24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    jonnie

Apple pro speakers, slechte sound..?

Hallo allemaal,

Ik heb net nieuwe apple pro speakers gekocht en moet zeggen dat ik best ben teleurgesteld. Het geluid valt me vies tegen. Weet niet of dit normaal is. Het volgende is namelijk het geval. Ze maken trillend geluid bij lage tonen. ook als een cdtje op half volume zet. Zo’n soort geluid dat je hebt bij opgeblazen boxen, maar dan minder. Echt irritant hebben meer mensen dit?
    Kijk met een i sub zal het best klinken, want die neemt de lage tonen voor zijn rekening, toch? Maar als apple pro speakers het zo moeilijk hebben met lage tonen… Mijn oude 15 euro boxjes zijn dan beter.
    Bel morgen meteen mijn apple dealer als anderen dit probleem niet ervaren en heel erg tevreden zijn met hun pro speakers, want dan is er iets mis met die van mij. Hoop op reacties

Groetjes

Bijdrager
    ArthurZZZ

Uuuuuh.. nou kweenie zeker hoor, maar ik geloof dat ik er geen last van heb :)… Ik zou in ieder geval gaan zeiken, want als ze trillen is het nooit leuk!

Bijdrager
    Elstar

Staan ze wel goed? Ik was in eerste instantie ook teleurgesteld in mijn Harman Kardons, totdat ik erachter kwam dat de resonantie niet uit de speakers kwam maar van c.d.-hoesjes en een wekker die dichtbij de boxen op het bureau stonden. (Dun) Kunststof of metaal als ondergrond is ook niet aan te raden.

Bijdrager
    jonnie

Ze staan gewoon op mijn bureau. met mijn mac en beeldscherm, verder niets. Het geluid is gewoon k.m.p!!! :x Bel morgen meteen

Bijdrager
    iAgree

Dit kun je goed uitproberen door een muziekje aan te zetten waarbij hij gaat resoneren ( trillen ) en dan de speakers even in de hand te nemen,als het dan weg is legt het niet aan de speakers, laat ff horen hoe dit af loopt , ben benieuwd.

Bijdrager
    Jor1

stuur je niet teveel laag in?

Bijdrager
    ckuijjer

Het is mij ook opgevallen dat Pro Speakers die naam in elk geval niet echt kunnen dragen, volgens mij is het geen toevalligheid. De dingen hebben gewoon erg kleine speakertjes waar alle tonen uit moeten komen. een iSub kopen of beter nog Pro Speakers terugbrengen en Soundsticks kopen lijkt me een aanrader.

Zelf heb ik een ander 2.1 setje gekocht, ook niet best geluid maar een stuk beter. De Pro Speakers staan er overigens nog wel om te kijken of er iemand achter me naar me toe sneakt.

Bijdrager
    iAgree

Tja , ik ben zelf nogal gesteld op goed geluid dus ik hang me bookje gewoon aan een versterker met “echte” monitoren eraan , en daar komt geen computer speaker set tegen op, maar goed het is wel een stuk minder mooi om te zien, dan de harmankardon’s met isub natuurlijk;-)

Bijdrager
    MacAttack

hmmmmm mischien verwacht je teveel van die speakertjes, ik heb ze nu ook en vind dat ze eigenlijk zeer goed meevallen van klank voor computer monitortjes dan toch.

Je moet er natuurlijk geen Thunderdome CD op spelen en hopen dat de hele buurt trilt. 8)

Bijdrager
    jonnie

Ik wist dat je geen superieure sound moest verwachten. Nee dat is het niet. vind ze gewoon errug mooi en dacht dat ze toch wel beter waren dan simpele boxjes van rond de 15 euro. Ik heb ze ook in de hand gehouden en nog trillen ze. Ik hoef geen super sound op mijn mac, maar een beetje sound is wel leuk. Heb op het net veel goeie verhalen gelezen over de pro speakers.
    Ik bedoel in de g3 imacs komt ook redelijk goed geluid toch. Nou dat had ik ook van deze spekers verwacht. Ik hoop dat als ik morgen bel, ik nieuwe krijg en dat die het beter doen. Zoniet dan kunnen ze de pro voor speakers beter weg laten.

Maar ze blijven wel mooi:wink:

Bijdrager
    MacAttack

volgens mij is er echt iets met je speakers dan, want ik was echt verbaasd van die speakertjes; Ik kreeg ze bij mijn iMac en wou die zoals ik altijd doe bij mijn computer op de stereo aansluiten, maar ik vond de sound zo goed dat ik de pro speakers gebruik.

Ik spreek nu wel over een gemiddeld volume.

Bijdrager
    jonnie

Nou dat soort verhalen hoorde ik ook! Ik hoop gewoon dat er wat mis is en dat dit dus niet de normale sound is. Als ik nieuwe heb ,als ik die krijg, laat ik het weten.

Bijdrager
    F vd Geest

Ook ik heb ze staan, en ook mij vallen ze zwaar tegen. Behalve het ‘trillen’ dat hier wordt gesignaleerd vind ik het ook ‘blikkerig’ geluid.
    Ik heb mijn oude ‘standaard grijs uit de doos’ maar weer aangelsoten…

Bijdrager
    MacAttack

blikkerig geluid?? doe ze echt eens binnen, ik ben normaal geen fan van Computer speakertjes, maar ik ben aangenaam verast door de Apple Pro speakers ik had die klank echt veel slechter verwacht.

Ik ben net een paar nummers aan’t beluisteren en de klank is echt zeer goed, vermits ik een paar nummers van mezelf aan’t spelen ben en ik weet dus hoe ze moeten klinken.

Bijdrager
    jeff

Als ze trillen is er iets niet goed. Ga terug naar de winkel, zou ik adviseren. Het geluid is normaliter minder goed dan de eerste de beste autoradio, maar nog altijd veel beter dan het krasserige geluid van de iMac G3. Onbegrijpelijk dat een fabrikant als Harman Kardon daar zijn naam aan verbindt.

Bijdrager
    jonnie

Nou ik heb gebeld en morgen heb ik nieuwe. Ben benieuwd.

Hopelijk zijn die goed.

Bijdrager
    iAgree

goedzo ik ben ook benieuwd, we horen het wel :)

Bijdrager
    jonnie

Nou heb de nieuwe boxjes. een wereld van verschil. dit is wat ik verwachtte.

maar….

Nu zij de kabels te kort!!!!! AAAAH:x

Heb net mijn mac onder het bureau geplaats om ruimte te maken en nu redden die kabels het niet. bij die kapotte waren ze heel lang. deze zijn veeeel te kort. maandag maar weer bellen:cry:

Bijdrager
    MacAttack

Wel blij te horen dat het aan de speakers lag en niet aan mijn gehoor:)
    Maar de mijne zijn ook kort hoor, als je er had met lange kabels zal dat wel een serie zijn en waarschijnlijk allemaal met zo’n klank. :?

Bijdrager
    jonnie

Nou heb ik weer nieuwe speakers. Die met de korte snoer waren apple speakers en die met de lange snoer apple pro speakers. Nu heb ik met een zwarte rand (rond om het silver in het midden)… Zijn dit niet de oude pro speakers??? Ik dacht dat de pro speakers van nu een witte rand om het silver hadden…

Vind die witte mooier hellemaal als ik straks een nieuwe g4 heb.:(

Moet ik weer terug…

Bijdrager
    MacAttack

bij mijn nieuwe iMac is het idd met witte rand. En de klank? valt die even goed mee als die met de witte rand?

Bijdrager
    jonnie

Het geluid is anders dan die vorige deze klinken inderdaad iets blikkerig zoals hiervoor iemand beschreef.

Kan ook zijn dat ik dit denk omdat ik best baal. Whatever ik wil gewoon die met de witte rand:x

Als dit wel de oude boxjes zijn geven ze bij card sevice(officieel apple repair center van zwolle) gewoon oude sh#t terug i.p.v nieuwe. Ik bel daar heen, zeggen ze dat ze niets kunnen doen. “We krijgen opgestuurd wat apple op voorraad heeft liggen.”

Als ik een nieuwe g4 koop en die gelijk stuk blijkt verwacht je toch ook dezelfde terug en geen oude serie g4 omdat ze de nieuwe niet op voorraad hebben.

“ik zal zien wat ik voor u kan doen, u hoort van ons.” Nou ik wacht af…

Bijdrager
    MacAttack

Ok johnie, maar ze hebben je de laatste nieuwe gegeven enkel was de draad voor jou tekort. Je moet natuurlijk ook wel zelf een keuze weten te maken. Nieuwe of een lange draad :wink:

Bijdrager
    jonnie

Die met een witte rand zijn er ook met een lange draad. Die met een lange draad zijn speciaal voor een G4 omdat die nog weleens onder het bureau geplaatst worden. Zeiden ze daar tegen mij en dat leek me logisch.

Die met een korte draad was een verkeerde bestelling. Kan gebeuren.

Ik had mijn keuze al gemaakt vanaf het begin hoor. Apple pro speakers die het doen met een lang koort en een witte binnen kant zoals ik ze zag op de apple site. Die wil ik.

:D

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.