bijdrager
    ottovds

succes met je zoektocht.
    Onze iMac wordt oud, mss wil ik straks het zelfde doen
    Ik wacht gespannen op een antwoord, net als jij:)

Bijdrager
    Jordan_D

Ik heb nu al wat gegevens gevonden op de ADC site.

http://developer.apple.com/documentation/Hardware/Developer_Notes/Macintosh_CPUs-G4/iMac_Nov03/03_Input-Output/chapter_4_section_15.html

En lees dat er dus meerdere modellen zijn geweest USB en de 2.5″inch jack plug. Dus ja er is steeds meer hoop. Maar je moet wel zorgen dat de speakers genoeg voeding krijgt.

”They are designed to work on the 10W USB ports found on the Cube and on the clear Cinema Displays’ built-in USB hub. Normal USB ports provide only 2.5W, so you will notice a real difference in the maximum volume.”

Bijdrager
    Jordan_D

Is er niemand hier bekend met USB stekker montage? En weet iemand misschien hoeveel Watt er door een USB aansluiting van een aluminum Apple display wordt verstuurd?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.